KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Większość liczy na Sprint, czerwone flagi namierzały – powiedzieli po kwalifikacjach na Imoli



Dla niektórych to były bardzo szczęśliwe kwalifikacje, ale wielu zawodników liczy na to, że sprint pozwoli im nadrobić miejsca przed wyścigiem. Co mówili kierowcy po dzisiejszej czasówce?

Max Verstappen (Red Bull) P1: „To były bardzo trudne kwalifikacje – był deszcz, potem było sucho, nie było łatwo zadbać o temperaturę opon. To świetny tor, ale nie wybacza błędów. Trzeba było dziś podejmować dobre decyzje i bardzo się z tego cieszę. Gdy tylko zobaczyłem Valtteriego na poboczu, odpuściłem by nie mieć kłopotów i kosztowało mnie to trochę czasu, ale na szczęście to wystarczyło. Jestem zadowolony z pole postion, ale jutro będą inne warunki. Będzie sucho, a my nie jeździliśmy tu po suchym torze. Mam nadzieję, że będziemy mogli dobrze zrozumieć auto w drugim treningu”.

Charles Leclerc (Ferrari) P2: „Podjęliśmy decyzję o zachowaniu opon na drugi wyjazd w kwalifikacjach, ale czerwone flagi zakłóciły nam ten plan. Nie jest idealnie, ale druga pozycja nie jest zła. To była bardzo zdradliwa sesja – trzeba było uważać, poskładać wszystko i dojść do Q3. W nim niestety podjęliśmy złą decyzję”.

Lando Norris (McLaren) P3: „Cieszę się, że jestem w pierwszej trójce bo w naszej sytuacji to niespodzianka. Chciałem wycisnąć więcej z tego bo mieliśmy potencjał, ale za bardzo cisnąłem na okrążeniu wyjazdowym. Szkoda, bo była szansa wyprzedzić Charlesa. Wykorzystaliśmy dzisiejsze warunki bo przy suchym torze nie bylibyśmy na 3. miejscu”.



Kevin Magnussen (Haas) P4: „To fantastyczne i bardzo niespodziewane mimo dobrych wyścigów w Bahrajnie i w Jeddach. Świetnie być w tej pozycji i walczyć tak blisko samochodów na czele. Jeżeli byliśmy mocni na mokrym torze to będziemy też na suchym. Gdy przydarzył się mój obrót, zobaczyłem, że auto przechodzi w system anti-stall. Wiedziałem, że jeżeli się zatrzymam to już nie ruszę więc musiałem wyjść z tego systemu naciskając gaz. Nie wiedziałem, w jakim kierunku się obrócę więc musiałem odzyskać kontrolę. Chciałbym zbierać pochwały, ale samochód jest świetny. Fantastyczna konstrukcja i zrobiłem dziś nią co mogłem, zdobywając 4. miejsce. Chcę jutro wygrać lub być na podium, ale to będzie trudne. Realnym celem jest pierwsza ósemka”.

Fernando Alonso (Alpine) P5: „Dobrze jest być w pierwszej piątce po chaotycznych kwalifikacjach przy zmiennych warunkach i przy czerwonych flagach. Pogoda zmieniała się cały czas i wszystko mogło się zdarzyć więc ogólnie jestem zadowolony z bycia w pierwszej piątce. Samochód był szybki podczas dwóch ostatnich przejazdów i czułem się pewnie z samochodem. Zobaczymy jak będziemy stać jutro w sprincie”.

Daniel Ricciardo (McLaren) P6: „Na papierze to dość dobry wynik, czuję się jednak nieco pokrzywdzony bo wszyscy przede mną byli w stanie przejechać dwa okrążenia, a ja ze względu na czerwone flagi miałem tylko jedno. Biorąc pod uwagę dużą poprawę podczas drugiego przejazdu, myślę, że mógłbym być znacznie wyżej. Cieszy jednak dobre tempo i jesteśmy zadowoleni z wysokich pozycji. Będę naciskał bardzo mocno przez resztę weekendu i czekam na sprint – powinno być sporo zabawy”.

baner formula drive wpis

Sergio Perez (Red Bull) P7: „Ogólnie to rozczarowujący dzień, ale musimy pamiętać, że to tylko start weekendu. Wyglądało na to, że nic nie pracowało dziś na moją korzyść. Popełniliśmy kilka błędów. To było ważne by opony nabrały temperatury, ale wydawało się, że nie mogliśmy tego zrobić dobrze. Po wyjeździe, gdy byliśmy blisko optymalnej temperatury, wywieszono czerwoną flagę. Byłem zadowolony z tempa samochodu i czekam na jutro. Mam nadzieję, że będziemy mogli przebić się w górę stawki podczas sprintu i osiągnąć dobrą pozycję na wyścig”.

Valtteri Bottas (Alfa Romeo) P8: „To była naprawdę mocna sesja aż nie musieliśmy zatrzymać samochodu z powodu awarii. Nadal badamy, co się stało, ale mam nadzieję, że to nic poważnego i możemy to szybko naprawić. Szkoda bo mieliśmy potencjał na wyższe miejsce niż 8. Nie jest to jednak dramat biorąc pod uwagę sprint. Jesteśmy w dobrej pozycji by walczyć jutro i chcemy nadrobić miejsca”.

Sebastian Vettel (Aston Martin) P9: „Jestem zadowolony z wykonanej dziś pracy. Po raz pierwszy w 2022 roku byłem w Q3 i pierwszy raz w roku byliśmy dwoma samochodami w Q2, co jest świetnym wynikiem. Zajęło mi trochę by poczuć się komfortowo, ale pierwszy przejazd w Q2 był całkiem dobry. W Q3 miałem tylko jedno czyste kółko. Podczas drugiej próby zahamowałem za późno i wyjechałem za szeroko w drugim zakręcie, ale powinniśmy być w stanie zaliczyć dobry weekend”.

Carlos Sainz (Ferrari) P10: „Szkoda, czułem się pewnie i nie rozumiem tego wypadku bo nie cisnąłem mocno. Nie mam innego wyboru jak przeprosić zespół. Pozostaje mi wyścig sprinterski by nadrobić jak najwięcej miejsc”.



George Russell (Mercedes) P11: „Mieliśmy problemy z dogrzaniem opon w pierwszych wyścigach, zyskując zazwyczaj na drugim i kolejnych okrazneiach. Rywale szybciej wchodzili w odpowiednie okno temperaturowe. Szkoda zatem czerwonych flag i tego jak się pojawiały, ale już wcześniej nie byliśmy w miejscu, w którym chcieliśmy być. Nie jest idealnie, ale mamy szansę na nadrobienie pozycji. Wyścig sprinterski będzie ciekawy jednak nie będzie to tak dużo okrążeń by na naszą korzyść zadziałała niższa degradacja opon w porównaniu z naszymi obecnymi rywalami”.

Mick Schumacher (Haas) P12: „Pomyłka w zakręcie 7 doprowadziłą mnie do straty sekundy więc myślę, że mogliśmy przejść do Q3. Szkoda, ale mamy dwa wyścigi do końca weekendu i mamy nadzieję na walkę bo samochód sprawuje się świetnie. Już w Melbourne byliśmy w stanie walczyć ostro z samochodami wokół nas co jest bardzo pozytywne. Mam nadzieję, że dopisze mi jutro szczęście i może dojdziemy do punktów”.

Lewis Hamilton (Mercedes) P13: „Ekstremalne rozczarowanie. Ciężka praca, dajemy z siebie wszystko jako team w fabryce, pracujemy razem, przyjeżdzamy optymistycznie nastawieni…, wiec tak, jesteśmy rozczarowani bardzo… Czeka nas ciężki sprint, ale nadal mamy nadzieję. Musisz po prostu nadal ciężko pracować i tyle możesz zrobić, bo co innego…”

Guanyu Zhou (Alfa Romeo) P14: „Jestem zadowolony z wykonanej dziś pracy. Przeszliśmy przez Q1 w pierwszej 5-tce i już było dobrze, biorąc pod uwagę niewiele treningu w tych warunkach. Mieliśmy szansę awansować do Q3, ale miałem trochę problemów z dogrzaniem opon w moim pierwszym przejeździe, a potem po czerwonej fladze spadło więcej deszczu więc nie miałem szansy na przejechanie kolejnego okrażenia. Mimo to jestem zadowolony. Zazwyczaj jesteśmy mocniejsi w tempie wyścigowym więc mam nadzieję na awans w sprincie”.



Lance Stroll (Aston Martin) P15: „Mimo odpadnięcie w Q2, jestem pozytywnie nastawiony do naszej formy ponieważ mieliśmy niezłe tempo. Zaliczyliśmy mocne Q1, a w Q2 mieliśmy pecha. Po zablokowaniu kół w szykanie mieliśmy niestety czerwoną flagę, po której zaczęło padać więc nie dostałem szansy na poprawę. Szkoda, ale liczę na jutro”.

Yuki Tsunoda (AlphaTauri) P16: „Przywieźliśmy na ten wyścig poprawki więc spodziewaliśmy się walki w środku stawi ale mieliśmy dużo problemów i nie mieliśmy tempa. Szkoda, że nie mogliśmy zmaksymalizować naszych okazji, ale jutro jest sprint, a wyścig w niedzielę więc będzie wiele okazji. To nasz domowy tor więc mamy sporo doświadczenia na nim i mam nadzieję, że wyciśniemy maksimum z reszty weekendu”.

Pierre Gasly (AlphaTauri) P17: „Niezbyt wiem, co się dziś wydarzyło. Tor przesychał na dwóch ostatnich okrążeniach, a mimo to odpadliśmy i to duże rozczarowanie. Musimy jutro nadrobić miejsca bo nie jesteśmy w punkcie, w którym chcemy być. Musimy jednak najpierw to wszystko przeanalizować z dziś i zrozumieć, co mogliśmy zrobić lepiej”.

Nicholas Latifi (Williams) P18: „Z pewnością to była zdradliwa sesja. Przy w pełni mokrym pierwszym treningu i mieszanych kwalifikacjach nie było łatwo, ale tak samo mieli wszyscy. Moim problemem nadal jest brak wyczucia w aucie by naprawdę mocno naciskać. Nie mam go przy suchej nawierzchni, a tym bardziej na mokrym torze. Dobrze było jednak mieć okazję jazdy FW44 na mokrym torze bo będą kolejne mokre sesje do końca sezonu”.

Esteban Ocon (Alpine) P19: „Nasze kwalifikacje zakończyły się wcześnie więc był to dla nas słaby dzień. Mieliśmy prawdopodobnie awarię skrzyni biegów, dlatego nie mogłem przejechać okrążenia w Q1 i od razu zjechałem do boksów. Będziemy dokładnie przyglądać się temu, co się wydarzyło. Aż do tego momentu samochód sprawował się dobrze więc jutro będzie chodziło o to by nadrobić jak najwięcej w sprincie przed wyścigiem. Może popadać deszcz więc pojawią się okazje do uratowania naszego weekendu”.

Alex Albon (Williams) P20: „Niestety mieliśmy awarię systemu hamulcowego, która zakończyła nasze kwalifikacje. Takie rzeczy się zdarzają i zbadamy dziś sprawę by zrozumieć co się stało i rozwiązać problem”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi