KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Malowanie – Szymon Ładniak v2

Szymon Ładniak na przedsezonowych testach w Oschersleben



Ścigający się w serii ADAC TCR Germany Szymon Ładniak przygotowuje się do sezonu. 19-latek, który niedawno otrzymał angaż w fabrycznym zespole Liqui Moly Team Engstler, bierze udział w oficjalnych przedsezonowych testach na torze w Oschersleben.

W ostatni weekend Szymon Ładniak rozpoczął oficjalne testy serii ADAC TCR Germany, które odbywają się na torze Motorsport Arena Oschersleben. Polak przygotowuje się w Niemczech do sezonu, który wystartuje już 22 kwietnia w tym samym miejscu.
Młody kierowca zamierza poprawić wynik sprzed roku, kiedy zajął w całej serii 13. miejsce. Trzykrotnie stawał na podium na torze Nurburgring. W zawodach kończących sezon odniósł dwa zwycięstwa w kategorii juniorów.

– Moim zdaniem na najbliższe dni jest testowanie i sprawdzanie kolejnych rozwiązań, zaproponowanych przez inżynierów. Jeżeli chodzi o moje indywidualne założenia, to przede wszystkim chcę się coraz lepiej wdrażać w nowe opony. Nie przejechałem na nich jeszcze tylu kilometrów, ile bym chciał – wskazuje Szymon Ładniak.



W przypadku Ładniaka szanse na poprawę wyniku z ubiegłego roku znacznie wzrosły, ponieważ niedawno 19-latek otrzymał angaż w fabrycznym zespole Liqui Moly Team Engstler. Ładniak przyjął od niemieckiego teamu zaproszenie na testy odbywające się we Włoszech, w trakcie których radził sobie na tyle dobrze, że zespół jeszcze w ich trakcie ogłosił, że chce podpisać z nim kontrakt na sezon 2022. Członkostwo w fabrycznym teamie wiąże się z szeregiem korzyści – oprócz znacznego wsparcia finansowego zespół dba również o logistykę oraz o aspekty techniczne związane z samochodami swoich kierowców.

– Jazda w zespole fabrycznym to zdecydowanie wartość dodana. Taki team ma znacznie większe możliwości. Celem zespołu na ten sezon jest wygrana w kategorii juniorskiej, natomiast ja będę robił wszystko, aby sięgnąć po tytuł mistrzowski. Wiem, że w nadchodzącym sezonie będzie się ode mnie oczekiwało maksymalnej wydajności i pracy na rzecz rozwoju teamu. Chcę to zapewnić, przy okazji czerpiąc radość ze ścigania i pisząc kolejny rozdział mojej kariery – dodaje Ładniak.

Jak wskazuje nazwa – Touring Car Racing (TCR) to wyścigi aut turystycznych. Kierowcy serii TCR rywalizują w samochodach zbliżonych do swoich seryjnych odpowiedników. TCR Germany, w której ściga się Szymon Ładniak to prawdopodobnie najsilniejsza tego typu seria na świecie.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi