KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Formula 1 2022: Bahrain GP

Haas nie odda pieniędzy Mazepinom. Ba! Domaga się odszkodowania i nie odda im auta!



Wygląda na to, że czeka nas ciekawa batalia sądowa wokół ekipy Haasa. Chodzi o pieniądze, które były sponsor ekipy – rosyjskie Uralkali – przelał już na konto zespołu za sezon 2022. Haas ma bardzo agresywną strategię działań.

Drugiego dnia testów przedsezonowych Formuły 1 w Barcelonie, rosyjskie wojska napadły na Ukrainę. Haas nie miał już tego dnia czasu na reakcję, ale po zakończeniu jazd amerykańska ekipa zerwała logotypy Uralkali ze swojego bolidu i motorhome.

Nikita Mazepin, którego ojciec jest prezesem firmy wspierającej reżim, pojechał jeszcze w porannej sesji, ale stawało się jasne, że to mogą być jego ostatnie jazdy w F1.

W kolejnym tygodniu Haas poinformował o zerwaniu umowy z Uralkali, a następnie o rozwiązaniu kontraktu z Mazepinem. Sponsor ten wpłacił już sporą część środków finansowych na sezon 2022 i zapowiedział, że będzie się domagał ich zwrotu. Chodzi o kwotę €12 mln.



Przystać nie zamierza na to Haas. Jak informuje motorsport.com, Amerykanie odrzucili żądania Uralkali.

„W liście od Haasa do Uralkali, który widzieliśmy, amerykańska ekipa twierdzi, że miała prawo do zerwania umowy w związku z klauzulą, mówiącą, że Uralkali nie narazi na szwank wizerunku Haasa, nie ośmieszy zespołu i nie obniży publicznej reputacji i dobrej woli zespołu” – pisze Jonathan Noble.

Haas uważa, że bliskie związki Mazepina z Kremlem oraz nałożone przez to na niego sankcje, naruszają właśnie to postanowienie umowne. Problemem Haasa może być tu jednak czas bowiem w momencie, w którym rozwiązano umowę, sankcje na Mazepinów nie zostały nałożone. Stało się to później, a w ich wyniku Nikicie i jego ojcu zamrożono warte €105 mln aktywa we Włoszech o czym pisałem tutaj. https://powrotroberta.pl/2022/04/majatek-mazepinow-zamrozony-we-wloszech.html

Jakby tego było mało, Haas domaga się również zapłaty przez Uralkali kwoty €8 mln jako rekompensaty za utracone korzyści. Prawdopodobnie taką właśnie kwotę miałoby wnieść jeszcze w tym roku Uralkali, gdyby Mazepin pozostał w ekipie. W związku z tym, że według Haasa to Uralkali naruszyło umowę, ekipa ma prawo domagać się tych środków.



Na mocy umowy pomiędzy Haasem a Mazepinem, zespół miał przekazać rosyjskiemu kierowcy jeden z bolidów, którym jeździł w sezonie 2021. Ekipa poinformowała, że dopóki nie otrzyma odszkodowania w wysokości €8 mln, nie przekaże tego auta.

Haas idzie jednak dalej i w liście do Uralkali przekazano, że Nikita nie otrzyma wynagrodzenia za pracę wykonaną w sezonie 2022.

Mazepinowie i Uralkali nie komentują sprawy, która najpewniej będzie miała swój finał w sądzie.

Walczy z sankcjami

 

Nikita Mazepin natomiast niedawno przeprowadził kolejną konferencję prasową online, na której twierdził, że nakładane na rosyjskich sportowców sankcje są niesprawiedliwe i będzie z nimi walczył.



Zamierza on pozostać kierowcą i skupić się na rywalizacji wewnątrz swojego kraju. Dodatkowo nadal chce utworzyć fundację, do której wejdą środki pierwotnie przeznaczone na sponsoring jego miejsca w Haasie. Głównym celem tej fundacji ma być pomaganie sportowcom, którzy stracili możliwość rywalizacji przez obecną „sytuację”.

Mazepin nie powiedział skąd będą pochodzić sportowcy więc zasadnym pozostaje pytanie, czy fundacja weźmie pod swoje skrzydła również ukraińskich zawodników.

Co ciekawe, fundacja będzie nosić nazwę „We Compete As One”. Trudno tu uniknąć skojrzeń z promowanym przez Formułę 1 hasłem „We race as One”.

Źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi