Wygląda na to, że Fernando Alonso będzie miał okazję w praktyce sprawdzać możliwości wyprzedzania w sezonie 2022 po tym jak będzie karnie przesuwany na koniec stawki. W trzeciej rundzie sezonu wykorzysta on trzeci z trzech dozwolonych silników spalinowych w swoim aucie.
Weekend w Arabii Saudyjskiej był dla Alonso rozczarowujący. Mimo lepszego tempa w wyścigu od Estebana Ocona, nie dojechał do mety. Powodem wycofania się była awaria pompy wody.
„Doprowadziła ona do przegrzania się silnika i efektu lawinowego jeżeli chodzi o kolejne awarie. Zidentyfikowaliśmy problem i mam nadzieję, że uda nam się to naprawić przed Melbourne. Jeżeli chodzi o sam silnik – jego projekt, wykonanie i wybory architektoniczne nie są wadliwe – spełnia swoją rolę” – mówi szef Alpine, Laurent Rossi w rozmowie z Autohebdo.
Niestety, w fabryce w Viry okazało się, że pompa wody wskutek awarii odczepiła się i jej elementy wpadły do silnika. Aby to naprawić, Alpine musiałoby zerwać plombę na nim.
„Przez to silnik jest dla nas stracony, mimo że jego fizyczna integralność nie została zaburzona” – dodaje Rossi.
A że wcześniej Alonso dostał nową jednostkę na GP Arabii Saudyjskiej, silnik spalinowy jaki teraz otrzyma (ICE) będzie trzecim i ostatnim, jakiego może bezkarnie użyć w tym sezonie. Każda kolejna wymiana tego elementu na nowy, skończy się karą przesunięcia na starcie do wyścigu.
W niekorzystnej sytuacji na początku sezonu są tez kierowcy AlphaTauri, którzy przy większości elementów mają już cyfrę 2, co oznacza, że mają jeszcze 1 darmową wymianę.
Tak przedstawia się użycie elementów jednostki napędowej w sezonie 2022 (elementy wykorzystane przez Hulkenberga przechodzą na Vettela):
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 3) | TC (3) | MGUH (3) | MGUK (3) | ES(2) | CE (2) | Ex (8) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 6 | 7 | 7 | 4 | 2 | 3 | 7 | |
Guanyu Zhou | Alfa Romeo F1 Team Orlen | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 7 | |
Esteban Ocon | Alpine | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 6 | |
Fernando Alonso | Alpine | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 6 | |
Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | |
Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | |
Charles Leclerc | Ferrari | 6 | 6 | 5 | 5 | 3 | 4 | 9 | |
Carlos Sainz | Ferrari | 6 | 5 | 5 | 6 | 3 | 4 | 7 | |
Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 6 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 8 | |
Mick Schumacher | Haas Ferrari | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 8 | |
Lando Norris | Mclaren Mercedes | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | |
Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |
Lewis Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | |
George Russell | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |
Sergio Perez | Red Bull Racing | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 7 | |
Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 | |
Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 6 | 6 | 6 | 6 | 2 | 3 | 7 | |
Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri Red Bull | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 7 | |
Alex Albon | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | |
Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
ICE – wewnętrzny silnik spalinowy
TC – turbosprężarka
MGU-H – generator odzyskiwania energii cieplnej
MGU-K – generator odzyskiwania energii kinetycznej
ES – bateria
CE – elektronika sterująca
EX – wydech