KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kamena Rally Team 2

Kamena Rally Team zmienia swoje rajdowe plany



Kamena Rally Team, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, rywalizować będzie nie tylko w Pucharze Świata. Zawodnicy ORLEN Team w dniach 29 kwietnia – 1 maja staną na starcie hiszpańskiej Baja Dehesa Extremadura w ramach Pucharu Europy.

Po przejechaniu aż 16 rajdów w poprzednim sezonie Tomasz Białkowski i Dariusz Baśkiewicz zapowiadali, że w tym roku skupią się tylko na jednej serii rajdów. Wszystko po to, by całą swoją energię poświęcić na rywalizację w Pucharze Świata i zdobycie kolejnego trofeum w swojej karierze. Długa przerwa między I a II rundą tych zawodów skłoniła ich jednak do zmiany swojej decyzji.

Wpływ na to miał zapewne także fakt, iż dwie spośród zaplanowanych rund to imprezy, w których rajdowcy nie brali jeszcze udziału. Zbliżająca się Baja Dehesa Extremadura oraz majowy Rally Greece Offroad to zupełnie nowe tereny i trasy. Kolejne etapy to Italian Baja i Baja Poland, które pokrywają się ze startami w Pucharze Świata oraz Hungarian Baja, która z kolei odbywa się na wyjątkowo lubianych przez Kamenę szlakach.

– Przez ostatni rok przejechaliśmy wspólnie około 40 tys. km, z czego prawie 6 tys. ścigając się. Spędziliśmy razem niezliczone godziny w trasie, na rajdach, eventach i w pracy. Byliśmy trochę zmęczeni, ale wystarczyła chwila przerwy i natychmiast zatęskniliśmy za przedrajdowym zamieszaniem i sportową rywalizacją – tłumaczy kierowca Tomasz Białkowski.



Baja Dehesa Extemadura rozegrana zostanie w południowo-zachodniej Hiszpanii, tuż przy granicy z Portugalią. Ceremonia startu odbędzie się na Plaza Alta de Badajoz, jednym z najpiękniejszych placów w Hiszpanii. Organizatorzy obiecują załogom niezwykle urokliwe widoki w okolicach rzeki Gwadiana oraz jeziora Alqueva podczas trzech dni trwania wydarzenia. 700 km zaplanowanej trasy, zostało podzielonych na 3 etapy i 4 odcinki specjalne poprowadzone w całości żwirowymi drogami.

– Od Baja Russia minęły już ponad dwa miesiące, nie możemy się więc doczekać przedstartowego odliczania i tych wszystkich emocji, które towarzyszą nam podczas rajdu. Udało nam się wyeliminować błąd, który pozbawił nas podium w I rundzie Pucharu Świata. Jesteśmy podekscytowani, ale też zdeterminowani i mamy nadzieję, że po trudnym dla nas początku sezonu przechylimy szalę zwycięstwa na naszą stronę – mówi pilot Dariusz Baśkiewicz.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi