KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Andretti walczy o F1, zespoły mu tego nie ułatwiają



Przy okazji Grand Prix Miami odbyły się kolejne rozmowy Michaela Andrettiego z Formułą 1 i zespołami, dotyczące warunków wejścia nowej amerykańskiej ekipy do serii. Wygląda na to, że były amerykański kierowca nie może liczyć na przychylność ekip.

Andretti od dłuższego czasu chce wejść do F1, a w ubiegłym roku podjął próbę zakupu Saubera, która zakończyła się fiaskiem bowiem Longbow Finance żądało dodatkowych gwarancji bankowych, zapewniających utrzymanie obecnych stanowisk pracy.

Wobec braku możliwości przejęcia innej ekipy, Andretti chce stworzyć nowy zespół, jednak aby móc to zrobić, musiałby na mocy Concorde Agreement wpłacić po $20 mln dla każdego zespołu jako tzw. „anti-dilution fee”. Jest to opłata rozwojowa dla ekip, którą musi wnieść nowy zespół by wejść do F1.

Andretti w Miami miał pracować nad tym by anulować tę opłatę na co potrzebuje zgody wszystkich ekip. Jak pisze Dieter Rencken na łamach racingnews365.com, póki co Andrettiemu udało się uzyskać aprobatę tylko dwóch ekip.



Pierwszą jest Alpine. Nieoficjalnie wiadomo, że właśnie francuski producent miałby być partnerem technologicznym i dostawcą silników do zespołu Andrettiego. Alpine od dawna szuka satelickiej ekipy, w której oprócz silników mogłaby umieścić jednego kierowcę.

Drugim zespołem jest McLaren, którego szef, Zak Brown, jest przyjacielem i partnerem biznesowym rodziny Andrettich.

Jak pisze Rencken, jeżeli nie uda się osiągnąć porozumienia, sprawa może zakończyć się w sądzie, a ostatnim czego chciałaby Liberty Media byłby spór z jedną z największych motorsportowych rodzin w USA.

Liberty też bez entuzjazmu

 

CEO Liberty Media, Greg Maffei również skomentował starania Andrettiego. Cytowany przez racefans.net, mówi on, że obecna liczba ekip w F1 jest dobra.



„Historycznie, w stawce mieliśmy 15-20 zespołów. Gdy weszliśmy do sportu spadła do 10. Manor był 11. zespołem, ale zbankrutowali i zostali sprzedani za 1 funta. Teraz nawet najsłabsze ekipy są warte $400 mln, a w przypadku większych mówimy o kwotach $1-2 miliardów. Liczba zespołów może się z czasem zwiększyć, ale nie sądzę by to było potrzebne. Zainteresowanie tym jest jednak duże” – mówi Maffei.

Według niego, takie dołączenie ekipy mogłoby spowodować problemy.

„Są miejsca, w których nie mamy miejsca na więcej niż 10 garaży. To byłoby wyzwanie” – dodaje.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi