KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Ferrari złożyło protest, kierowcy Red Bulla bez kary. Dlaczego? FIA wyjaśnia opóźnienie startu



Długo musieliśmy czekać na rozpoczęcie GP Monako (wiemy już czemu), długo musieliśmy również czekać na oficjalne wyniki tego wyścigu. Po proteście złożonym przez Ferrari okazało się, że 3. miejsce Maxa Verstappena uratowała… zmiana przepisów.

Opóźnienie startu

 

Na 15 minut przed rozpoczęciem Grand Prix Monako, zaczął padać deszcz, a kilka minut później otrzymaliśmy informację, że procedura startowa została opóźniona.

Wszyscy myśleliśmy, że powodem są właśnie opady deszczu i tak było, ale tylko początkowo. FIA postanowiła przesunąć start, gdyż kierowcy w tych bolidach nie mieli okazji jeździć po mokrym torze, a radary wskazywały, że będzie mocno padać. Okazało się to słuszną decyzją, gdyż deszcz był tak mocny, że zapewne i tak doszłoby do przerwania wyścigu.



Potem jednak musieliśmy bardzo długo – ponad godzinę – czekać na prawdziwy start rywalizacji. Okazało się, że powodem były problemy z instalacją elektryczną, która ucierpiała podczas ulewy. Przerwy w dostawie prądy sprawiały, że nie było gwarancji że uda się przeprowadzić całą procedurę startową. Właśnie dlatego zarówno start lotny jak i wznowienie wyścigu po czerwonej fladze były lotne.

Kara dla Ocona

 

Za sprawą słabej realizacji nie widzieliśmy prawdziwej przyczyny kary dla Estebana Ocona. Nie chodziło o kontakt w 1. zakręcie, ale o spychanie Hamiltona na badę na prostej startowej, po czym doszło do kontaktu Hamiltona z barierą.

Red Bulle bez kary

 

Wszyscy widzieliśmy w transmisji, jak bolidem Maxa Verstappena rzuca na wyjeździe z boksów i kontrując, wjeżdża on na żółtą linię, ograniczającą wyjazd z boksów.



Co prawda w relacji podane było, że sędziowie odnotowali taki incydent, ale z udziałem Sergio Pereza. Korekty tej informacji się nie doczekaliśmy, dlatego powstało spore zamieszanie.

Kar jednak nie nałożono, co spowodowało wiele pytań, również wśród kibiców. Godzinę po wyścigu Christian Horner powiedział, że Ferrari złożyło protest w tej sprawie, co chwilę później potwierdziły dokumenty FIA.

Po blisko 3 godzinach dowiedzieliśmy się, że kierowcy Red Bulla, nie zostaną ukarani. W przypadku Pereza nie było żadnych wątpliwości w sprawie przejechania linii wyjazdowej z alei serwisowej.

Verstappena uratowała natomiast… zmiana przepisów przed sezonem 2022. Jeszcze w ubiegłym roku otrzymałby karę 5 sekund, gdyż karane było nią każde najechanie na linię wyjazdową z boksów. Wówczas spadłby na 4. miejsce.

Przed obecnym sezonem zaktualizowano jednak zasady i teraz karany jest dopiero wyjazd całym kołem za żółtą linię. Sędziowie uznali natomiast, że Verstappen co prawda najechał na linię, ale większość jego lewych kół była po wewnętrznej stronie linii.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi