Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

F1 Grand Prix of Bahrain

Verstappen „tykającą bombą”. Marko o tym, dlaczego Perez jest bliżej mistrza świata



Max Verstappen wygrał w sezonie 2022 wszystkie wyścigi, które ukończył. Problem w tym, że oznacza to tylko 1 zwycięstwo w 3 rundach. Szósty w klasyfikacji generalnej kierowca może szybko stracić cierpliwość, zwłaszcza, że naciska go kolega z zespołu.

„Perez jest znacznie bliżej Maxa niż było to w 2021 roku. Prostym wyjaśnieniem tego może być to, że nowe bolidy F1 z mniejszą siłą docisku, bardziej pasują niektórym kierowcom. Perez jest zadowolony z ustawień samochodu, Maxowi jest trudniej. Nie znalazł jeszcze odpowiedniego balansu przez co nie ma pełnej pewności siebie za kierownicą. Jego agresywny styl nie idzie w parze z nowymi samochodami” – mówi Marko dla f1-insider.

Jak zatem Red Bull pracuje z Verstappenem by pomóc mu w osiągnięciu tej pewności i tym samym obronie tytułu?



„Jego młody wiek predystynuje go do niecierpliwości. Ale powiedziałem mu, że zostało jeszcze 20 wyścigów czyli ponad 500 punktów do zdobycia ze sprintami i najszybszymi okrążeniami. Nic nie jest stracone. Ferrari jest jednak bardzo niezawodnym samochodem i szybkim w każdym warunkach – zawsze w odpowiednim oknie. Z naszym bolidem jest inaczej – my już nie możemy tego robić i musimy nad tym popracować” – mówi Marko.

Max wytrzyma?

W przeszłości Max Verstappen był znany ze swojej wybuchowości i ostrego temperamentu. Po 7 latach spędzonych w F1 jest już jednak bardziej dojrzałym zawodnikiem choć z pewnością towarzyszy mu frustracja co widać w komunikatach radiowych.

„Jest znacznie spokojniejszy. Po wycofaniu z GP Australii wrócił do boksów i spokojnie dyskutowaliśmy. Wiemy jednak, że możemy napotkać w tej kwestii na problem bo Max musi sobie z tym radzić również w kwalifikacjach. Jest emocjonalnym i pełnym pasji kierowcą, który zawsze wyraża swoją opinię. W mojej opinii jednak jest znacznie spokojniejszy niż kiedyś” – mówi Marko dla austriackiej ORF.

To się może jednak skończyć i w Red Bullu zdają sobie z tego sprawę.

„Jeżeli w krótkim czasie nie zaczniemy wygrywać, wówczas stanie się tykającą bombą” – dodaje Marko.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi