KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.
large-2022 Spanish Grand Prix - Friday

Bezproblemowa sesja Kubicy – jakiej potrzebowaliśmy. Jak przebiegała? Wyniki, opis i nie tylko



Robert Kubica i my, jego kibice, mogą być zadowoleni po pierwszym z tegorocznych treningów Polaka w Formule 1. Było niezłe tempo, nie było pecha, a czas jest zadowalający. Jak przebiegała Kubicy ta sesja i co można o niej powiedzieć?

Wyniki 1. treningu

Wyniki 1 treningu GP Hiszpanii f1 2022

Czasy sektorów:

Kubica był szybszy od Bottasa w dwóch pierwszych sektorach, a dużą przewagę Polak miał w środkowym.



sektory 1 trening Barcelona F1 2022

Swoje najlepsze sektory Kubica uzyskał na pierwszym szybkim przejeździe na miękkich oponach. Bottas najlepsze sektory uzyskiwał na różnych okrążeniach. Idealny czas Kubicy to 1:21.975, a Bottasa 1:22.380 czyli 0,405 gorzej od Roberta.

Ostatecznie tak wyglądały czas kierowców Alfy dziś – licząc z drugim treningiem:
Valtteri Bottas: 1:21.828
Guanyu Zhou 1:21.866
Robert Kubica: 1:21.975

Stenogram

 

Na pierwszym okrążeniu Robert wraz z inżynierem wykonali sprawdzenie radia we wszystkich zakrętach.

Pod koniec okrążenia Kubica nie zrozumiał się na torze z Russellem, który był w przedostatnim zakręcie. Anglik jechał szeroko, Kubica myślał, że go przepuszcza, ale Russell nagle zaczął jechać.

„To było bliskie w ostatniej szykanie” – zgłosił Polak „Tak, widzieliśmy, mode race” – odpowiedział inżynier.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Kubica po jednym okrążeniu zjechał do boksów, gdzie spędził kilkanaście minut, a następnie wyjechał na dłuższy przejazd – ponownie na oponach twardych.

Kubica jechał w sekwencji szybsze/wolniejsze kółko. Gdy był na tych drugich, dostawał polecenia zmiany ustawień od inżyniera oraz informacje, gdzie są rywale by nikomu nie przeszkodzić.

Pod koniec przejazdu Robert dopytywał inżyniera, czy ma zrobić przejazd ze stałą prędkością, ale dostał odpowiedź, że zrobione zostanie to później, a teraz ma zjechać do boksów.

Podczas przejazdów na twardych oponach Kubica raczej unikał tarek, szczególnie na wejściach w zakręty. Zmieniło się to potem podczas ostatniego przejazdu i Robert jechał agresywniej.

Po kolejnych kilkunastu minutach w boksie, Kubica wyjechał na miękkich oponach. Polak dostał informację, że jest w dobrym miejscu na torze.

Po pierwszym szybkim okrążeniu Robertowi polecono uważanie na VIPSa z tyłu. Inżynier przekazał Kubicy, że większość aut jedzie z dużym obciążeniem paliwem.



„Czy wolne okrążenie było dobre czy mam jechać wolniej?” – pyta Kubica, a inżynier prosi go by te okrążenia były wolniejsze.

Po kolejnym szybkim okrążeniu Robert zwrócił uwagę na tłok na torze i powiedział, że otworzy sobie przerwę do Gaslyiego. Mimo że był jeszcze czas na zrobienie jednego okrążenia, zespół ściągnął Roberta do boksów, prosząc go o zatrzymanie się na wadze FIA.

A Bottas?

Prejechałem również pierwszy trening z Valtterim Bottasem. Jego program wyglądał identycznie jak Roberta Kubicy, tyle że Fin wyjechał dwa razy więcej na krótkie przejazdy na twardych oponach z dodatkowymi czujnikami (vel kratownicami) przy przednim skrzydle.

Podczas przejazdu na twardych oponach, Bottas został poproszony o nieużywanie DRSu podczas przejazdu oraz przejścia na ustawienia „Spark 2”.

Pierwsze okrążenie na miękkich oponach Bottas napotkał ruch w ostatnim sektorze i raczej stracił na tym niż zyskał.



Bottas dostał też ciekawą sugestię „special” na ostatni sektor i w drugim przejeździe poprawił sie tam znacznie. Bottas został też dłużej na torze i wykonał krótki przejazd. Również skarżył się on na ruch na torze i to podczas każdego ze swoich kółek. Prosił zespół żeby wcześniej podawał mu informacje. Zaliczył też drobny wyjazd poza tor.

Wypowiedzi

 

Komplet wypowiedzi Roberta po dzisiejszym treningu znajdziecie tutaj.

Ode mnie

 

To tylko trening – oczywiście i musimy o tym pamiętać. Niestety, w obecnej sytuacji ten „tylko trening” jest wszystkim co mamy jeżeli chodzi o oficjalne sesje i Roberta Kubicę w Formule 1. Dlatego być może przywiązujemy do niego zbyt dużą wagę.

Potrzebowaliśmy jednak takiego występu Roberta – pewnego, bezproblemowego i w miarę szybkiego. W końcu okazał się 0,7 sekundy szybszy od Bottasa. Oprócz tego, że niektórzy szykujący komentarze „Kubica się skończył” nie uaktywnili się.

Po raz pierwszy od swojego powrotu do Formuły 1 Kubica miał do dyspozycji naprawdę konkurencyjny samochód (choć generalnie Alfa wydaje się słabsza w Barcelonie niż była na innych torach) i wykorzystał go.



Kubica złożył okrążenie, pojechał szybko kiedy było trzeba mimo że nie zna tego auta dobrze, rzadko jeździ, a do tego miał nieco krótszy program. No i jechał również autem bez kompletu poprawek, w przeciwieństwie do Valtteriego Bottasa, który miał ich komplet.

Nie można też ignorować wypowiedzi Kubicy, który mówi, że auto zachowywało się znacznie inaczej niż podczas jazd na Imoli, gdzie było „najłatwiejszym autem F1, które prowadził”.

Zapewne ten dobry występ nic nie zmienia w sytuacji Roberta, ale z pewnością nam dał nieco emocji oraz pozytywnej energii, a Robertowi wiedzę i doświadczenie, które będzie mógł wykorzystać podczas kolejnych jazd. Brawo.

Vlog

 

O występie Roberta Kubicy oraz dzisiejszych treningach porozmawiamy sobie o godz. 20:00 – zapraszam!

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi