KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

GP Miami finansowym fiaskiem. Ecclestone krytykuje



Choć było wielkie show, a wyścig momentami był ciekawy, to od strony organizacyjnej było się do czego przyczepić. GP Miami po debiucie w Formule 1 liczy… straty.

Jeden z dwóch amerykańskich wyścigów w Formule 1 w tym sezonie był sporym eksperymentem, nie tylko w kontekście całkowicie nowego toru ulicznego, ale również rozgłosu, jaki zyskał. Mnóstwo gwiazd, „interesujące” innowacje podczas rywalizacji i amerykańskie akcenty sprawiły, że będzie się o tym wydarzeniu jeszcze długo mówić. A przecież Miami zostaje z nami na długo.

Bez zysku

 

Z pewnością jedną z rzeczy, które będą chcieli poprawić arganizatorzy będzie wynik finansowy GP Miami. I choć wyścigi F1 nigdy nie były dla organiatorów żyłą złota, to szef wyścigu w Miami, Tom Garfinkel przyznaje, że spodziewali się lepszego wyniku.



„Gdybyście zapytali mnie 6 miesięcy temu to oczekiwałbym, że event przyniesie zyski, biorąc pod uwagę jak to bywa z takimi wydarzeniami. Ale patrząc na wydatki, nie zarobimy w tym roku nic. Ważne było jednak dla nas zrobienie wspaniałego eventu” – mówi Garfinkel, zaznaczając jednak, że przyszłość wyścigu nie jest w tym kontekście zagrożona.

„Koszty przekroczyły nasze oczekiwania, ale zrobiliśmy wszystko by dostarczyć Formule 1 całkowicie nowy typ eventu i chcieliśmy by było to widoczne” – dodaje.

Wszystkie bilety na GP Miami zostały sprzedane, a najtańsze kosztowały $800 za dzień. Aby zwiększyć zyski, Garfinkel chce zwiększyć pojemność trybun z 87,5 tys. do 100 tys.

Odniósł się on również do krytyki ze strony niektórych kierowców, dotyczących m.in. układu toru.



„Jest wiele rzeczy, których możemy się nauczyć i zrobić je lepiej. Są jednak rzeczy, które poszły naprawdę dobrze. Feedback, jaki mieliśmy od FIA, kierowców, zespołów i Formuły 1” – dodaje Garfinkel.

Bernie o głupotach

 

Policyjna eskorta, kaski futbolowe na podium, sztuczna marina czy mnóstwo gwiazd – GP Miami było pełne nietypowych wydarzeń i nie wszystkie przypadły do gustu kibicom, zwłaszcza tym z Europy.

Niektóre rzeczy nie podobały się też Bernie Ecclestonowi, byłemu szefowi Formuły 1.

baner formula drive wpis

„Produkują Formułę 1 w amerykańskim stylu. Może być tak, że to będzie dobre bo wiele głupich rzeczy, które wychodzą z Ameryki zadowala wszystkich, ale to nie jest sposób, w który ja bym to rozgrywał” – mówi Ecclestone w rozmowie z Bloombergiem.

Z 91-latkiem nie zgadza się szef Liberty Media, Greg Maffei.

„Bernie może myśleć, co chce. Rzeczywistość jest jednak taka, że wszyscy tego chcą” – mówi Maffei.

Z Berniem nie zgadza się również Toto Wolff.

„Bernie był dobry w swoim czasie, wymyślił nasz sport, ale technologia i czasy się zmieniły” – podkreśla Wolff.

Źródło: bloomberg.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi