KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

W czołówkach, ale bez zwycięstw – polskie ekipy w weekend



Niektóre wyniki były znacznie powyżej oczekiwań, inne nieco rozczarowały – jak radzili sobie nasi kierowcy na motorsportowych arenach w miniony weekend? Zapraszam na podsumowanie.

ELMS

 

Pierwsza runda zmagań, w któych w ubiegłym roku wygrał Robert Kubica, odbyła się na torze Paul Ricard. W stawce mieliśmy 4 polskie ekipy.

W LMP2

Fabio Scherer zaliczył udany początek wyścigu w prototypie #43 klasy LMP2 Inter Europol Competition. Awansował z dziewiątego na piąte miejsce po pięciu okrążeniach. Później Fittipaldi / Scherer / Heinemeier Hansson jechali na drugiej pozycji, jednak fortuna nie była w wielkanocną niedzielę po ich stronie. Uszkodzona lewa przednia opona doprowadziła do defektu nosa samochodu. Po wymianie nosa i powrocie na tor ogłoszono okres full course yellow, co oznaczało stratę okrążenia. Załoga #43 musiała zadowolić się 11 miejscem na mecie.



Team Virage zajął 15. miejsce. Rywalizację w tej kategorii wygrała ekipa Premy jadąca w składzie Louis Deletraz, Ferdinand Habsburg i Lorenzo Colombo.

W LMP3

Załoga #13 Inter Europol Competition w składzie Guilherme Oliveira / Nico Pino / Charles Crews zajęła drugie miejsce w klasie LMP3 w pierwszej rundzie European Le Mans Series. Tylko problem z silnikiem w ostatnich minutach odebrał zwycięstwo załodze zespołu Inter Europol Competition, która była liderem przez większą część wyścigu. Jadący na pierwszej zmianie Charles Crews zademonstrował świetne tempo i na dystansie zaledwie półtora okrążenia awansował z jedenastego pola startowego na trzecie miejsce! W dalszej fazie wyścigu załoga utrzymywała prowadzenie w klasie, ale ostatecznie musiała zadowolić się drugą lokatą na mecie.

Z kolei załoga #14 IEC otrzymała karę drive-through za spowodowanie kontaktu z jednym z rywali na początku wyścigu. Utrzymywała się pomiędzy dziesiątym i siódmym miejscem, by ukończyć wyścig na solidnej siódmej pozycji. W jej składzie jechał Mateusz Kaprzyk.



„Nie mamy takiego wyniku, jakiego oczekiwaliśmy. Na pierwszym okrążeniu wpadłem w straszny kocioł. Bardzo dużo się działo i ciężko było znaleźć sobie miejsce na torze. Na ostatnim zakręcie podjąłem ryzyko, które nie do końca się opłaciło. Z mojej perspektywy to był incydent wyścigowy, ale dostaliśmy karę. Uszkodziłem też przód samochodu, co mogło mieć wpływ na moje tempo. Patrzymy już na następną rundę. Znam dobrze Imolę i wiem, że tam będziemy w stanie powalczyć o podium” – mówił Kaprzyk.

Europe Alpine Cup

 

Na torze Nogaro w gronie 25 samochodów rywalizowała Gosia Rdest. W pierwszych kwalifikacjach zajęła ona 8. miejsce i na tej pozycji dojechała do mety.

W drugiej czasówce Polka zajęła 7. miejsce, a w wyścigu dojechała na 9. pozycji.

Renault Clio Cup

 

W gronie 27 zawodników rywalizowało 2 kierowców polskiego UNIQ Racing. Jerzy Spinkiewicz i Chen Han Lin. Polak zajmował 7. i 9. miejsca w kwalifikacjach a w wyścigu dwukrotnie dojechał na 9. miejscu (6. w kategorii Challenger).



FIM 24h Le Mans

 

Znakomicie w motorycklowej edycji tego legendarnego wyścigu poradził sobie Team LRP Poland. Trójka w składzie Bartłomiej Lewandowski, Dominik Vincon i Stefan Kerschbaumer, zmieniająca się za sterami BMW S1000RR na oponach Pirelli pokonała dokładnie 801 okrążeń, czyli 3352 kilometry, na tankowanie i zmianę ogumienia zjeżdżając zgodnie z planem tylko 23 razy. Dało im to 14. pozycję.

Bardzo dobrze spisał się również zespół Pawła Szkopka – Energie Endurance 91. Dojechali oni na 16. miejscu. Polak zmieniał się na motocyklu (Kawasaki ZX-10) z Włochem Christianem Napolim i Austriakiem Janem Mohrem.



„Jestem bardzo szczęśliwy, że przetrwałem wyścig, jeszcze z tak dobrym wynikiem. To były naprawdę wykańczające zawody. Od samego początku koncentrowaliśmy się wyłącznie na tym, żeby kręcić równe, przyzwoite czasy i to nam się udawało, choć motocykl przez cały wyścig prowadził się dość ciężko. Musieliśmy walczyć z maszyną, przez co nie mogliśmy się skupić tylko na wyniku sportowym. Na tak długim dystansie każdy detal ma kolosalne znaczenie, bo musimy kontrolować motocykl nie przez kilkadziesiąt minut, a przez całe 24 h, jadąc na maksimum możliwości. Mimo wszystko potrafiliśmy się dobrze przygotować, choć mieliśmy na to mało czasu. Na kolejny wyścig na pewno będziemy przygotowani jeszcze lepiej. Wiemy nieco więcej o motocyklu i wiemy, co musimy w nim zmienić” – podsumował Paweł Szkopek.

To był fatalny wyścig dla Wójcik Racing Team. Po 109 okrążeniach załoga z nr 777 w składzie Marek Szkopek, Kevin Manfredi, Danny Webb i Balint Kovacs musiała się wycofać po awarii skrzyni biegów w ich Yamasze YZF-R1.

469 okrążeń przejechała załoga #77: Kamil Krzemień, Mathieu Gines, Sheridan Morais (Yamaha YZF-R1). Po wywrotce jednego z kierowców nie mógł on dalej jechać, a motocykl był uszkodzony.

Karting

 

Ponad 150 kierowców rywalizowało na torze Zuera w Hiszpanii w zawodach Champions of the Future 2022 Euro Series. Oto wyniki Polaków:

OK-Junior (72 kierowców):
8. Jan Przyrowski
27. Maciej Gładysz

OK (64 kierowców):
28. Karol Pasiewicz
40. Gustaw Wiśniewski
61. Maksymilian Angelard

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi