KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Spotkała się Komisja F1. Więcej sprintów i kamer w kaskach, mniej opon, redukcja wymiarów i wagi [Aktualizacja]



Władze Formuły 1 i FIA spotkały się dziś z zespołami Formuły 1, dyskutując o zmianach, jakie mają zostać wprowadzone w serii w przyszłości. Co ustalono?

Sprinty

 

Zadebiutowały one w Formule 1 w ubiegłym roku i mają swoich zwolenników i przeciwników, ale przynoszą większe zyski wszystkim obradującym dziś stronom oraz organizatorom. W związku z tym pierwotnie planowano rozegranie 6 sprintów w 2022 roku. Ostatecznie za sprawą sprzeciwu niektórych ekip nie doszło do tego.



Podczas dzisiejszego spotkania zespoły wyraziły poparcie dla pomysłu rozegrania 6 sprintów kwalifikacyjnych w przyszłym roku. Można się zatem spodziewać zwiększenia liczby rund ze sprintami jednak FIA zaznacza, że najpierw zbada wpływ tego rozwiązania na operacje i personel.

Co ciekawe, zwolennikiem 6 sprintów nie jest FIA.

Kamery w kasku

 

Po bardzo pozytywnych testach i entuzjastycznych reakcjach fanów, Formuła 1 postanowiła tak zmodyfikować przepisy techniczne by wprowadzić obowiązkowe kamery w kaskach dla wszystkich kierowców w sezonie 2023.

Mniej opon

 

W sezonie 2023 mają odbyć się dwa wyścigi, podczas których każdy z kierowców będzie miał do dyspozycji nie 13 a 11 kompletów opon. W ten sposób seria chce zbadać wpływ mniejszej liczby kompletów opon na przebieg zawodów.

Silniki

 

Dziś omawiano również kwestie nowej ery silnikowej, która ma zacząć się w Formule 1 w 2026 roku. Absolutnej rewolucji nie będzie, choć z przecieków medialnych wiemy, że ma zniknąć MGU-H, co było warunkiem wejścia do F1 nowych producentów z grupy Volkswagena.



Jak pisze FIA będzie skupiała się na 4 głównych założeniach:
– Utrzymaniu atrakcyjności widowiska dzięki podobnej mocy silników do obecnej. Nadal będziemy mieli silniki V6
– Przyjazności dla środowiska dzięki silnikom elektrycznym oraz ekologicznym paliwom
– Wydajności ekonomicznej, dotyczącej silników i ogólnych kosztów
– Atrakcyjności dla producentów

W związku z tym wprowadzone zostaną również zmiany, które mają „odciążyć” silniki. Będą to:
– Zmniejszenie oporu aerodynamicznego
– Utrzymanie lub poprawienie obecnych możliwości podążania za innymi autami i wyprzedzania
– Zmniejszenie szerokości i długości auta
– Utrzymanie lub redukcja wagi samochodów
– Upraszczanie i standaryzowanie elementów w celu ograniczenia kosztów, używanie odnawialnych źródeł
– Kontynuowanie innowacji w zakresie bezpieczeństwa

Aktualizacja

 

Zapraszam na vloga o tych zmianach:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi