KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Podia w F4, WRC2, TCR i Clio Cup. A to nie wszystko – świetny weekend Polaków



Takie wyniki muszą cieszyć i życzymy sobie by można było o nich pisać częściej. Zapraszam na raport z występów polskich kierowców w międzynarodowych seriach.

FRECA

 

Rywalizację na Monzy dość uważnie śledziliśmy na blogu. Roman Biliński i Piotr Wiśnicki debiutowali w Formula Regional European Champiosnhip by Alpine.

Biliński do obu wyścigów startował z 15. miejsca. Pierwszy ukończył na 13. miejscu, a drugi na 18.



Piotr wiśnicki z KIC Motorsport ruszał z 29. i 26. miejsca. W wyścigach dojeżdżał na 24. i 21. miejscu.

Kolejna runda serii odbędzie się 7 i 8 maja na torze Imola. Klasyfikację serii po dwóch rundach zobaczycie tutaj.

Niemiecka F4

 

Gościnny występ w niemieckiej F4 zaliczył Kacper Sztuka. Zawodnik US Racing pojechał w 2 z 3 wyścigów. W kwalifikacjach zajął on 5. miejsce w gronie 21 kierowców. Pierwszy wyścig ukończył na świetnym 4. miejscu, ale w drugim było jeszcze lepiej – Sztuka dojechał na 2. miejscu. Tym samym po pierwszej rundzie Sztuka zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej serii.



WRC

 

Rajd Chorwacji był trzecią rundą sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Bardzo uważnie przyglądaliśmy się rywalizacji w WRC2, w której jechali Kajetan Kajetanowicz z Maciejem Szczepaniakiem oraz Mikołaj Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem. Obaj jechali Skodą Fabią Rally2 Evo.

Kajto zaliczył rewelacyjny występ, wygrał 3 OS-y i dojechał tylko za Yohanem Rossellem, zajmując drugie miejsce.

„Drugie miejsce w tegorocznym Rajdzie Chorwacji smakuje doskonale! To, z czym mierzyliśmy się w tym roku, było ekstremalnym wyzwaniem. Przez ostatnie tygodnie z całym zespołem ciężko pracowaliśmy, by mu sprostać. Jestem dumny i szczęśliwy, że wróciliśmy na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata, w takim stylu. Dziękuję Maćkowi, wszystkim w LOTOS Rally Team i oczywiście moim wspaniałym partnerom, bez których nie mógłbym celebrować sukcesów takich jak ten. Dziękuję kibicom, którzy licznie przyjechali do Chorwacji i tym, którzy ściskali kciuki w domach. To mnie mocno motywuje! Największe jednak podziękowania należą się mojej rodzinie, a najlepsze życzenia ślę do swojej córki Oriany, która dziś ma urodziny” – cytuje wypowiedź kierowcy jego strona kajto.pl

Bardzo dobrze pojechał również Miko Marczyk, który w debiucie w Rajdowych Mistrzostwach Świata zajął 9. miejsce (5. w WRC Junior).



„Meta Rajdu Chorwacji – to wspaniałe uczucie. Bardzo wiele się tutaj działo przez cały weekend. Przeskok z Rajdowych Mistrzostw Europy ERC do Rajdowych Mistrzostw Świata WRC jest bardzo duży. Powiedziałbym nawet, że to porównywalny skok, jak ten z mistrzostw Polski do ERC. Warunki pogodowe były niezwykle wymagające. Ścigaliśmy się we mgle, w dużej większości po deszczu i błocie. Wydaje mi się, że zmaksymalizowaliśmy nasz potencjalny wynik w tym rajdzie. 9. miejsce w klasie WRC 2 Open i 5. miejsce w WRC 2 Junior to według mnie dobre otwarcie naszego sezonu startów w mistrzostwach świata. Najważniejsze jest to, że mamy mnóstwo danych do analizy. W tym sezonie czeka nas jeszcze kilka trudnych debiutów, ale jestem dobrej myśli. Cieszę się, że trafiliśmy na trasy WRC i już możemy zbierać na nich doświadczenie” – zaznaczył na mecie Mikołaj Marczyk.

Wyniki rywalizacji WRC2:
1. Rossel/Sarreaud (Francja, Citroën C3 Rally2) 2:58:22,5 s
2. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:00,2 s
3. Lindholm/Hämäläinen (Finlandia, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:10,9 s
4. Griazin/Aleksandrow (Rosja, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:47,5 s
5. Ingram/Drew (Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +2:32,7 s

9. Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +8:58,2 s

W głównej kategorii drugi rajd z rzędu wygrał Kalle Rovanpera, który umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Drugi był Ott Tanak, a trzeci Thierry Neuville.

Klasyfikację WRC po 3 rundach zobaczycie tutaj. Klasyfikacja WRC2 znajduje się tutaj.

Renault Clio Cup Europe

 

Świetny weekend zaliczył też Jerzy Spinkiewicz. Jadąc w barwach polskiego UNIQ Racing na torze Jarama dwukrotnie wygrał klasyfikację Challenger, dojeżdżając na 4. i 6. miejscu w wyścigach. W czasówkach był on 4. i 7.



TCR Germany

 

Na Arena Oschersleben w ramach pierwszej rundy TCR Germany startowało dwóch Polaków – Szymon Ładniak (Honda Civic FK7 TCR) i Albert Legutko (Honda Civic FK2 TCR). Oto ich wyniki:

1. Kwalifikacje: 5. Szymon Ładniak, 8. Albert Legutko
1. Wyścig: 5. Szymon Ładniak (2. w Junior), 6. Albert Legutko (3. w Junior)
2. Kwalifikacje: 4. Szymon Ładniak, 5. Albert Legutko
2. Wyścig: 4. Szymon Ładniak (2. w Junior), Albert Legutko – DNF

„Szczególnie niedzielny wyścig był dla mnie udany. W momencie, w którym odzyskałem czwarte miejsce, miałem najlepsze tempo ze wszystkich zawodników i walczyłem o podium. W momencie kiedy na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, było już w zasadzie po wyścigu. Generalnie to był dla mnie udany weekend. Praca, którą wykonaliśmy razem z członkami zespołu w trakcie przedsezonowych testów, zaprocentowała. Myślami jestem już na Red Bull Ringu. Tam liczę na jeszcze lepsze ściganie” – powiedział Ładniak. Więcej o jego występie tutaj. https://powrotroberta.pl/2022/04/udany-poczatek-sezonu-szymona-ladniaka-w-adactcr-germany.html

NLS

 

Na Nordschleife świetnie spisał się Kuba Giermaziak. Polak jadący Audi R8 LMS GT3 wspólnie z Kim Louisem Schrammem i Ricardo Fellerem zajął 6. miejsce w klasyfikacji generalnej i swojej klasie SP9 w gronie 22 załóg.

Walka o zwycięstwo w wyścigu toczyła się do ostatniego okrążenia, a po 4 godzinach jazdy pierwsze dwie załogi dzieliło pół sekundy.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi