KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Qualifying Day - Melbourne, Australia

Alonso o Hamiltonie, powrocie, wieku, formie i dalszej karierze



Świetną rozmowę z Fernando Alonso przed Grand Prix Hiszpanii przeprowadziło BBC. Hiszpan bardzo ciekawie wypowiada się o osiągnięciach Lewisa Hamiltona, jego walce z George Russellem oraz o swojej formie i celach, jakie stawia sobie jeszcze w F1.

O Hamiltonie i Russellu

 

W rozmowie z BBC Alonso rzucił nieco światła na tegoroczną sytuację Hamiltona witając go w swoim świecie gdzie sprzęt niedomaga a jeździć trzeba.

„To natura tego sportu, czasem masz lepszy samochód, czasem niezbyt dobry ale ciągle musisz walczyć i zaliczać rozwój. Lewis jeździ tak dobrze jak jeździł przez ostatnie osiem lat. Zdominował ten sport, złamał wiele rekordów i zdobył ponad 100 pole position. Teraz jedzie mega okrążenie jak wspominał w Australii i jest sekundę z tyłu. Tak więc – witam.”



O tym, że to sport zespołowy a kierowca musi mieć cały szereg dostępnych rozwiązań na najwyższym poziomie by odnieść sukces kibice często zapominają.

„To nie jest sprawiedliwy sport jeśli chodzi o liczby. To zdecydowanie sport zespołowy a mamy skłonności by o tym zapominać, szczególnie wtedy gdy przyjdą sukcesy. Jesteśmy wtedy bardzo szczęśliwi gdy przyjdą osiągnięcia i nawet gdy chcemy podzielić się tym z zespołem wszystkie nagłówki są przeznaczone kierowcy. Dokładnie to mnie spotkało gdy zdobyłem dwa mistrzostwa. Pokonałem Michaela Schumachera. To była wielka sprawa ale mój samochód był bardziej niezawodny w tym momencie i miał bardzo dobre osiągi, można chwalić i chwalić pakiet ale nagłówki i tak będą przeznaczone dla kierowcy. Tego samego doświadcza teraz Lewis.”

Bez dominującej maszyny nie ma seryjnie zdobywanych mistrzostw, wygranych wyścigów i dziesiątek pole position. By zostać jednym z najlepszych w historii równocześnie trzeba znaleźć miejsce w jednym z najlepszych w historii bolidzie. Bez takiej kombinacji, w zależności od sytuacji w stawce można wyszarpać jedno, może dwa mistrzostwa ale nie sześć w okresie siedmiu lat.

„Zdobyć ponad sto pole position jest czymś niewyobrażalnym. Musisz mieć najlepszy samochód przez wiele, wiele sezonów. Czasem robimy magiczne okrążenia a kończy się na P15, jak to wtedy wytłumaczyć ludziom? To niemożliwe… Lewis zasługuje na wszystko czego dokonał w przeszłości ale ten sezon to świetne przypomnienie, że w tych wszystkich rekordach i liczbach wielką rolę odgrywało to co miałeś w dłoniach, samochód, cały pakiet.”

Alonso zapytany o to czy jest zaskoczony formą Russella na tle Hamiltona odpowiedział:



„I tak i nie, George był bardzo szybki przez ostatnie lata, myślę, że wszyscy raczej oczekiwali mocnej rywalizacji. Ciągle wierzę, że Lewis zakończy sezon z przodu. To tylko pięć wyścigów, gdy wszystko zacznie być bardziej zdradliwe, skomplikowane Lewis będzie miał więcej doświadczenia i być może talentu.”

O swoim powrocie i wieku

 

Powrót Fernando Alonso był jednym z większych wydarzeń poprzedniego sezonu. Hiszpan świetnie walczył z Estebanem Oconem i zaliczył wizytę na podium.

„Powiedziałbym, że osobiście zaliczyłem dobry powrót. Czułem się dobrze, byłem konkurencyjny, a to nigdy nie jest gwarantowane. Wszyscy spodziewali się, że będę szybki, ale po latach poza sportem, wszystko mogło się zdarzyć” – mówi Alonso i przywołuje przykład Michaela Schumachera, który miał problemy wracając po przerwie.

„Być może pierwsze pięć wyścigów po powrocie było dla mnie trudnych i nie byłem super-konkurencyjny. W tym roku jesteśmy jeszce lepsi, choć nie zdobywamy tylu punktów z różnych powodów.

Fernando niebawem skończy 41 lat, ale nie uważa by ściganie z czasem dwukrotnie młodszymi rywalami odgrywało znaczenie.



„Wiek nie jest czynnikiem w motorsporcie. W innych dyscyplinach jest inaczej, trzeba polegać na warunkach fizycznych i tego typu rzeczach. Ale w motorsporcie powiedziałbym, że wolałbym mieć nowe, lepsze przednie skrzydło niż 3 lata mniej. To z pewnością dałoby mi lepsze osiągi niż te kilka lat mniej” – mówi Hiszpan.

Dwa lata poza sportem były wystarczającym czasem bym zresetował głowę i kondycję fizyczną. Jestem szczęśliwy mogąc przygotowywać się do wyścigów i jestem tak dobry, jak wtedy, gdy miałem 25 czy 30 lat” – dodaje.

O formie i dalszej karierze

 

Fernando zdarzają się jednak obecnie częściej gorsze występy niż było to na przykład 10 lat temu.

„To trafne spostrzeżenie. Kiedy walczysz o mistrzostwo, masz szósty zmysł na niektóre rzeczy i dbasz o wszystko. Gdy walczysz o 7. czy 8. miejsce, czasem wchodzisz w inny nastrój, wykonujesz bardziej ryzykowne manewry. Gdy walczysz o każdą milisekundę w każdym zakręcie i próbujesz stawiać czoła okolicznościom w wyścigu, nie mając pakietu na jechanie 99% tego co byś chciał, to zmienia obraz twojego wyścigu – jesteś bardziej narażony na popełnianie błędów. Nie sądzę jednak bym popełnił ich dużo, a w Miami okoliczności mi nie pomagały” – wyjaśnia Fernando.



Hiszpan przyznaje, że nie jest w tym sezonie w pełni zadowolony ze swojej prędkości, ale wspólnie z zespołem pracują nad tym.

„Chodzi o mnie, mój styl jazdy. Są rzeczy, które wymagają poprawy. Chodzi też o starty, z których systemem nie czuję się jeszcze w pełni komfortowo” – mówi Alonso.

Przyznaje on, że chce jeździć w F1 jeszcze 2-3 sezony, ale nie przeprowadził z Alpine jeszcze oficjalnych rozmów.

„Wypiliśmy parę kaw i tyle. Ale myślę, że będę miał okazje do dalszej jazdy. Nadal mam dużą motywację i nadal widzę, że mogę wiele osiągnąć i być w walce na czele. Nie chcę oglądać F1 z salonu, wiedząc, że jestem w pełni formy i nadal mam 100% moich umiejętności. Jeżeli zacznie być inaczej, będę pierwszym, który powie, że czas kończyć” – mówi kierowca Alpine.

Autor: P.S.

Źródło: bbc.co.uk



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi