KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Saudi Arabian Grand Prix - Qualifying Day - Jeddah, Saudi Arabia

Alonso przeprosił sędziów i dyrekcję wyścigu



Obyło się bez kary, ale Fernando Alonso musiał się kajać po swoich piątkowych wypowiedziach na temat pracy sędziów w sezonie 2022. Doszło nawet do spotkania z szefem FIA.

Grand Prix Miami, które odbyło się dwa tygodnie temu nie poszło po myśli Fernando Alonso, który otrzymał dwie pięciosekundowe kary – za kolizję oraz łamanie limitów toru. Kosztowały go one wypadnięcie z punktów.

W piątek podczas wywiadów z mediami Hiszpan postanowił wrócić do sprawy.

„Myślę, że to były bardzo niesprawiedliwe decyzje, świadczące o niekompetencji sędziów. Nie byli zbyt profesjonalni w Miami. Ściąłem jeden zakręt i oddałem czas na tym okrążeniu, ale… oni podjęli decyzję bez jakiegokolwiek naszego udziału, bez dowodu. Nie interesowały ich inne dowody. Pokazaliśmy im wszystkie dane, oni powiedzieli, żebyśmy dali im 5 minut, a potem wrócili i nie mogli nic zrobić, prawdopodobnie dlatego, że już nałożyli karę i nie wiedzieli, jak ją cofnąć. To było bardzo złe. To już przeszłość, ale coś takiego nie powinno się zdarzyć w tak profesjonalnym sporcie jak F1 i ze standardami, które ma obecnie F1” – mówił Fernando Alonso.



Dostało się również dyrekcji wyścigu.

„Widzieliśmy już kilka rzeczy, które wyraźnie poptrzebują poprawy. W ściganiu trzeba mieć pewne pojęcie o wyścigach zanim zostanie się dyrektorem wyścigu lub będzie się chciało podejmować decyzje. Nie wydaje mi się, że obecnie jest tu prezentowana ta wiedza” – mówił Hiszpan, dodając przed Hiszpanią, że Eduardo Freitas, który debiutował w Barcelonie w roli dyrektora wyścigu „ma znacznie większe doświadczenie z WEC i innych topowych kategorii i powinien poprawić te kwestie”.

Wypowiedzi Fernando Alonso wywołały niemałe poruszenie, gdyż rzadko kierowca po takim czasie wypowiada się tak ostro o pracy sędziów i dyrekcji wyścigu. Od razu po nich pojawiły się podejrzenia, że Fernando zostanie wezwany do sędziów i może dostać reprymendę.

Skończyło się jednak na wychowawczej rozmowie z Mohammedem ben Sulayemem, nowym szefem FIA.



„Jeśli chodzi o dyrekcję wyścigu, tak, dzisiaj spisała się dobrze (śmiech), mimo ze dali mi dwa ostrzeżenia za szeroki wyjazd z zakrętu 12 (śmiech). A jeśli chodzi o Miami, to coż, oni po prostu wykonywali swoją pracę, my jako kierowcy też inaczej czujemy to ze swojego auta, ponadto dochodzą emocje momentu. Tak naprawdę to współpracujemy tutaj razem, dla fanów, żeby poprawić show” – mówił Alonso.

„Tak, rozmawialiśmy z Mohammedem (Ben Sulayem), jesteśmy bardzo dobrymi przyjaciółmi. Absolutnie mu ufam, a także w to, w jaki sposób zarządza całą FIA, jak wszystko zmienia i ma moje pełne poparcie w tym co robi. I widzę oczywiście teraz te oba punkty widzenia i rozumiem je lepiej. I oczywiście przeprosiłem” – dodał Hiszpan.

Z Barcelony Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi