Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

Kubica prema sebring 2022

6 rund Kubicy – trochę mało, ale…



Śnieg nie zdążył jeszcze stopnieć, a do końca sezonu Roberta Kubicy pozostało już teoretycznie 5 weekendów wyścigowych. Program startów Polaka na ten rok nie jest zbyt intensywny, co nie oznacza, że Robert będzie się lenił.

„Będę koncentrował się na dotychczasowych programach. W programach, które do tej pory mam potwierdzone, mam już wystarczająco dużo pracy i dużo zadań, szczególnie że ubiegły rok odnośnie F1 pokazał, że wszystko się może wydarzyć, więc będę gotowy i będę się koncentrował na F1” – mówił w rozmowie z Iwoną Hołod Robert Kubica. Co go zatem ogranicza w podejmowaniu kolejnych startów?

WEC

 

6 weekendów wyścigowych, a jeden z nich już za nami. Dość powiedzieć, że do 24h Le Mans dzieli nas tylko 1 runda tej serii. To niedużo, biorąc pod uwagę np. Formułę 1 i 23 weekendy. Więcej było ich w DTM czy w ubiegłym roku gdy Kubica łączył ELMS i WEC.



Jazdy podczas standardowego weekendu nie ma wiele, ale sam w sobie jest dość intensywny w przypadku Kubicy, który wspólnie z Premą pracuje nad najlepszym przygotowaniem auta. Z pewnością centralnym punktem sezonu będą 24h Le Mans. Dla Kubicy to jest absolutny priorytet bo nie lubi zostawiać spraw niedokończonymi. A w ubiegłym roku zabrakło pół kropki nad i.

Myślę, że praca, o której mówi Robert skupia się właśnie wokół czerwcowego występu i dopiero potem przyjdzie czas na inne wyzwania.

Po Sebring wiemy, że Prema Orlen Team może walczyć o najwyższe cele, ale kilka aspektów jest jeszcze do poprawy. I jeżeli Kubica ma zaliczyć mniej startów, ale lepiej przygotować siebie i zespół do walki o tytuł, to ja jestem za tym.

F1

 

Pierwszą część obowiązków w F1 w sezonie 2022 Robert Kubica ma już za sobą. Polak zaliczył 9 okrążeń podczas testów w Barcelonie i chyba zgodzimy się, że nie za bardzo jest o czym mówić, a wszystko miało wyglądać inaczej.



Teraz przed Robertem 4 piątkowe treningi w trakcie weekendów wyścigowych. Nie znamy jeszcze żadnych szczegółów dotyczących tych występów, choć warto przypomnieć słowa Roberta, który po testach w Barcelonie mówił, że „nieprędko pojawi się w samochodzie”.

Dotychczas najczęściej jeździł w Barcelonie, Austrii i na Węgrzech i poza Austrią, kiedy jest runda WEC, Barcelona i Węgry wydają się pewne. Co dalej? Zobaczymy.

Nie wiemy, na ilu z 23 rund F1 będzie Kubica, choć konflikty F1 i WEC występują przy okazji każdej rundy WEC. Spodziewałbym się obecności Roberta na około połowie wyścigów F1, choć z drugiej strony Alfa nie ogłosiła jeszcze nazwiska drugiego kierowcy rezerwowego.

Poza obecnością na torze, Kubica powinien mieć w tym roku nieco więcej pracy w symulatorze w Hinwil. Korelacja danych z toru będzie ważnym zadaniem i mam wrażenie, że w tym roku ten obowiązek Kubicy nie będzie traktowany po macoszemu.

Do tego dojdą obowiązki marketingowe w Alfie oraz dla PKN Orlen.

Bez ELMS(?)

 

Oczywiście, Kubicy nie będzie w pełnym sezonie ELMS. W czwartek Prema ogłosiła swój skład w tej serii, w którym są Louis Deletraz, Ferdinand Habsburg i Juan Manuel Correa.



Pierwotnie to Kubica miał być w składzie włoskiej ekipy zamiast Habsburga, jednak wraz ze zbliżaniem się sezonu okazywało się, że hamrmonogram będzie coraz bardziej napięty.

Połowa rund ELMS – czyli konkretnie 3 – pokrywa się terminarzowo z rundami Formuły 1, co już stanowi jakiś konflikt. Do tego dochodzą przygotowania, testy itd.

Być może w grę weszły jeszcze inne powody niż terminarzowe.

Oczywiście w ELMS będziemy mieli polskie emocje. Zgłoszone mamy 3 polskie ekipy (Inter Europol Competition oraz Team Virage w LMP2 oraz IEC w LMP3) oraz 1 polskiego kierowcę (Michał Broniszewski w LMGTE), ale niebawem otrzymamy potwierdzenie kolejnego Polaka w tej serii.

Będzie więcej?

 

Brak zgłoszenia do całego sezonu ELMS nie musi oznaczać braku jakichkolwiek startów. Prawdopodobny były np. ten bezpośrednio przed 24h Le Mans czyli Imola w połowie maja. Do rozwiązania jest jednak problem kierowców – Deletraz nie pojedzie w dwóch zespołach na raz, trzeba by było zatem zastąpić go w składzie z Kubicą.

Być może Robert zaliczy inne starty, które będą związane z wyścigami długodystansowymi, jednak obecnie trudno wskazać co to może być. Mogą być one determinowane zobowiązaniami na pzyszłość.



Trudno jednak spodziewać się czegoś na kształt pomysłu ze startami w NLS w 2021 roku.

Przyszłość

 

Wziąć pod uwagę trzeba również aspekt sezonu 2023. Dla wyścigów długodystansowych zacznie się wówczas nowa era – w Hypercarach pojawią się nowi producenci z nowymi samochodami (choć trzeba trzymać kciuki by się nie wykruszali, czego przesłanki już teraz można dostrzec), będzie też nowa kategoria LMDh. Nowe otwarcie sprawia, że w sezonie 2022 będzie odbywało się ostateczne kształtowanie składów ekip.

I temu też trzeba poświęcić trochę czasu – najpierw na rozmowy i ustalanie szczegółów kontraktów, a potem na ewentualne sesje w symulatorach, testy na torze. De facto te działania powinny rozpocząć się w okolicy połowy roku.

Oczywiście wszyscy chcielibyśmy jak największej liczby startów polskich kierowców w jak najwyższych seriach – w tym oczywiście Roberta Kubicy. Czasem jednak trzeba skupić się na priorytetach i nie pozwalać, by mniejsze projekty zabierały czasu na te większe.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi