Deszczem przywitała kierowców i zespoły Imola. Co się dziś działo na torze? Zapraszam na podsumowanie wieści oraz sporo zdjęć.
Leclerc zadowolony, a Mick
Informacją dnia było dziś potwierdzenie dwuletniego kontraktu Carlosa Sainza. Hiszpan zostanie w Maranello do 2024 roku włącznie. Sprawę na Imoli skomentował drugi z kierowców Ferrari, Charles Leclerc.
„Carlos jest świetnym gościem, nie tylko świetnym kierowcą. Mamy bardzo dobrą relację, pracujemy bardzo dobrze. Co, co jest naprawdę ważne, to że dajemy taki sam feedback zespołowi – wymagamy tych samych rzeczy od samochodu i to bardzo istotne dla przyszłości zespołu, gdyż pchamy samochód w tym samym kierunku. Tak było w ciągu ostatniego sezonu i myślę, że widzimy korzyści z obecności Carlosa” – mówił dziś w padoku Leclerc, cytowany przez motorsportweek.com
Wygląda na to, że przedłużenie kontraktu z Sainzem zablokowało na dłuższy czas możliwość przejścia do Ferrari Mickowi Schumacherowi. Został on o to zapytany dziś przez Sky Sports.
„Myślę, że można było się tego spodziewać z różnych powodów. Oczywiście Carlos wykonał mega robotę w ubiegłym roku więc zasłużył na to. Dla mnie nie oznacza niczego nadzwyczajnego. Moja praca jest w Haasie i staram się tu wykorzystać wszystkie możliwe okazje” – mówi Schumacher.
Spotkanie
Po wydarzeniach w Arabii Saudyjskiej, kierowcy wydają się częściej ze sobą rozmawiać i spotykać. Kolejne posiedzenie GP Drivers Association odbyło się dziś na Imoli, ale nie wiadomo, czy było to standardowe posiedzenie czy nagła sprawa.
One driver after another walks straight through the press center to the briefing room for a GPDA meeting. Don't know if it's a regular chat or if they have something urgent to talk about for the upcoming weekend.#AMuS #F1 #Imola
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) April 21, 2022
Przygotowania
Jaki docisk przygotowują zespoły na Imolę? Oto porównanie tylnych skrzydeł prawie wszystkich ekip:
Y más
And more pic.twitter.com/xlDuQX4KhX
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 21, 2022
W McLarenie trwała praca nad hamulcami, z którymi jest problem od początku sezonu.
McLaren working on the front brakes #AMuS #EmiliaRomagnaGP pic.twitter.com/RfYvYZoA2x
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) April 21, 2022
Różne rozwiązania będzie sprawdzało Alpine.
Alpine running two different gurney flaps on the A522 this weekend #AMuS #EmiliaRomagnaGP pic.twitter.com/qTGWZyLL9n
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) April 21, 2022
Nowość przywiózł Mercedes, dodając deflektor przy kokpicie.
Mercedes ha añadido un deflector para empujar aire hacia abajo en el lateral del chasis.
Mercedes added a downwash deflector on the sides of the cookpit#F12022 #imola pic.twitter.com/O9A3P2Q1jt
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 21, 2022
A przed garażem Alfy…
Alfa Romeo setting up #AMuS #EmiliaRomagnaGP pic.twitter.com/5AApVpmRLY
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) April 21, 2022
Będzie wolno…
Samochodem bezpieczeństwa na Imoli będzie Aston Martin, na którego powolność narzekali kierowcy podczas GP Australii.
Was für Tierliebhaber pic.twitter.com/VTsIgZztRi
— Christian Menath (@MSM_Christian) April 21, 2022
Ferrari się szykuje
Podobno za świetnymi ustawieniami Ferrari w wyścigach w tym sezonie stoi bardzo dobra praca ekipy w symulatorze. Okazuje się, że często siedzi w nim Antonio Giovinazzi.
Podobno świetne wyścigowe ustawienia Ferrari w Australii były zasługą świetnej pracy w symulatorze w Maranello.
Spójrzmy zatem, kto jest Stigiem z symulatora:#F1 #F1pl #elevenf1 pic.twitter.com/hRVqGgWYp1
— Powrót Roberta (@powrotroberta) April 21, 2022
Galeria
Jak w czwartek wyglądał tor Imola? Generalnie padało i było mokro – podobnie jak w Polsce. Piątek nie będzie lepszy. Poniżej mała porcja zdjęć.