KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

6 rund Kubicy – trochę mało, ale…



Śnieg nie zdążył jeszcze stopnieć, a do końca sezonu Roberta Kubicy pozostało już teoretycznie 5 weekendów wyścigowych. Program startów Polaka na ten rok nie jest zbyt intensywny, co nie oznacza, że Robert będzie się lenił.

„Będę koncentrował się na dotychczasowych programach. W programach, które do tej pory mam potwierdzone, mam już wystarczająco dużo pracy i dużo zadań, szczególnie że ubiegły rok odnośnie F1 pokazał, że wszystko się może wydarzyć, więc będę gotowy i będę się koncentrował na F1” – mówił w rozmowie z Iwoną Hołod Robert Kubica. Co go zatem ogranicza w podejmowaniu kolejnych startów?

WEC

 

6 weekendów wyścigowych, a jeden z nich już za nami. Dość powiedzieć, że do 24h Le Mans dzieli nas tylko 1 runda tej serii. To niedużo, biorąc pod uwagę np. Formułę 1 i 23 weekendy. Więcej było ich w DTM czy w ubiegłym roku gdy Kubica łączył ELMS i WEC.



Jazdy podczas standardowego weekendu nie ma wiele, ale sam w sobie jest dość intensywny w przypadku Kubicy, który wspólnie z Premą pracuje nad najlepszym przygotowaniem auta. Z pewnością centralnym punktem sezonu będą 24h Le Mans. Dla Kubicy to jest absolutny priorytet bo nie lubi zostawiać spraw niedokończonymi. A w ubiegłym roku zabrakło pół kropki nad i.

Myślę, że praca, o której mówi Robert skupia się właśnie wokół czerwcowego występu i dopiero potem przyjdzie czas na inne wyzwania.

Po Sebring wiemy, że Prema Orlen Team może walczyć o najwyższe cele, ale kilka aspektów jest jeszcze do poprawy. I jeżeli Kubica ma zaliczyć mniej startów, ale lepiej przygotować siebie i zespół do walki o tytuł, to ja jestem za tym.

F1

 

Pierwszą część obowiązków w F1 w sezonie 2022 Robert Kubica ma już za sobą. Polak zaliczył 9 okrążeń podczas testów w Barcelonie i chyba zgodzimy się, że nie za bardzo jest o czym mówić, a wszystko miało wyglądać inaczej.



Teraz przed Robertem 4 piątkowe treningi w trakcie weekendów wyścigowych. Nie znamy jeszcze żadnych szczegółów dotyczących tych występów, choć warto przypomnieć słowa Roberta, który po testach w Barcelonie mówił, że „nieprędko pojawi się w samochodzie”.

Dotychczas najczęściej jeździł w Barcelonie, Austrii i na Węgrzech i poza Austrią, kiedy jest runda WEC, Barcelona i Węgry wydają się pewne. Co dalej? Zobaczymy.

Nie wiemy, na ilu z 23 rund F1 będzie Kubica, choć konflikty F1 i WEC występują przy okazji każdej rundy WEC. Spodziewałbym się obecności Roberta na około połowie wyścigów F1, choć z drugiej strony Alfa nie ogłosiła jeszcze nazwiska drugiego kierowcy rezerwowego.

Poza obecnością na torze, Kubica powinien mieć w tym roku nieco więcej pracy w symulatorze w Hinwil. Korelacja danych z toru będzie ważnym zadaniem i mam wrażenie, że w tym roku ten obowiązek Kubicy nie będzie traktowany po macoszemu.

Do tego dojdą obowiązki marketingowe w Alfie oraz dla PKN Orlen.

Bez ELMS(?)

 

Oczywiście, Kubicy nie będzie w pełnym sezonie ELMS. W czwartek Prema ogłosiła swój skład w tej serii, w którym są Louis Deletraz, Ferdinand Habsburg i Juan Manuel Correa.



Pierwotnie to Kubica miał być w składzie włoskiej ekipy zamiast Habsburga, jednak wraz ze zbliżaniem się sezonu okazywało się, że hamrmonogram będzie coraz bardziej napięty.

Połowa rund ELMS – czyli konkretnie 3 – pokrywa się terminarzowo z rundami Formuły 1, co już stanowi jakiś konflikt. Do tego dochodzą przygotowania, testy itd.

Być może w grę weszły jeszcze inne powody niż terminarzowe.

Oczywiście w ELMS będziemy mieli polskie emocje. Zgłoszone mamy 3 polskie ekipy (Inter Europol Competition oraz Team Virage w LMP2 oraz IEC w LMP3) oraz 1 polskiego kierowcę (Michał Broniszewski w LMGTE), ale niebawem otrzymamy potwierdzenie kolejnego Polaka w tej serii.

Będzie więcej?

 

Brak zgłoszenia do całego sezonu ELMS nie musi oznaczać braku jakichkolwiek startów. Prawdopodobny były np. ten bezpośrednio przed 24h Le Mans czyli Imola w połowie maja. Do rozwiązania jest jednak problem kierowców – Deletraz nie pojedzie w dwóch zespołach na raz, trzeba by było zatem zastąpić go w składzie z Kubicą.

Być może Robert zaliczy inne starty, które będą związane z wyścigami długodystansowymi, jednak obecnie trudno wskazać co to może być. Mogą być one determinowane zobowiązaniami na pzyszłość.



Trudno jednak spodziewać się czegoś na kształt pomysłu ze startami w NLS w 2021 roku.

Przyszłość

 

Wziąć pod uwagę trzeba również aspekt sezonu 2023. Dla wyścigów długodystansowych zacznie się wówczas nowa era – w Hypercarach pojawią się nowi producenci z nowymi samochodami (choć trzeba trzymać kciuki by się nie wykruszali, czego przesłanki już teraz można dostrzec), będzie też nowa kategoria LMDh. Nowe otwarcie sprawia, że w sezonie 2022 będzie odbywało się ostateczne kształtowanie składów ekip.

I temu też trzeba poświęcić trochę czasu – najpierw na rozmowy i ustalanie szczegółów kontraktów, a potem na ewentualne sesje w symulatorach, testy na torze. De facto te działania powinny rozpocząć się w okolicy połowy roku.

Oczywiście wszyscy chcielibyśmy jak największej liczby startów polskich kierowców w jak najwyższych seriach – w tym oczywiście Roberta Kubicy. Czasem jednak trzeba skupić się na priorytetach i nie pozwalać, by mniejsze projekty zabierały czasu na te większe.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi