KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

FIA reaguje na zarzuty o zbyt wolnych samochodach bezpieczeństwa



Po Grand Prix Australii kierowcy Formuły 1 w mniej lub bardziej żartobliwy sposób zwracali uwagę na bardzo wolną jazdę samochodu bezpieczeństwa, którym podczas rywalizacji na Albert Park był Aston Martin Vantage.

Problem szybkości, z jaką jeździ samochód bezpieczeństwa, był poruszany od dawna i kierowcy bardzo często narzekają na to, że nie mogą wystarczająco dogrzać opon i hamulców podczas jazdy za safety carem.

Podobnie było w niedzielę

„Miałem przez radio zgłosić, że samochód bezpieczeństwa jedzie zbyt wolno, ale gdy zobaczyłem, jak bardzo się ślizga, odpuściłem. Wyglądało na to, że nie było nic więcej tempa więc nie chciałem dodawać jeszcze presji. Z pewnością jednak teraz samochodom jest znacznie trudniej utrzymać temperatury podczas neutralizacji” – mówił Charles Leclerc.



George Russell nie mógł powiedzieć złego słowa na Mercedesa, ale o Astonie był już bardziej krytyczny.

„Nie mam problemów z samochodem bezpieczeństwa Mercedesa. A mówiąc poważnie, Mercedes jest jakieś 5 sekund szybszy niż Aston Martin, a to bardzo dużo” – mówił Anglik.

Po tych komentarzach i żartach jakie powstały, zareagować postanowiła FIA, która opublikowała dziś specjalne oświadczenie.

„FIA chce powtórzyć, że najważniejszą funkcją samochodu bezpieczeństwa jest oczywiście nie jest prędkość, ale bezpieczeństwo kierowców, porządkowych i sędziów. Procedury samochodu bezpieczeństwa biorą pod uwagę mnóstwo czynników, zależnych również od natury incydentu, uwzględniając konieczność zbicia stawki, zebranie kawałków aut w bezpieczny sposób i konieczność dostosowania prędkości do trwających na torze aktywności i to w różnych jego miejscach” – czytamy w oświadczeniu.



„Prędkość samochodu bezpieczeństwa jest dyktowana przez Kontrolę Wyścigu, a nie osiągami samochodów bezpieczeństwa, które są bezsprzecznie szybkimi pojazdami, przygotowanymi przez potowych producentów i wyposażonych tak, by radzić sobie we wszystkich warunkach na torze. Są prowadzone przez ogromnie doświadczonego i zdolnego kierowcę i pilota. Wpływ prędkości samochodu bezpieczeństwa na samochod podążające za nim są drugorządną sprawą, gdyż jednakowo wpływa ona na wszystkich kierowców, którzy są odpowiedzialni za bezpieczną jazdę przez cały czas, zgodnie z warunkami na torze” – czytamy dalej.

Drugim samochodem bezpieczeństwa w tym sezonie jest nowy Mercedes-AMG GT R.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi