KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2021 Abu Dhabi Grand Prix, Friday - Sebastian Kawka

Mercedes „szybki na papierze”



W rozmowie ze Sky Sports, Toto Wolff mówi, że W13 jest „szybki na papierze”, ale nie mogą pokazać tej szybkości na torze. To, co widzi Mercedes w symulatorze i tunalu aerodynamicznym, nie jest odzwierciedlane na torze. Mercedes nadal uczy się auta i wciąż liczą na to, że będzie szybkie.

„Byliśmy dość mocni podczas każdej zmiany przepisów i przygotowaliśmy radykalną koncepcję, która teoretycznie powinna osiągać świetne rezultaty. Byliśmy ostrożnymi optumistami, że możemy być jeszcze w walce o mistrzostwo, ale bez wątpliwości nie jesteśmy” – mówi Wolff.

„Obecnie widzimy mocną rozbieżność między tym, gdzie uważamy, że powinniśmy być, a realnym tempem na torze. Mamy wspaniałą grupę w Brackley i Brixworth, która próbuje połączyć wszystkie kropki” – dodaje szef Mercedesa.

Zapytany wprost, czy chodzi o sekcje boczne – wyjątkowe w skali padoku – Wolff mówi, że nie jest to takie proste jak się wydaje.



„Nie jest łatwo znaleźć ponieważ nadal korelacje, które mamy pokazują, że jeżeli moglibyśmy jeździć tym samochodem tak, jak uważamy to byłoby szybkie, ale nie możemy tego robić. Praktyczna fizyka i teoretyczna fizyka nie łączą się zatem u nas w tym momencie. Myślę, że potencjałem samochodu jest walka w czołówce i to mówią nam liczby. Jest to więc frustrujące” – mówi szef Mercedesa.

Uważa on, że jest jeszcze za wcześnie by skazywać walkę o mistrzostwo Mercedesa na porażkę.

„Widzieliśmy już podwójny DNF w Red Bullu na początku sezonu, a w ubiegłym roku również nie mieliśmy konkurencyjnego samochodu na starcie, a na Silverstone odblokowaliśmy nasz potencjał” – kończy Wolff.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi