KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Monaco - Practice & Qualifying

Monako może stracić przywileje. Dwa wyścigi w Singapurze i Afryka od 2024?



Sezon 2022 jest kolejnym, w którym w trakcie rywalizacji Formuły 1 musi dojść do zmian w kalendarzu. Ale spore przemodelowanie szykuje się też w kolejnych latach, a niektóre ruchy mogą być szokujące dla kibiców.

Stefano Domenicali mówił niedawno, że zainteresowanie organizacją wyścigów F1 jest tak duże, że seria mogłaby zorganizować nawet 30 rund w sezonie. Oczywiście pomysły tak drastycznego zwiększenia liczby wyścigów nie są rozważane, jednak być może niebawem rozpocznie się dyskusja na temat zwiększenia liczby rund do 24 w roku 2023.

Co za Sochi?

 

Póki co trzeba ustalić kalendarz na sezon 2022. Pierwotnie faworytem do zastąpienia odwołanej rundy w Sochi był Katar. Pojawiły się jednak obawy o bardzo wysokie temperatury w tym kraju we wrześniu oraz o względy logistyczne.



Do gry wkroczył Singapur, który zaoferował rozegranie drugiego wyścigu u siebie – tym razem o zachodzie słońca. Takie rozwiązanie zaoszczędziłoby czas i pieniądze Formuły 1, ale jednocześnie Singapur daje za drugi wyścig u siebie mniej niż Katar, dlatego zdecydują pieniądze. Jak pisze Auto Motor und Sport, szanse obecnie wynoszą pół na pół.

Szanse europejskich torów są podobno nikłe, choć pojawiły się plotki, że Formuła 1 widzi spadek zainteresowania wyścigami w Niemczech i chce zorganizować gościnną rundę w tym kraju, biorąc na siebie organizację i przejmując wszystkie zyski, łącznie z tymi za bilety.

Pytania o Monako

 

W sezonie 2023 w Formule 1 pojawi się nowy wyścig – Grand Prix Las Vegas, a to onzacza, że któraś z dotychczasowych rund może pożegnać się ze swoim miejscem w serii, zwłaszcza, że swoje miejsce mogą odzyskać Chiny.

Niedawno pisałem o jednym z legendarnych europejskich torów, który musi bać się o swoją przyszłość czyli Spa. Plotki mówią, że tylko zerwanie umowy z rosją na organizację wyścigu uratowało szanse belgijskiego toru na obecność w sezonie 2023.



Teraz o swoje miejsce musi obawiać się Monako, które jeszcze do niedawna nie płaciło nic za organizację u siebie wyścigu. Teraz jest to kwota $15 mln i wyścig, który jest w kalendarzu od 1950 roku razem z Monzą, Silverstone i F1, musi iść na kolejne ustępstwa.

Jak pisze Auto Motor und Sport, właścicielom Formuły 1 nie podoba się uprzywilejowana pozycja Monako, które oprócz niskiego wpisowego, ma również własny paddock club oraz promuje firmy spoza oficjalnego grona partnerów Formuły 1, takie jak TAG Heuer. Podobno słychać głosy, że to Monako bardziej potrzebuje Formuły 1 niż Formuła 1 Monako i organizatorzy będą musieli podnieść swój wkład.

Wykreślenie z kalendarza Spa czy Monako byłoby jednak bardzo ryzykownym ruchem dla władz serii.

Jest już niemal przesądzone, że swoją rundę straci Francja, choć za wyścigami na Paul Ricard nie będziemy bardzo tęsknić.

Afryka od 2024

 

Niemieccy dziennikarze już z pełnym przekonaniem piszą, że w kalendarzu Formuły 1 od sezonu 2024 pojawi się wyścig w Republice Południowej Afryki, a dokładnie na Kyalami Circuit.

Obiekt ten gościł serię 18 razy pomiędzy 1967 a 1985 rokiem. O potrzebie takiego wyścigu mówił niedawno Stefano Domenicali, powrotu serii do Afryki domaga się również Lewis Hamilton.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi