KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Kubica bolid F1 Barcelona

„Bolid jest trochę jak kobieta. Trzeba o niego dbać, ale też daje sygnały”



Łukasz Kadziewicz i Robert Kubica – to była bardzo ciekawa rozmowa o Formule 1, wieku i kolarstwie. Nie zabrakło ciekawych porównań. Obejrzyjcie ją poniżej.

Rozmowa została nagrana w ubiegłym tygodniu podczas poznańskiego kongresu Impact`22. Prezentowałem już sporo wywiadów z Robertem z tego wydarzenia (tutaj, tutaj czy tutaj) jednak ten z Łukaszem Kadziewiczem, opublikowany dziś w ramach programu „Misja Sport” jest jednym z ciekawszych.

Pierwszym tematem był „pozytywny egoizm kierowcy Formuły 1” i bycie samemu w kokpicie – z mniejszą lub większą liczbą komunikatów od zespołu.

„Jest grupa, jest zespół i moje wyniki zależą od wielu ludzi, ale kiedy zakładasz kask wchodzi pozytywny egoizm. Nie ścigam się dla tej grupy osób tylko żeby wykonać moją pracę jak najlepiej – dojechać do mety jak najszybciej. Są momenty, kiedy myślisz tak naprawdę tylko o samym sobie” – mówił Robert.



Polak podkreślił, że nie lubi otrzymywać zbyt wielu informacji przez radio. Zdradził jednocześnie interesującą ciekawostkę z początku swojej kariery w F1.

„Są kierowcy, którzy chcą/potrafią mieć dużo informacji. Ja wolę się skupić, odizolować, być w swoim tunelu i mieć tylko najważniejsze komunikaty. Nie potrzebuję wiedzieć, kto jest za mną i ile sekund ponieważ to widzę na tablicy co okrążenie. Wizualizuję sobie sytuację na torze poprzez dostępne informacje. Gdy zastąpiłem Jacquesa Villeneuva w F1 to on potrzebował tyle informacji, że brzmiało to jakbym miał włączone radio. Jest jednak tendencja wśród młodych kierowców, którzy dorastali mając coraz więcej technologii i oni potrafią i chcą wchłonąć więcej informacji. Jest po prostu inny styl dorastania sportowców. Ja nie potrzebuję inżyniera, który mi powie, że muszę poprawić jeden zakręt bo ja to czuję” – stwierdził Robert.

Uważa on, że pierwszym i głównym odbiornikiem informacji na torze jest kierowca.

„Miałem kiedyś zakłady z inżynierami, polegające na tym, że wyłączali mi stoper na kierownicy i ja mówiłem im z dokładnością do 0,2 sekundy jaki czas zrobiłem. Jest to do zrobienia nawet bez treningu. „Bolid jest trochę jak kobieta. Trzeba o niego dbać, ale też daje sygnały. Bardzo często słychać, że coś się dzieje z silnikiem, ale tego nie widać na telemetrii. Kierowca słyszy, że hałas się zmienił, coś jest nie pracuje płynnie. Tego, co ja czuję, nie da się oszukać. A wykresy… na nich można pokazać to, co chcesz sprzedać” – zauważa kierowca.

Na koniec Robert mówił o kolarstwie i tym, dlaczego uważa je za jeden z najtrudniejszych sportów. Całość obejrzycie poniżej (od 34:31):



Źródło: onet.pl/Przegląd Sportowy – Misja Sport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Węgier

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 20 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi