KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wszechwiedzący pali forsę czyli czemu w Astonie nic nie idzie jak trzeba



Jeżeli mamy wymieniać największych przegranych po dwóch pierwszych rundach sezonu 2022 to jednym z pierwszych typów będzie Aston Martin, któremu nie idzie absolutnie nic i niemała w tym zasługa kierowców, a przede wszystkim właściciela zespołu.

Papa

 

Kiedyś ekipa z Silverstone była tą, która mimo braku środków i zasobów ludzkich potrafiła sprawiać niespodzinanki i robić coś z niczego. Dlatego Force India miało sporo kibiców mimo że jej właściciel miał swoje za paznokciami.

Odkąd zespół przejął Lawrence Stroll, mam wrażenie, że jest to jeden z mniej lubianych zespołów, do czego przyczyniło się również skopiowanie bolidu Mercedesa w sezonie 2020, co dało Racing Point wysokie miejsce w generalce.

Zasoby finansowe i osobowe zespołu rosną, a osiągi bolidu są coraz gorsze. Trudno upatrywać tu innego powodu niż gorsze zarządzanie nowych władz ekipy.



Otmar Szafnauer mówił ostatnio dla gpblog.com o „dwóch papieżach”, gdy do zespołu przyszedł Martin Whitmarsh. Szafnauerowi będącemu pod ciągłym „ostrzałem” Lawrence Strolla stopniowo odbierane były kompetencje aż pod koniec sezonu usłyszał, że „kiedyś rządził zespołem, ale teraz już nie”. Dlatego decyzja o przejściu do Alpine była dla niego dość prosta.

Niemal od początku przejęcia Astona przez Lawrence Strolla, zespół zaczyna przypominać wewnętrzny folwark kanadyjskiego miliardera. To, jak obchodzi się ze współpracownikami mogliśmy widzieć na przykład w 3. sezonie Drive to Survive.

Autorytarny styl rządzenia ekipą jest już znany w padoku Formuły 1, o czym mówił niedawno Ralf Schumacher.

„Nowy samochód Astona to katastrofa. Słyszałem, że właściciel jest obecny na wszystkich spotkaniach i mówi kierującym zespołem, jak mają wykonywać swoją pracę”.

O słabych osiągach ekipy mówił też Jacques Villeneuve: „Miałem mniejsze oczekiwania wobec Astona bo oni od lat kopiują Mercedesa. Wygląda to tak, jakby nie wiedzieli już, jak się projektuje samochody. Ich obecny wygląda fatalnie. By być wysoko w F1 trzeba mieć coś więcej niż tylko pieniądze i ambicję. Nie chodzi tylko o marketing i branding” – mówi rodak Lawrence Strolla.



Ci, którzy mieli okazję prowadzić własne ekipy w F1 i to przy znacznie bardziej ograniczonych środkach niż Stroll, również krytykują jego metody.

„Wie wszystko najlepiej i umieszcza swojego syna w centrum całej swojej władzy. Według mnie to absolutnie złe podejście. Mają właściciela, który uważa się za pana i władcę. W Formule 1 jeżeli nie wiesz co robisz, to marnujesz pieniądze tak szybko jakbyś wrzucił je do pieca” – mówi Colin Kolles, który pracował w Force India, a wcześniej w HRT, Jordanie, Midlandzie czy Spykerze.

Osiągi

 

W 2021 roku problemem Astona miał być brak zrozumienia skopiowanej od Mercedesa koncepcji aerodynamicznej. Stworzona pod wymogi nowych regulacji technicznych obecna konstrukcja wydaje się zupełnie nie działać. Po dwóch wyścigach Aston i Williams są jedynymi ekipami, które nie mają punktów.

Już w lutym pojawiały się wieści, że Aston ma wielkie problemy i będzie musiał stworzyć prawdopodobnie nowe auto na drugą część sezonu. I choć nie jest tak źle, jak głosiły plotki, to jednak nadal nie ma powodu do zadowolenia.



Nie dość, że nie działa aerodynamika, to znacznie słabszy w porównaniu do rywali jest silnik Mercedesa. To daje nam bardzo słabe auto, ale to nie jedyny problem Astona.

Kierowcy

 

Parze kierowców ekipy daleko do ideału, co pokazał dokładnie Nico Hulkenberg, który wracając znikąd najpierw pokonał Strolla w kwalifikacjach w Bahrajnie, a potem w wyścigu w Arabii.

Lance zaliczył niezłą karierę juniorską (zawsze mając do dyspozycji najlepszy sprzęt) i miewał przebłyski świetnych wyników w Formule 1. W trudnych warunkach potrafił się odnaleźć i zajmować świetne miejsca w deszczowych kwalifikacjach czy podia w chaotycznych wyścigach.

Ostatnio jednak takich „wybryków” jest coraz mniej. Lance jeździ słabo, popełnia błędy, a z wypowiedzi bije brak entuzjazmu i motywacji.

Po blamażu w Bahrajnie, Ralf Schumacher zachęcał Kanadyjczyka do znalezienia sobie innego hobby po „zawstydzającym” występie w kwalifikacjach.

Wydaje się też, że najlepsze lata za sobą ma też Vettel, który jak mówi Colin Kolles „tak naprawdę nie wie czy ce jeździć” i wciąż walczy ze sobą. Wygląda na to, że do emerytury Niemca można już odliczać dni.

Nie mając dużego wyzwania w postaci partnera z zespoły, Vettel automatycznie obniża loty.

Z jednej strony działania Strolla mogą imponować, szczególnie związane z nową fabryką. Dopóki jednak w ekipie będzie panowała dyktatura Strolla, a jednym z celów będzie zatrudnianie kierowców, który Lance`owi krzywdy nie zrobią, dopóty trudno będzie osiągać zamierzone cele.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi