Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

2022 Australian Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Pancerne Ferrari na czele, co przyniesie wyścig? Podsumowanie kwalifikacji na Albert Park



Dane dzisiejszych kwalifikacji pokazują wyraźnie, gdzie bardzo mocne jest Ferrari. Forma Scuderii jest bardzo stabilna i jutro będzie trudno ich pokonać, choć własnym błędem mocno pogorszyli swoją sytuację strategiczną. Zapraszam na podsumowanie kwalifikacji do GP Australii!

Wyniki

Wyniki kwalifikacji GP Australii 2022

Skrót

Prowizoryczne ustawienie na starcie



ustawienie na starcie GP Australii 2022

Czasy sektorów

Raczej nie spodziewaliśmy się zobaczyć kierowcy Alpine z najlepszym czasem w sektorze i to na pierwszym wyjeździe w sesji. Różnice co prawda niewielkie, ale to bardzo ciekawe.

Jeszcze ciekawsza jest przewaga Ferrari w 3. sektorze. De facto to nim Leclerc zrobił sobie pole position.

Czasy sektorow kwale australia

Prędkości

Ponownie widać, że najwyższe prędkości uzyskiwały silniki Alpine i Red Bulla. Ferrari raczej na końcu.



Prędkości GP Australii 2022

Opony

Różnice między mieszankami wydają się duże, dlatego ważna będzie strategia.

Podsumowanie kwalifikacji opony

Pirelli przewiduje wyścig na jeden pit-stop.

strategie gp australii 2022

Oto komplety pozostające kierowcom na jutro:



komplety pozostajace na wyscig gp australii 2022

Wypowiedzi

 

Wypowiedzi niemal wszystkich kierowców oraz niektórych szefów zespołów znajdziecie tutaj.

Ode mnie

 

Po przedsezonowych testach mówiło się, że Ferrari jest faworytem sezonu bo jest szybkie i stabilne. Być może nie zawsze będzie najszybsze, ale zawsze będzie mocne. I w kolejnej rundzie sezonu mamy potwierdzenie tych przewidywań.

Leclerc i Sainz nie skarżą się na brak balansu lub jego zmienianie się. Nie narzekają na brak temperatury opon czy ich przegrzewanie. Wsiadają i jadą – o ile odpali im auto.

Leclerc był według mnie dziś poza zasięgiem. Christian Horner wylicza, że Max stracił tu i tu i gdyby nie to, byłby wyżej, ale w tempie kwalifikacyjnym Ferrari wydaje się być mocno z przodu. Charles po raz kolejny zrobił swoje i ustrzegł się błędów, o które na Albert Park łatwo. Zastanawialiśmy się, jak to będzie, gdy wreszcie dostanie odpowiedni bolid i póki co nie zawodzi.

Ferrari natomiast przydarzył się błąd techniczno – operacyjny, który kosztował ich bardzo dużo. Carlos Sainz najpierw nie uzyskał czasu okrążenia przez czerwoną flagę, a następnie przez 3 minuty nie można było odpalić jego auta. Jasne, ma tempo żeby bez problemu powrócić do pierwszej czwórki, ale jego dopiero 9. pozycja startowa odbiera Ferrari duży atut strategiczny.



Red Bull będzie miał dwa auta w pierwszych rzędach i jeżeli Verstappenowi uda się wyprzedzić Leclerca na starcie, Ferrari będzie w trudnym położeniu. Max dziś znów mocno narzekał na auto, ale i tak wywalczył drugie miejsce. Trzeba przyznać, że umie się on „spiąć” na decydujące momenty. Wcześniej raczej wyraźnie przegrywał z Perezem, który w autach nowej generacji czuje się naprawdę mocno i walczy o swój kontrakt na kolejny rok. To były kolejne mocne kwalifikacje w jego wykonaniu.

Największym zaskoczeniem sesji jest 4. miejsce Lando Norrisa. Jakbyśmy nagle przenieśli się ponownie do 2021 roku, kiedy takie wyniki McLarena były normą. Albo wybitnie pasuje im tor, albo znaleźli rozwiązanie problemów, które przed miesiące sprawiały, że nie wchodzili do Q2. Nie sądzę, aby tempo wyścigowe Norrisa i siódmego dziś Ricciardo było tak mocne, ale nie można im odmówić uczynienia dużego kroku naprzód.

Mercedesa skreślać nie wolno nigdy i dziś się o tym przekonaliśmy. Mogli sobie pozwolić na ryzyko – ustawić bolid pod szybsze partie, zredukować docisk i liczyć na to, że kierowcy nie popełnią błędu. Jak się ma Hamiltona i Russella, wiele rzeczy staje się łatwiejszych i obaj wykonali dziś dobrą robotę, zajmując cały trzeci rząd. Hamilton jechał o 1,5 kg cięższym autem za sprawą dodatkowych czujników więc tym bardziej brawa dla niego. Jutro ich głównym celem będzie walka z McLarenami i Alpine, które z pewnością będą mocne.

Ocon wywalczył 8. miejsce, ale prawdziwym bohaterem czasówki mógł być Alonso. Mógł bo za sprawą awarii rozbił bolid. Jego auto wyraźnie nie skręciło i zostało na 4. biegu przez co Hiszpan zaprzepaścił – jak to sam określił – swoją „najlepszą sesję od lat”. Miejsce w pierwszej trójce byłoby czymś wielkim dla Alpine. Jest to symptomatyczne, że Alonso jedzie taką sesję tuż po pytaniach o swoją przyszłość i presję związaną z oczekiwaniem na fotel przez Oscara Piastriego. Takiego Nando chcemy oglądać. Jutro powinni powalczyć, choćby sami ze sobą.



AlphaTauri raczej zawiodło, nie wprowadzając żadnego auta do Q3. Jutro czeka ich bardzo trudny wyścig i punkty wydają się mało realne czystym tempem, które raczej jest gorsze od Alfy Romeo. Bottas i Zhou mają ustawione auta typowo pod wyścig i dziś niestety seria 103 awansów do Q3 z rzędu Fina została przerwana. Trzeba jednak powiedzieć, że jest ona imponująca, nawet biorąc pod uwagę 5 lat jazdy w Mercedesie. Jutro Bottas będzie groźny, choć raczej trudno mu będzie walczyć o tak dobre wyniki jak przed dwoma tygodniami.

Zawiódł Haas i choć obaj kierowcy deklarują, że w aucie jest większy potencjał, to niezbyt widzę szanse na walkę o punkty bez nadzwyczajnych wydarzeń.

Kolejny weekend totalnej porażki w Williamsie i Astonie. Kanadyjscy paydriverzy ekip się rozbijali, a ci lepsi kierowcy doświadczali awarii lub błędów. Dyskwalifikacja Albona jest „wisienką na torcie” marności, do której wrócił Williams. Jutro pewnie kilka kolejnych okazji do walki Latifi – Stroll czyli mamy spory potencjał czerwonych flag.

Vlog

 

Nasze wspólne podsumowanie kwalifikacji do GP Australii znajdziecie tutaj:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi