KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Mercedesowi kończy się czas, Ferrari wreszcie z poprawkami



Dominacja Red Bulla na Imoli to sygnał ostrzegawczy dla Ferrari, które od początku sezonu nie przywiozło większych poprawek do swojego auta. Zmieni się to w Miami, gdzie nowości przywiezie również Mercedes. Sytuacja obu ekip jest jednak drastycznie różna.

Nowości w Ferrari

 

Ferrari ma najlepiej prowadzący się bolid w stawce, jednak nie zawsze jest on najszybszy. W wielu przypadkach problemem była konfiguracja aerodynamiczna tylnego skrzydła, tworzącego zbyt duże opory.

Ekipa z Maranello na najbliższy wyścig przywiezie poprawki, które mają poprawić prędkości na prostych w bolidach Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza.



Jak przekazuje Corriere della Sera, Ferrari przywiezie do Miami nowe tylne skrzydło, poprawiając swoją wydajność aerodynamiczną.

„Nadal mamy kilka nowych rzeczy w zanadrzu, ale ponieważ Miami to bardzo szybki tor w porównaniu do dotychczasowych to przywieziemy tam coś innego. Mamy nadzieję, że poziom siły docisku, jakim będziemy dysponować, będzie najbardziej wydajny. Będzie to całkowicie nowy tor i nowe wyzwanie” – mówi Binnotto. Zwraca on uwagę, że na innym, bardzo szybkim ulicznym torze, Red Bull był znacznie szybszy od Ferrari.

Zbroił będzie się również Red Bull. Już na Imoli udało się ograniczyć wagę auta o kilka kilogramów, a w Miami na tor wyjechać ma jeszcze lżejszy bolid z Milton Keynes, zbliżający się już do wagi minimalnej. Czekają ich również poprawki aerodynamiczne, choć raczej małego kalibru.

Skończą fikać?

 

Spory pakiet poprawek do Miami chce przywieźć również Mercedes. Głównym jego celem ma być walka z porpoisingiem. To właśnie to zjawisko od początku sezonu blokuje potencjał samochodu oraz wprowadzanie poprawek wydajnościowych.



Toto Wolff przyznaje, że na „na papierze” bolid z Brackley powinien być bardzo szybki, jednak podskakiwanie na prostych i w szybkich łukach niszczy wszystko.

Jak mówi główny inżynier ekipy, Andrew Shovlin, trwają prace nad wyeliminowaniem tego zjawiska.

„Idziemy do przodu, uczymy się więcej o tym i mam nadzieję, że niebawem – może w Miami, będziemy mogli zacząć przywozić części, które dadzą nam odpowiedź na to, czy idziemy w dobrym kierunku. Nie rozwiążemy tych problemów w jedną noc, ale możemy otrzymać odpowiedzi na temat naszych prac. Sięgnęliśmy w nich do dna budowy auta i będziemy zadowoleni, jeżeli okaże się to właściwe” – mówi Shovlin.

Dzięki uporaniu się z porpoisingiem, auto będzie mogło zostać ustawione niżej, co da sporo czasu na okrążeniu.

„Wiele ekip w stawce ma ten problem i jeżdżą wyżej, łagodząc ten efekt. Dużo pracy odbywa się w Brackley, dotyczy ona głównie zrozumienia tego fenomenu i tego, czy możemy go kontrolować” – dodaje inżynier.



Mercedes zamierza robić krok po kroku i już zauważył pewne pozytywne oznaki.

Jak pisze portal formu1a.uno, Mercedes przywiezie te części do Miami, ale i tak najwięcej danych będzie mógł zebrać podczas kolejnego wyścigu – Grand Prix Hiszpanii. W Miami, na nowym torze, nie będzie korelacji danych, a w Barcelonie ekipa miała już okazję jeździć podczas testów przedsezonowych. Korzystała wówczas z innej koncepcji aerodynamicznej swojego auta z side podami. Porównanie danych z jednych i drugich przejazdów wskaże zespołowi właściwy kierunek prac.

Jeżeli poprawki nie zadziałają, Mercedes może zacząć myśleć o porzuceniu walki o mistrzostwo w sezonie 2022 i skupić się na nowym bolidzie – pisał o tym Joe Saward po wyścigu na Imoli.

Również Mika Hakkinen mówi, że Mercedesowi kończy się czas.

„Mercedes wyraźnie ma bardzo kompleksowe problemy z samochodem. To niesamowite pisać o tym, ale mistrzostwo świata dla nich wydaje się już być poza zasięgiem. Po raz pierwszy ich bolid nie przeszedł do Q3 na Imoli, w co trudno uwierzyć. Projekt auta nie działa w wielu aspektach” – mówi Hakkinen.

„Widok Hamiltona, zdublowanego przez Maxa Verstappena po 41 okrążeniach pokazuje, jak trudny okres przeżywa Mercedes. Czas im ucieka, a mistrzostwo nie będzie czekać – następują kolejne wyścigi więc nie ma wielu okazji do rozwiązania problemów” – dodaje dwukrotny mistrz świata.

Źródło: formu1a.uno, planet.f1.com, Corierre della Sera



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi