KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Umowy i kontrakty: Ricciardo bez, Alonso na 2 lata, Hockenheim na 10?



Porcję bardzo ciekawych plotek z padoku Formuły 1 przekazuje dziennikarz Joe Saward. Okazuje się, ze kulisami serii dzieje się bardzo wiele w kontekście kontraktów zawodników, torów i zespołów.

Amerykanie się doczekają?

 

We wpisie na swoim blogu po GP Emilii Romanii Saward pisze m.in. o sytuacji w McLarenie. Według niego możliwa jest zmiana kierowcy w tej ekipie i to jeszcze przed wygaśnięciem kontraktu Daniela Ricciardo. Australijczyk ma umowę do 2022 roku z opcją przedłużenia na sezon 2023.

W Woking mogą z niej jednak nie skorzystać, mając na horyzoncie kierowcę z USA.



„Daniel Ricciardo wydaje się trochę zagubiony w McLarenie i pojawiają się plotki, że w 2024 (jeżeli nie wcześniej) zostanie zastąpiony Coltonem Hertą – Amerykaninem, który ma być według Zaka Browna wytrychem do wielkiej popularności F1 w Ameryce” – pisze Saward. Herta zaliczy w tym sezonie test w barwach tej ekipy w starszym aucie.

McLaren bardzo dobrze spisuje się w IndyCar i jest bardzo popularny w Stanach. Szef zespołu, Zak Brown (również Amerykanin) chwali się, że gośćmi zespołu będzie blisko 1000 osób podczas GP Miami i będą w tym największe światowe gwiazdy.

Zatrudnienie Amerykańskiego kierowcy byłoby zatem świetnym ruchem ze strony zespołu.

Alonso na dwa?

 

Fernando Alonso zapowiadał niedawno, że chce pojeździć w F1 jeszcze 2-3 sezony. Jak pisze Saward, wygląda na to, że Alpine da mu taką szansę, przedłużając jego kontrakt o 2 lata.

baner formula drive wpis

„Wszystkie znaki w padoku na to wskazują. Potem Francuzi mogą chcieć przejścia Alonso do programu LMDh” – pisze dziennikarz.

Piastri?

 

To oznacza, że Alpine będzie musiało znaleźć miejsce w F1 Oscarowi Piastriemu. Niedawno pojawiły się plotki łączące go z Williamsem, gdzie miałby zastąpić Nicholasa Latifiego, wyraźnie nie radzącego sobie od początku startów w F1.

Saward pisze jednak, że jest to mało prawdopodobne bo Williams nie chce jedynie kierowcy z wypożyczenia.

„Dla zespołu byłoby lepiej pójść z Nickiem de Vriesem, mistrzem Formuły E w Mercedesie, który szuka zajęcia na przyszłość ze względu na sprzedaż przez Mercedesa elektrycznego zespołu McLarenowi”.

Schumacher out?

 

Saward zauważa również, że Ferrari może niebawem porzucić „projekt Schumacher 2.0” i szukać kolejnych kierowców do zespołu F1 wśród swoich juniorów. Wszystko ma zależeć od wyników Schumachera w Haasa i tego, czy pokona Kevina Magnussena. Póki co się na to nie zanosi.

Hockenheim na 10?

 

Jeszcze 20 lat temu brak Grand Prix Niemiec w kalendarzu Formuły 1 był nie do pomyślenia. Od kilku lat jest to jednak normalność. O powrót do kalendarza walczy tor Hockenheim i jak pisze Saward, plany Niemców są bardzo ambitne.



„Chcą 10-letniej umowy. Jest to możliwe tylko na Hockenheim, gdyż Nurburgring jest własnością rosyjskiego oligarchy i na umowę nie zgodzi się FIA […]. Kilka faktów działa na korzyść Niemców, nawet jeżeli kierowcy z tego kraju nie walczą o najwyższe cele. To dom Audi i Porsche, które przymierzają się do wejścia do F1 w 2026 roku” – pisze dziennikarz.

Gra Saubera

 

Wcześniej w tym tygodniu pisałem o bardzo prawdopodobnym przedłużeniu umowy Alfy Romeo z Sauberem na sponsoring tytularny.

Jak pisze Saward, rozmowy mocno przyspieszyło zainteresowanie zakupem Saubera przez Audi. Wygląda zatem na kolejny rok współpracy Alfy z włoskim producentem, ale nie oznacza to końca starań Audi o zakup ekipy z Hinwil.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi