Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Formula 1 2022: Bahrain GP

Trzy zespoły pytają FIA o współpracę Ferrari z Haasem



Według nieoficjalnych doniesień trzy zespoły Formuły 1 zwróciły się do FIA w sprawie sojuszu między Ferrari i Haasem. Chodzi o zbyt dużą ilość informacji, jaka ma przepływać między obiema ekipami. 

Sprawa wymiany technologicznej tych dwóch ekip znów jest w centrum uwagi po doskonałym początku sezonu Haasa. Już kilka lat temu zarzucano jednak, że Haas w zbyt dużym stopniu korzysta z części produkowanych w Maranello.

Zespół Guenthera Steinera, który w zeszłym sezonie jeździł w tyle stawki, aktualnie walczy o punkty i wydaje się, że na prostych jest szybszy nawet od Mercedesa. Biorąc pod uwagę ten wzrost formy, który nastąpił wraz z poprawą osiągów Ferrari, ponownie pojawiły się pytania o ilość informacji udostępnianych między tymi zespołami, w szczególności odniesieniu do podobieństwa między projektami samochodów.

Nie wiadomo, które trzy zespoły rzekomo skontaktowały się z FIA w sprawie zbadania legalności współpracy Ferrari i Haasa, ale według Auto Motor und Sport, głównymi podejrzanymi są McLaren, Aston Martin, Alpine i Mercedes. Szef Alpine, Otmar Szafnauer mówił już jakiś czas temu, że tej sprawie trzeba się przyjrzeć więc wydaje się być pewniakiem w tym gronie. Warto przypomnieć, że to właśnie Szafnauer w Aston Martinie był współodpowiedzialny za stworzenie „różowego Mercedesa” w sezonie 2020.



Chociaż istnieją logiczne wyjaśnienia poprawy formy Haasa, takie jak wydłużony czas w tunelu aerodynamicznym i kosztem poświęcenia sezonu 2021, skupienie się na nowych przepisach, niektóre zespoły nadal mają wątpliwości czy chodzi tylko o to.

Szef Mercedesa Toto Wolff porównał tę sytuację do sytuacji, w której Aston Martin, wówczas jako Racing Point, korzystał z tunelu aerodynamicznego Mercedesa.

“Myślę, że to wymaga reformy ponieważ chcemy uniknąć tego rodzaju dyskusji, którą mamy teraz, polemiki wokół ostatnich kilku dni lub ostatnich kilku tygodni. Każdy zasługuje na dobre wyniki, a ludzie powinni być chwaleni za dobrą robotę. Ale przerzucanie części pracy lub jednostek w tych samych pomieszczeń to po prostu tworzenie argumentów, które nie są potrzebne dla tego sportu” – powiedział Wolff o zasadach współpracy między zespołami.

“Mamy Astona Martina w tunelu aerodynamicznym, którego mieliśmy dwa lata temu. [Powstała] całkowita g*wnoburza na ten temat. Obchodzimy się z nimi z najwyższą starannością. Ale idąc do przodu, jeśli będziemy musieli pójść na kompromis, musimy to zrobić, ponieważ żadna z drużyn nie powinna być w stanie współpracować w sposób, który widzimy dzisiaj z niektórymi zespołami” – dodaje szef Mercedesa.



Otmar Szafnauer, który był szefem w Racing Point, a teraz nadzoruje Alpine, mówi, że poprawa Haasa była “trochę zaskakująca”.

“To mały zespół, który dobrze radził sobie podczas zimy, od ostatniego do czasami trzeciego najszybszego zespołu, jest to trochę zaskakujące. Myślałem, że kolejność stawki pozostanie prawie taka sama, ponieważ generalnie w przypadku dużej zmiany przepisów, przez lata, w których byłem w Formule 1, im większa zmiana przepisów, tym bardziej faworyzuje tych, którzy wiedzą jak [wykorzystać doświadczenie] i infrastrukturę oraz narzędzia do rzeczywistego wykorzystania nowych przepisów. Tak więc jest to trochę zaskakujące, gdzie jest Haas, jak na tak mały zespół, ale wierzę, że FIA ​​zbada i dojdzie do właściwego wniosku, jak podobne są te dwa samochody” – powiedział dla GPFans.com.

Haas działa w biurze obok fabryki Ferrari w Maranello, ale Gunther Steiner nalega, aby nikt z zespołu Ferrari nie mógł wejść do ich budynku.

“Te zarzuty zawsze istniały i zawsze będą. Zachowuję spokój. Jeśli jesteśmy dobrzy, nazywają nasz samochód “białym Ferrari”. Jeśli jesteśmy źli, to nie. Zaczynam uważać to za śmieszne. Musisz ciężko pracować, żeby ci zazdrościć. Zlitujesz się za darmo. Chciałbym, żeby inni byli zieleni z zazdrości, bo to znaczy, że wykonaliśmy bardzo dobrą robotę” – powiedział w F1-Insider.com.

Patryk Kucharski

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi