Zaczęło się dziać na Albert Park. Tor przeszedł spore zmiany, a kierowcy już dziś się z nim zapoznawali. Był wśród nich również Sebastian Vettel, który nadal czeka na swój debiut w sezonie 2022.
Zmiany
Są one bardzo duże, choć teoretycznie skracają nitkę toru o kilkadziesiąt metrów. Kierowcy w wielu miejscach będą czuli się jak na innym torze.
Jakie zmiany w porównaniu z 2019 rokiem zaszły na Albert Park? Oto ich krótka lista:
– poszerzono o 2,5 metra pierwszy zakręt
– poszerzono o 4 metry zakręt 4 i dodano w nim krawężnik
– o 7,5 metra poszerzono zakręt 6
– Usunięto szykanę tworzącą zakręty 9-10
– W zakręcie 11 wyprostowano wejście i poszerzono go o 3 metry, dodając krawężnik
– Zakręt 13 poszerzono o 3,5 metra i dodano krawężnik
– Powiększono o 2 metry wjazd do alei serwisowej
New track layout looks super fast. Asphalt seems to provide more grip than before. Not sure if tyre deg will go up though. Still a lot of bitumen in the surface layer. #AMuS #F1 #AustralianGP pic.twitter.com/cBFVBTZt5E
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) April 6, 2022
Co ważne, na długości całego toru została położona nowa nawierzchnia, co może mieć duże znaczenie dla opon.
T11: Entrada más recta y +3m ancho +kerb
T13: +3,5m ancha +kerb
Pitlane: +2m ancho. Vel max 80 km/h
Todo circuito reasfaltadoT11: Straightened entry +3m widder +kerb
T13: +3,5m widder +kerb
Pitlane: +2m widder. Max speed 80 km/h
All track resurfaced.#F1 #f12022 pic.twitter.com/LzQ4fpK1bG— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 6, 2022
Mieliśmy już przejazd młodych kierowców po torze:
4 strefy potwierdzone
FIA opublikowała dziś oficjalną mapę toru przed weekendem wyścigowym, która potwierdza, że będziemy mieli 4 strefy DRS-u, ale tylko dwa punkty detekcji. Pierwszy punkt detekcji ma pozwalać na jazdę z mniejszym dociskiem pomiędzy zakrętami 8. i 9. oraz 10. i 11. Po minięciu drugiego punktu detekcji będzie można uruchamiać DRS na prostej startowej oraz między zakrętami 2. i 3.
Jak mówi Oscar Piastri, w wyniku zmian, obecny sektor drugi toru Albert Park stał się „jedną wielką prostą”. Czasy okrążeń będą znacznie niższe niż w przypadku starego układu obiektu.
Co przywiozły?
Żaden z zespołów raczej nie przywiózł do Australii dużych poprawek aut. Te szykowane są na pierwsze europejskie wyścigi.
Trzeba było jednak zdecydować, jakie konfiguracje aerodynamiczne przywieźć do Australii. Po doświadczeniach z Arabii Saudyjskiej, Ferrari zdecydowało się na użycie pakietu z mniejszym dociskiem. Podczas poprzedniego wyścigu Scuderia używała wyższego docisku – w przeciwieństwie do Red Bulla i spowodowało to brak prędkości na prostych.
Más fotos del pitlane
More pictures from the pitlane#F12022 #f1 pic.twitter.com/H7HA4EfTVM
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 6, 2022
Seb wrócił
W padoku po dwóch weekendach wyścigowych przerwy jest już Sebastian Vettel. Zapoznanie z torem postanowił odbyć na rowerze.
Vettel's new ride this weekend 😎🌈 pic.twitter.com/w4n0r0verO
— ESPN F1 (@ESPNF1) April 6, 2022
Formę pieszą – w doborowym towarzystwie – wybrał George Russell.
The Boss, the Champ… and Albono. pic.twitter.com/yvE90OjAXJ
— George Russell (@GeorgeRussell63) April 6, 2022
Pierwsze fotki
Poniżej znajdziecie galerię zdjęć z pierwszych godzin zespołów i kierowców w Australii: