KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Sprint dał nadzieję. Co wiemy przed wyścigiem? Będzie deszczowo



Niektórym się ten Sprint podobał, innym mniej, ale z pewnością dostarczył nam sporo ciekawych informacji przed dzisiejszym wyścigiem. Kto rozczarował, a kto zaskoczył wczoraj?

Wyniki

wyniki psrintu imola f1 2022

Skrót

Ustawienie na starcie do wyścigu:



ustawienie na starcie gp imoli 2022

Prędkości

Najwyższą uzyskał wczoraj Perez i było widać podczas wyprzedzań, że dysponuje on bardzo szybkim pakietem. Pierwsze 2 miejsca zestawienia to silniki Red Bull Powertrains. Najgorzej było w tym aspekcie w McLarenie, ale pierwszy z silników Ferrari to dopiero 7. miejsce Valtteriego Bottasa. Oczywiście dużo zależało od uzyskania DRS-u i tunelu aerodynamicznego. Oto zestawienie:
1. Perez 299 km/h
2. Gasly 298
3. Albon 297
4. Russell 296
5. Stroll 296
6. Latifi 296
7. Bottas 296
8. Verstappen 296
9. Sainz 296
10. Tsunoda 295
11. Ocon 294
12. Hamilton 291
13. Alonso 290
14. Vettel 290
15. Schumacher 288
16. Leclerc 287
17. Magnussen 284
18. Norris 283
19. Ricciardo 281

Opony

 

Nie ma zbyt wielu danych dotyczących opon na suchą nawierzchnię, zwłaszcza twardych. Z tego co przedstawia Pirelli, różnica między twardą a pośrednią jest bardzo duża.

różnice między oponami

Tak wyglądają dane wczorajszego sprintu jeżeli chodzi o opony.



podsumowanie opon

Wypowiedzi

 

O tym, co mówili kierowcy po wczorajszym Sprincie dowiecie się tutaj.

Ode mnie

 

Ze Sprintami jest tak, że mamy ich zatwardziałych przeciwników i zwolenników i zarówno jednych jak i drugich trudno jest przekonać do zmiany zdania. Ja jestem raczej zwolennikiem tego rozwiązania w obecnej formie – jako ciekawostki występującej dość rzadko. Oczywiście robienie sprintu na Imoli ma średni sens, dlatego ocena tego rozwiązania po jeździe na tym obiekcie może być zaburzona.

Sprint przyniósł nam sporo emocji, było wiele manewrów wyprzedzania, była walka o zwycięstwo do ostatnich okrążeń – to chyba sporo składników dobrego wyścigu.

Dużym pozytywem wczorajszego wyścigu jest to, że Ferrari wydaje się jeszcze nie być nietykalne. Verstappen był w stanie trzymać tempo Leclerca i wykorzystać słabość silników Ferrari a zatem większą degradację. W kontekście walki w pozostałej części sezonu to pozytywna informacja – nie zależnie od tego, komu kibicujemy, raczej nikt nie chce dominacji jednej ekipy.

baner formula drive wpis

Do żadnego z kierowców Ferrarni nie można mieć większych zastrzeżeń – zrobili co mogli – maksimum w tych okolicznościach. Max Verstappen pojechał bardzo dobry wyścig, ale mimo wszystko zepsuł start i takie błędy mogą go bardzo dużo kosztować w tym sezonie – jego na pomyłki już absolutnie nie stać. Zaskoczył natomiast Sergio Perez. Po błędzie i pechu w kwalifikacjach pojechał świetny wyścig, miał rewelacyjne tempo i absolutnie nie można skreślać go z grona faworytów tego wyścigu – nowy Red Bull mu pasuje.

McLaren zanotował najlepszy wynik z możliwych, ale mam wrażenie, że ich tempo wyścigowej jest gorsze i dziś będą mieli problem z powtórzeniem tych miejsc dziś – Alfy i Haasy wydają się szybsze. Bottas może dziś przyatakować i wygląda bardzo mocno. Rozrywki z tyłu powinien dostarczyć nam Zhou, który wystartuje z alei serwisowej po tym jak Alfa nie wyrobiła się z naprawą jego auta.

W Haasie upierają się, że dokonali dobrego wyboru, zakładając opony pośrednie, ale ja mam wrażenie, że to był duży błąd i jeżeli dziś nie przestrzelą ze strategią, będą mocni. Pierwsze punkty w karierze Schumachera?

Alpine nie jest tak mocne jak podczas poprzednich rund i raczej niskie punkty to będzie ich cel, podobnie jak Mercedesa, który zupełnie nie miał tempa na suchym torze – co było dziwne. Russell po raz kolejny przed Hamiltonem. George ma lepsze doświadczenie w jeździe słabymi samochodami… Podejrzewam, że wyższa jest również jego motywacja i zaczyna się spełniać jeden z niewielu możliwych scenariuszy, w których to młodszy z kierowców jest liderem ekipy.

W miksie walki bez większych szans na punkty dziś raczej AlphaTauri, Aston Martin i Williamsy.



Te wszystkie przewidywania mogą dać jednak w łeb bo podczas wyścigu ma padać, a to oznacza loterię z oponami i samochodami bezpieczeństwa – będzie ciekawie!

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi