KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Ferrari i Red Bull się wzmacniają, Mercedes z problemami, ale będzie groźny



Trzy najszybsze ekipy sezonu 2022 cały czas pracują nad poprawą swoich osiągów, choć jednej przyjdzie to niebawem bardzo łatwo. Mistrzowie świata natomiast wciąż się męczą i to nie tylko nad jedną kwestią.

Duży wzrost w Ferrari

 

Pakiety poprawek przygotowuje również Ferrari. Pierwszy ma pojawić się na Imoli – pojawi się nieco inna konfiguracja aerodynamiczna, dzięki któej uda się oszczędzić kilka kilogramów.

Pakiet związany z silnikiem ma pojawić się w Barcelonie. Jak przekazuje portal Formu1a.uno, Ferrari nie pokazało jeszcze pełni mocy swojej jednostki napędowej, chcąć postępować konserwatywnie, dbając o żywotność silników.



Przez pierwsze 5 rund Ferrari chce zbierać dane, a następnie „odkręci kurek” i spodziewany jest znaczny wzrost mocy na Grand Prix Hiszpanii.

Co z Mercedesem?

 

W padoku niemal wszyscy są przekonani, że Mercedes jeszcze może powalczyć o mistrzostwa w sezonie 2022. Damon Hill przestrzega by nie skreślać zbyt wcześnie Lewisa Hamiltona, a Helmut Marko mówi, że powrót Mercedesa do ścisłej czołówki to tylko kwestia czasu.

„Zespół ma bardzo dobre zaplecze i mają dobrych fachowców na stanowiskach. Jestem całkowicie przekonany, że jeżeli tylko zaczną kontrolować efekt odbijania bolidu, wrócą do walki. A Lewis jest tylko 9 punktów za Maxem czyli prawie nic. Nie sądzę zatem, że to koniec ery Mercedesa, a raczej początek walki na równym poziomie” – mówi Marko.

Nie chodzi jednak tylko o aerodynamikę. Problem z mocą silników Mercedesa mają wszystkie zespoły używające tych jednostek – McLaren, Aston Martin i Williams. Problemem może być nowa formuła paliw do F1, które muszą zawierać teraz 10% etanolu.

„Nie wiem dlaczego są z tyłu, jednak musi to być związane z nowymi paliwami. To logiczne wytłumaczenie” – dodaje Marko.



Na to samo zwraca uwagę Norbert Haug, który w rozmowie z NextGenAuto mówi, że właśnie przejście na nowe paliwo może być problemem Mercedesa.

„Nie sądzę by byli tak zaawansowani w pracach nad nowym paliwem jak ich rywale” – mówi Haug.

Red Bull się zbroi

 

Ciekawych informacji dostarcza Tom Coronel, blisko związany z rodziną Verstappenów były kierowca wyścigowy, a obecnie komentator.

Jak usłyszał „z bardzo wiarygodnego źródła”, Red Bull pracuje nad odchudzeniem swojego samochodu i jest już bardzo blisko uzyskania minimalnej wagi bolidu.

„Słyszałem, że problem został rozwiązany w dobrych 75%. Zdjętych z samochodu zostało jakieś 7 kilogramów. Z tego co wiem, zrobili nową, lżejszą podłogę oraz odciążyli inne duże części” – mówi.

Alpine też poprawiło

 

Jak pisze włoski motorsport, Alpine w Australii będzie 4 kg lżejsze dzięki nowej podłodze. Ekipa będzie używała skrzydła z niskim dociskiem. Z ekipy dobiegają słuchy, że jeden z dwóch silników spalinowych użytych w tym sezonie przez Fernando Alonso, będzie dało się jeszcze „uratować”. Hiszpan w ten weekend dostanie swój trzeci ICE w tym sezonie czym wykorzysta limit.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi