KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
Oscar Piastri in Melbourne

Decydujący sezon Schumachera i Alonso – Piastri czeka



Alpine nadal stara się rozwiązać „problem” swojego dobrobytu z kierowcami. Według Joe Sawarda, jednym z najnowszych pomysłów ekipy jest jazda Oscara Piastriego w innej ekipie. Duże zainteresowanie wyrażać ma Haas.

Oscar Piastri, aktualny mistrz Formuły 2, jest obecnie kierowcą rezerwowym Alpine oraz może w razie konieczności zastąpić któregoś z kierowców McLarena. Australijczyk nie ma żadnego programu wyścigowego, ale jest na każdym grand prix i pracuje z zespołem w fabryce i symulatorze. Wobecn braku własnego wsparcia finansowego, musi liczyć na to, że Alpine znajdzie mu miejsce do jazdy w sezonie 2023.

Kontrakt z Alpine ma do 2024 roku Esteban Ocon. Umowa drugiego kierowcy – Fernando Alonso – wygada wraz z końcem obecnego sezonu, ale Hiszpan zapowiada, że chce jeszcze pojeździć 2-3 lata – jeżeli nie w Alpine to w innym zespole.



„To stwarza pewien problem bo Fernando Alonso jest nadal szybki pomimo swojego wieku, a Ocon regularnie jest na równi lub pokonuje Fernando. Alpine już teraz rozgląda się za miejscem, w którym na 2-3 sezony mogłoby umieścić Piastriego, dając pole do gry Alonso” – pisze Saward w swoim blogu po GP Australii.

„Dobrze mieć taki problem, jednak Alpine nie ma żadnego zespołu klienckiego i musi podpisać dobrą umowę dla siebie i Piastriego z inną ekipą. Nie ma ku temu wielu okazji, gdyż wielu producentów stara się wprowadzić do F1 swoje talenty. Opcje Piastriego są ograniczone. Alpine może go wypuścić spod swoich skrzydeł, ale na rok czy dwa, a nie na zawsze” – dodaje dziennikarze.

Według plotek, jakie usłyszał Saward, na horyzoncie miał pojawić się Haas.



„Protegowany Ferrari, Mick Schumacher ma wyraźne problemy by nadążyć za Kevinem Kagnussenem, który nie jest jeszcze w pełni formy po powrocie do F1. Duży wypadek Micka z Arabii Saudyjskiej miał być znakiem, że młodzian jeździ ponad swój talent, próbując dorównać swojemu partnerowi z zespołu” – pisze dalej Saward.

Uważa on jednak, że Alonso nie może czuć się pewny swojego miejsca, jeżeli nie spisze się dobrze w 2022 roku. Wówczas to Piastri może pojechać w Alpine za rok przed własną publicznością w Melbourne.

Źródło: joesaward.wordpress.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi