KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Endurance szansą dla Premy. Ile mają aut, z kogo złożyli zespół Kubicy?



Przy niemałym udziale Roberta Kubicy, Prema zadebiutowała dwa tygodnie temu w wyścigach długodystansowych, z którymi wiąże swoją przyszłość i które mogą być dla niej szansą sportową i biznesową. Mówi o tym szef zespołu, Rene Rosin.

Prema w ostatnich 20 latach jest wiodącą ekipą w juniorskich seriach wyścigów sprinterskich. Wyścigi długodystansowe to jednak dla niej nowość.

„Wejście do nich było prostą decyzją. Jesteśmy obecni we wszystkich seriach poniżej Formuły 1 w single seaterach. Jeżeli nie masz ogromnego wsparcia, Formuła 1 jest raczej niedostępna. To, co możemy zaoferować młodym kierowcom, którzy nie mogą pójść do F1 to wyścigi endurance. To, co FIA i ACO robią z wyścigami długodystansowymi jest bardzo interesujące” – mówi Rosin w rozmowie ze sportscar365.com.

„Aby być przygotowanym i przyciągać producentów, musisz być w czołówce LMP2. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu do WEC z programem LMP2” – dodaje szef Premy. Podkreśla on, że drzwi do Formuły 1 są przymknięte dla nowych zespołów przez próg wejścia do serii.



„Chcemy się uczyć i być konkurencyjnymi w LMP2. To nasz cel na ten rok, a potem zobaczymy, co przyniesie przyszłość. Ten program daje nam możliwości. Jeżeli wygrywasz Formułę 2 i nie jesteś powiązany z żadnym producentem, to masz opcję dołączenia do LMP2 i może w najbliższej przyszłości dołączenia do programu LMH lub LMDh. Przyglądamy się wyścigom endurance od kilku lat i dobrze przemyśleliśmy ten program” – mówi Rosin.

By lepiej przygotować się do programu w wyścigach endurance Prema powiększyła fabrykę.

„To była duża część naszej pracy w trakcie zimy. Poczyniliśmy inwestycję w budynek by tam umieścić program LMP2. Teraz mamy dwa połączone hangary – jeden dla single seaterów, drugi dla LMP2.

W programie pomaga Iron Lynx, który zajmuje się zarządzaniem, a część wyścigowa to połączenie nowych osób w ekipie z bardziej doświadczonymi, dobranymi w programów single seaterów. Prema kupiła 3 Oreci 07 – jedną do WEC, a drugą do ELMS, a trzecia służy jako zapasowa.



„Jesteśmy nowym zespołem i musimy przede wszystkim złożyć w jedną ekipę miks ludzi, którzy wcześniej nie pracowali ze sobą. Kilku przyszło z programu single seaterów, które są bardzo wymagające, innych zatrudniliśmy i mają oni doświadczenie w WEC. Oczywiście ten proces dopiero są zaczął i patrzymy w dłuższej perspektywie. Chcemy wygrać i wykonać jak najlepszą pracę, ale wiemy, że jest jeszcze bardzo wcześnie, a zespół jest nowy. Musimy mieć zatem realistyczne cele” – mówi Rosin.

Przyznaje on, że dni testowe Premy mogą zostać policzone „na palcach jednej ręki”, ale mimo to zespół mocno rozpoczął sezon. Robert Kubica, Louis Deletraz i Lorenzo Colombo byli bardzo bliscy zdobycia podium na Sebring.

„Jeżeli zaczęlibyśmy sezon w kwietniu w Europie, byłoby nam łatwiej. Musieliśmy jednak przewieźć wszystko w styczniu na Sebring, co miało ogromny wpływ na nasze przygotowania. Wszystko idzie jednak dość gładko. W pierwsze dni mieliśmy pewne nieprzespane noce, ale to część pracy i wszystko przebiega tak, jak oczekiwaliśmy” – kończy Rosin.

Źródło: sportscar365.com, fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi