KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Kierowcy krytykują nowy format weekendu wyścigowego



Miało być bardziej kompaktowo, miało być więcej czasu z rodzinami dla kierowców, a wyszło odwrotnie i do tego nudniej. Kierowcy Formuły 1 skrytykowali wczoraj nowy rozkład obowiązków medialnych w trakcie weekendów wyścigowych.

„Z jakiegoś powodu, którego się nie spodziewaliśmy, zarówno czwartki jak i piątki stały się znacznie dłuższe dla kierowców. Ilość aktywności medialnych, z jakimi mierzymy się każdego dnia i ilość czasu, który spędzamy na torze na spotkaniach i aktywnościach bardzo się wydłużyły. Jeżeli mamy mieć więcej wyścigów to będziemy musieli znaleźć sposób by to kontrolować w bardziej efektywny sposób” – mówił w piątek Carlos Sainz.

Zgadzał się z nim Verstappen, który otwarcie przyznał, że wolał poprzednią strukturę weekendu wyścigowego.



„Myślę, że wcześniej było lepiej bo teraz czwartek jest bardzo długi, a nawet nie jest to oficjalny dzień weekendu wyścigowego. My mamy jednak tyle samo albo nawet więcej zajęć w czwartki. A do tego doszły jeszcze dłuższe piątki, kiedy trzeba wcześnie stawić się na torze. Nie jest to problem, ale nasz dzień się wydłuża” – mówi mistrz świata.

„A ponieważ mamy więcej wyścigów, chcielibyśmy mieć krótsze weekendy. Teraz, przy większej liczbie wyścigów i dłuższych weekendach jesteśmy na torze cały czas zajęci. To zdecydowanie wymaga zmiany” – dodaje Verstappen.

Holender narzeka nie tylko na ilość aktywności, ale też na ich typ.



„Nie ma znaczenia dla nas, czy wywiady są w czwartek czy piątek, ale chyba nawet bardziej chodzi o to, że mamy konferencję prasową po której wychodzimy na zewnątrz i musimy rozmawiać z 5-6 redakcjami, które zadają te same pytania i przez to powtarzasz się 6 czy 7 razy. Jasne, starasz się, żeby to co mówisz było interesujące i ubierasz zdania w inne słowa, ale koniec końców mówisz to samo” – mówi Max.

„W innych sportach są konferencje prasowe, wiele mikrofonów razem i zamiast każdemu dawać po 2 pytania, pada 6 czy 7 od wszystkich i wszyscy mogą ich użyć. To bardziej efektywne i przyjemne dla wszystkich. Nie ma znaczenia czy mamy przed sobą 20 mikrofonów różnych redakcji, znaczenie ma to, że wszyscy mają więcej ciekawszych wypowiedzi. Obecnie to staje się nudne i niezbyt przyjemne – dla nikogo” – dodaje Verstappen.

Również Sebastian Vettel ma zastrzeżenia do nowego formatu.

„Intencją tego pomysłu było uczynienie weekendu wyścigowego krótszym i to się nie udało. Możemy to jednak naprawić, znajdując lepszy harmonogram. Obecnie przez godzinę odpowiadamy na to same pytania” – mówi 4-krotny mistrz świata.

Źródło: racefans.net, skysports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi