KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyścig z ogromnym potencjałem – byle bez aktywności porządkowych



Grand Prix Arabii Saudyjskiej powinno nam przynieść bardzo duże emocje i bynajmniej nie chodzi o te związane z potencjalnymi wypadkami i niebezpieczeństwami toru w Dżuddzie. Po tym, jak poznamy oficjalną kolejność startową, czekają nas odpowiedzi na pytania, ile zdołają zyskać Hamilton czy Tsunoda.

Wyniki

 

Wyniki kwalifikacji GP Arabii Saudyjskiej 2022

Najwyższe prędkości

Widać, że zdecydowanie najszybsze na prostych są silniki i bolidy z rodziny Red Bulla. Perez uzyskał aż 335,1 km/h, a kilometr wolniej pojechał Verstappen. Kolejny – Kevin Magnussen – miał 330 km/h. Było to znacznie szybciej niż na przykład bolidy Ferrari. Fatalnie w tym zestawieniu wyglądają McLareny.



maksymalne predkosci kwalifikacje 2022

Sektory

Pierwszy należał do Ferrari, a Red Bulle najmocniejsze były w drugim. O pole position zdecydował jednak trzeci, w którym Perez był szybszy od Verstappena o ponad 0,2 sekundy.

Czasy sektorow GP Arabii Saudyjskiej 2022

Skrót

Prowizoryczne ustawienie na starcie



Prowizoryczne ustawienie na starcie GP Arabii Saudyjskiej 2022

Wypowiedzi

 

Reakcje wielu kierowców po kwalifikacjach zamieściłem tutaj. Poniżej jeszcze trochę wypowiedzi od F1:

Ode mnie

 

Wypadek Schumachera był z pewnością momentem tych kwalifikacji, którego nie chcieliśmy oglądać. Pozytywne jest to, że ponownie potwierdziło się bezpieczeństwo obecnych konstrukcji. Szkoda tylko, że na takich torach jest ono cały czas testowane.

Mało optymistycznie natomiast wygląda natomiast praca obsługi toru i widać to od początku weekendu. Jasne, sporo zajęło wyjęcie Micka Schumachera z auta, jednak potem godzina przerwy w sesji nie wróży dobrze w razie kłopotów w wyścigu. Porządkowi są powolni, chaotyczni i nieprzygotowani do czekających ich wyzwań. A biorąc pod uwagę zapowiedzi FIA, że wyścigi nie będą tak często przerywane czerwonymi flagami w tym sezonie, to możemy mieć dziś mnóstwo kółek za samochodem bezpieczeństwa.

Spodziewam się, że kwestia zwycięstwa rozstrzygnie się pomiędzy kierowcami Red Bulla i Ferrari. Teoretycznie mimo wszystko można by wskazać, że faworytami są Leclerc i Verstappen, ale spodziewam się, że niestety zdecyduje szczęście podczas neutralizacji i innych wydarzeń na torze, których nie da się przewidzieć. Z pewnością obie ekipy są w gazie, obie mają świetnych i zmotywowanych kierowców. To zapowiada nam fascynujące ściganie na czele.



Alpine spisało się wczoraj świetnie, ale jakoś nie mam przekonania, że będą oni w stanie utrzymać te miejsca czy próbować wykorzystać błędy pierwszej czwórki. Utrzymanie 5. i 7. miejsca będzie sukcesem, choć Alonso i Ocon mają zazwyczaj dobre starty. Pomiędzy sobą mają George Russella i jeżeli nie zepsuje on pierwszego okrążenia, będzie w stanie majaczyć w lusterkach pierwszej czwórce.

Bardzo ciekawie powinno być w trójce Bottas – Gasly – Magnussen. Mogą się oni fajnie tasować, choć najmocniejsze auto wydaje się mieć kierowca Haasa i w dalszej części wyścigu może on być zagrożeniem dla Alpine. O ile jego auto się nie zepsuje…

Spodziewam się, że pewien bufor dla wyżej wymienionych kierowców będzie stanowić Lando Norris. McLaren w wyścigu musi oszczędzać hamulce, dlatego Anglik będzie musiał bronić się przed Zhou, który pojechał niezłe kwalifikacje, choć nie rewelacyjne. Cały czas Chińczyk wykorzystuje kredyt zaufania dla debiutanta.

Biorąc pod uwagę formę Astona Martina, ze swojej czasówki może być zadowolony Lance Stroll. Jego partner z zespołu oraz kierowcy Williamsa (nie widać tu szans na poprawę) będą musieli bronić się przed atakującym z tyłu Yukim Tsunodą.

Jestem bardzo ciekaw, czy Lewis Hamilton zdecyduje się na zmianę ustawień i start z alei serwisowej. Po czasie Russella widać, że w Mercedesie jest potencjał i przy prawidłowych ustawieniach Hamilton może nam tu zaprezentować niezłe show, udowadniając, że nawet na torze ulicznym da się wyprzedzać w „nowej formule 1”. Anglik po raz pierwszy od 2009 roku nie awandował do Q2 bez rozbicia się, flagi czy awarii. To pokazuje, że Mercedes jednak ma problem.



Ten wynik w Mercedesie może dać spory zysk pewności siebie George Russellowi, który cały czas liczy na to, że będzie miał równe szanse walki z Hamiltonem. Jeżeli dziś wyprzedzi Anglika w klasyfikacji generalnej, może mu to dać spore argumenty podczas kolejnych odpraw dotyczących strategii.

Czeka nas świetny wyścig i mam wrażenie, że bardziej będziemy się nim cieszyć jeżeli unikniemy jakiegokolwiek zamieszania związanego z samochodami bezpieczeństwa, czerwonymi flagami itd. Początek o godz. 19:00.

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi