Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2022 Saudi Arabian Grand Prix - Sunday-9

Alfa wyjaśnia rozluźnianie więzi z Ferrari



Alfa Romeo w sezonie 2022 jest dalej Ferrari niż jeszcze kilka lat temu. Teraz znacznie bliżej Maranello jest Haas. Dlaczego Alfa zdecydowała się na oddalenie od Ferrari i w jakim stopniu ono nastąpiło?

„Nie używamy od Ferrari nic, oprócz jednostki napędowej i układu zmiany biegów. Zredukowaliśmy poziom elementów wykorzystywanych od Ferrari, produkujemy swój własny bak, własną obudowę skrzyni biegów i własne tylne zawieszenie” – tłumaczy Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo F1 Team Orlen.

Niektórzy uważają, że usamodzielnianie się Alfy to element do przyszłej sprzedaży zespołu. Im więcej ekipa produkuje swoich części tym bardziej wartościowa jest dla potencjalnych kupców.
Sauber nie został w ubiegłym roku sprzedany Andrettiemu, ale teraz pojawiają się plotki, że zainteresowane zakupem zespołu z Hinwil będzie Audi, które ma wejść do F1 od 2026 roku.

Monchaux podaje jednak inne powody mniejszych powiązań z Ferrari.



„Są dwie przyczyny. Pierwszą jest limit wydatków ponieważ przy nim lepiej jest iść w tym kierunku. Daje nam to też nieco więcej swobody w pierwszym sezonie byśmy rozwijali się zgodnie ze swoją koncepcją bez ograniczenia pracą naszych włoskich przyjaciół” – mówi Monchaux.

Alfa póki co wydaje się jedną z mocniejszych ekip środka stawki, zajmując 6. miejsce w klasyfikacji generalnej. Być może niemały wpływ na to miało przyjście do ekipy Valtteriego Bottasa. Fin jest pod wrażeniem tego, co zobaczył w Hinwil.

„Czuję, że ludzie pracują tu ciężej niż kiedykolwiek. Takie mam odczucia. Wiemy, że teraz różnice między zespołami są bardzo małe i nadal mamy wczesną fazę sezonu. Jeżeli zrobisz postęp, możesz od razu zobaczyć efekty” – mówi Bottas.

„Zawsze czujesz strach, że stracisz dystans do stawki. Zawsze chcesz zrobić postęp i skłonić ludzi do cięższej pracy. To samo dotyczy mnie. To radość dawać z siebie wszystko i próbować robić postęp. Naprawdę czuję, że znalazłem się w dobrym miejscu” – dodaje Fin.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi