KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
Hinwil fabryka Saubera

Los Porsche pewny, a co z Audi? Sauber jedną z opcji



Zarząd Volkswagena miał wyrazić zgodę na wejście Audi i Porsche do Formuły 1 od 2026 roku. Porsche ma być dostawcą silników do Red Bulla, ale Audi ma problem z realizacją pierwotnego planu wejścia do serii.

Dwie marki koncernu Volkswagena – Audi i Porsche – aktywnie uczestniczyły w rozmowach dotyczących nowej formuły silnikowej w F1, która ma wejść w życie od 2026 roku. Jak ustalono, będą to hybrydowe jednostki V6 o pojemności 1.6 litra, w których wzrośnie wykorzystanie energii elektrycznej, ale zniknie z nich kosztowny system MGU-H. Ta ostatnia zmiana była wymogiem Volkswagena by zdecydował się na wejście do F1. Dodatkowymi warunkami było kolejne ograniczenie konsumpcji paliwa.

Jak pisze Auto Motor und Sport, w tym tygodniu zarząd właściciela obu marek wyraził zgodę na wejście do Formuły 1, choć szczegółów nadal nie ma.

Od początku jest niemal przesądzone, że Porsche będzie współpracowało z Red Bullem, dostarczając tej ekipie silniki.



Jak piszą dziennikarze, problem jest w przypadku Audi. Producent ten walczy o zakup McLarena. Początkowa oferta €450 mln za przejęcie mającego problemy finansowe producenta teraz podobno została podwyższona do €600 mln, jednak nadal nieco brakuje do finalizacji umowy. Podobno nawet obecnie McLaren prowadzi rozmowy z BMW w sprawie partnerstwa.

Wizja zakupu McLarena i wspólnego zespołu w F1 lub ekipy wyłącznie Audi z siedzibą w Woking mocno się oddaliła, dlatego Audi szuka innych opcji. Podobno obecnie najbardziej prawdopodobną opcją jest przejęcie Saubera i wystawianie ekipy z Hinwil w F1 pod marką Audi. Będzie to znacznie tańsza opcja dla Audi, a trzeba powiedzieć, że obecny zespół Alfa Romeo F1 Team Orlen ma dobre zaplecze by rozwijać wokół niego ekipę z nowym tunelem aerodynamicznym i symulatorem. Dodatkowo nie byłoby problemu ze zmianą nazwy ekipy, tak jak w przypadku McLarena.

Audi i Sauber mają wspólną przeszłość, gdyż auto niemieckiego producenta na 24h Le Mans było rozwijane właśnie z Hinwil, a współpracował przy tym obecny dyrektor techniczny Alfy, Jan Monchaux.

Inną opcją, choć obecnie mniej realną, jest Aston Martin. Jak pisze AMuS, Lawrence Stroll zgłosił się do Audi z propozycją współpracy przy budowie własnego silnika w Formule 1.

Źródło: Auto Motor und Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi