Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2022 Miami Grand Prix - Friday-1

Alfa zapowiada dużą poprawkę w Barcelonie



Do grona tych ekip, które liczą na wiele podczas Grand Prix Hiszpanii dołączyła Alfa Romeo, która zapowiada przywiezienie dużego pakietu poprawek do swojego auta.

Alfa zajmuje obecnie 5. miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów Formuły 1 z dorobkiem 31 punktów. Jak pisze na łamach Auto Motor und Sport Andreas Haupt, po początkowym entuzjazmie w Hinwil, teraz ekipa zaczyna dostrzegać niewykorzystane okazje, tak jak choćby ostatni błąd Valtteriego Bottasa w Miami.

„Jesteśmy trochę rozczarowani 7. miejscem, ale to tylko pokazuje, jak duży postęp uczyniliśmy w tym sezonie” – mówił po ostatnim wyścigu szef Alfy, Frederic Vasseur.

Ekipa liczy na to, że kolejne pakiety poprawek, szykowane przez departament techniczny kierowany przez Jana Monchaux, dadzą trwałą przewagę nad Alpine i McLarenem.



„Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to będzie duży pakiet poprawek” – mówi Vasseur.

Jak mówił podczas niedawnego Kongresu Impact`22 Robert Kubica, w tym sezonie zespół, w którym jest kierowcą rezerwowym, wprowadzał już poprawki, które okazywały się skuteczne. Miało to być zasługą dobrej korelacji między danymi z symulatora a tymi z toru.

Jak wymienia AMuS, od początku sezonu Alfa Romeo wprowadziła już zmiany obejmujące lepsze chłodzenie, tylne zawieszenie, tylne wloty powietrza, zmianę pokrywy silnika oraz podłogę. Wszystko zadziałało.

Dodatkowo Alfa od początu sezonu nie musi poświęcać uwagi zrzucaniu wagi, gdyż przygotowała auto ważące dokładne minimum regulaminowe.



„Alfa nie ma większych słabości. Jeżeli mielibyśmy coś wskazać to jedynie prędkość w szybkich zakrętach – mogłaby być ona lepsza” – pisze Haupt.

Właśnie na tym mają skupiać się przygotowywane na Barcelonę poprawki. Aby to osiągnąć, trzeba więcej siły docisku, a od strony mechanicznej zmian w zawieszeniu.

Jeżeli to się uda, to dodając do tego bardzo dobre zarządzanie oponami przez bolid zespołu z Hinwil, ekipa może ponownie liczyć się w walce o najwyższe miejsca w Barcelonie.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 27 maja
godz. 14:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – Drugi trening F1

Sobota, 28 maja
godz. 13:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 29 maja
godz. 15:00 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi