KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Verstappen „tykającą bombą”. Marko o tym, dlaczego Perez jest bliżej mistrza świata



Max Verstappen wygrał w sezonie 2022 wszystkie wyścigi, które ukończył. Problem w tym, że oznacza to tylko 1 zwycięstwo w 3 rundach. Szósty w klasyfikacji generalnej kierowca może szybko stracić cierpliwość, zwłaszcza, że naciska go kolega z zespołu.

„Perez jest znacznie bliżej Maxa niż było to w 2021 roku. Prostym wyjaśnieniem tego może być to, że nowe bolidy F1 z mniejszą siłą docisku, bardziej pasują niektórym kierowcom. Perez jest zadowolony z ustawień samochodu, Maxowi jest trudniej. Nie znalazł jeszcze odpowiedniego balansu przez co nie ma pełnej pewności siebie za kierownicą. Jego agresywny styl nie idzie w parze z nowymi samochodami” – mówi Marko dla f1-insider.

Jak zatem Red Bull pracuje z Verstappenem by pomóc mu w osiągnięciu tej pewności i tym samym obronie tytułu?



„Jego młody wiek predystynuje go do niecierpliwości. Ale powiedziałem mu, że zostało jeszcze 20 wyścigów czyli ponad 500 punktów do zdobycia ze sprintami i najszybszymi okrążeniami. Nic nie jest stracone. Ferrari jest jednak bardzo niezawodnym samochodem i szybkim w każdym warunkach – zawsze w odpowiednim oknie. Z naszym bolidem jest inaczej – my już nie możemy tego robić i musimy nad tym popracować” – mówi Marko.

Max wytrzyma?

W przeszłości Max Verstappen był znany ze swojej wybuchowości i ostrego temperamentu. Po 7 latach spędzonych w F1 jest już jednak bardziej dojrzałym zawodnikiem choć z pewnością towarzyszy mu frustracja co widać w komunikatach radiowych.

„Jest znacznie spokojniejszy. Po wycofaniu z GP Australii wrócił do boksów i spokojnie dyskutowaliśmy. Wiemy jednak, że możemy napotkać w tej kwestii na problem bo Max musi sobie z tym radzić również w kwalifikacjach. Jest emocjonalnym i pełnym pasji kierowcą, który zawsze wyraża swoją opinię. W mojej opinii jednak jest znacznie spokojniejszy niż kiedyś” – mówi Marko dla austriackiej ORF.

To się może jednak skończyć i w Red Bullu zdają sobie z tego sprawę.

„Jeżeli w krótkim czasie nie zaczniemy wygrywać, wówczas stanie się tykającą bombą” – dodaje Marko.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi