KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2021 Abu Dhabi Grand Prix, Friday - Sebastian Kawka

Wolff ocenia szanse na mistrzostwo i mówi o postępie Ferrari



Choć Mercedes ma dalekie od idealnych osiągi bolidów, to ekipa z Brackely zajmuje 2. miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Toto Wolff wie jednak, że by walczyć o mistrzostwo, sama niezawodność auta nie wystarczy.

Szanse na mistrzostwo?

 

Podczas GP Australii szef Mercedesa był pytany o walkę o obronę tytułu w sezonie 2022. Jak Austriak ocenia szanse swojego zespołu na mistrzostwo w sezonie 2022?

„Mamy pewne opóźnienie. Matematycznie rzecz biorąc, powiedziałbym że prawdopodobnieństwo wynosi 2/8. Ale to są wyścigi samochodowe, a w nich wszystko może się zdarzyć. Zespoły mogą nie kończyć wyścigów, a my gdy odblokujemy potencjał samochodu, od razu wrócimy do gry” – mówi Wolff.



„Jako wyścigowiec, powiedziałbym więc że mamy 40-50% szans. Jako matematyk powiedziałbym, że szanse są mniejsze, ale to dopiero 3 wyścig sezonu i nie zamierzamy go po nim skreślać. Jeżeli chodzi o obecną sytuację, jesteśmy 0,7 sekundy z tyłu” – dodaje.

Skąd taka strata mistrzów świata?

„Jest gremlin w naszym samochodzie, kilka gremlinów, których jeszcze nie znaleźliśmy. I musimy kontynuować nasze analizy i przyglądać się danym. To nauka, fizyka, a nie błędy. Nie mniej jednak wierzę, że wyciśniemy z tego samochodu jego maksymalny potencjał. Widać, że wiele innych zespołów nadal podskakuje na prostych, ale zrobili właściwe kroki, których my nie wykonaliśmy i dlatego nie spisujemy się lepiej. Podobnie było z Red Bullem, który w jeden dzień stał się szybki w Bahrajnie po przywiezieniu poprawek” – kontynuuje Wolff.

Szef ekipy podkreśla, że dane z symulatora bardzo trudno skorelować z prawdziwym zachowaniem i osiągami samochodu.



„Musimy zrozumieć tę korelację i co dzieje się, że świetne dane z symulatora nie przekładają się na tor. Mamy ludzi i narzędzia by to zrobić” – dodaje Wolff.

O Ferrari

 

Problemem Mercedesa jest nie tylko porpoising. Mocy nie ma też w silniku. Wygląda na to, że dysponują oni najsłabszym silnikiem w stawce. Ogromny postęp zrobiło Ferrari i Wolff zwraca na to uwagę.

„Widzimy olbrzymi skok ze strony Ferrari w porównaniu z poprzednim rokiem. Wcześniej byli około 10 kW za nami, teraz są 10 kW przed nami. Tego nie udało się osiągnąć nigdy wcześniej w historii. Jeżeli tego dokonali to wielkie brawa dla nich” – mówi Wolff.



Zapowiada on poprawki w aucie swojej ekipy, również dotyczące silnika i paliwa. Ekipa w Brixworth wykonuje świetną pracę i myślę, że obecnie tempo nie odzwierciedla tego, co osiągnęli.”

Problem Hamiltona za Russellem

 

Zespół wyjaśnił również problem, jaki miał Lewis Hamilton w swoim aucie podczas GP Australii, a który skłonił go do komunikatu na temat „trudnego położenia”, w którym stawia go zespół.

„Chodziło o chłodzenie silnika i utrzymanie go w odpowiedniej temperaturze przez cały wyścig. Naciskaliśmy ze wszystkim na limicie, jak możecie sobie wyobrazić i chodziło o schłodzenie silnika. W sobotę zdecydowaliśmy się na taką drogę, zamykając niektóre w loty z tyłu samochodu. Temperatury okazały się nieco wyższe niż zakładaliśmy. W efekcie musieliśmy – i nie tylko my – bardziej dbać o temperatury – wyjaśnił James Vowles.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi