KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Steiner Magnussen f1 bahrajn

Weryfikacja dająca emocje – po świetnych kwalifikacjach w Bahrajnie – wyniki, wypowiedzi, skrót, vlog



Nawet jeżeli jesteśmy kibicami różnych ekip, to chyba mało jest osób, które są rozczarowane wynikami kwalifikacji do Grand Prix Bahrajnu. Zwiastują one nie tylko ciekawy wyścig, ale i cały sezon, a do tego dają nam większe pojęcie o umiejętnościach poszczególnych kierowców. Lub ich braku…

Wyniki

 

Wyniki kwalifikacji GP Bahrajnu 2022

Skrót



Sektory

W pierwszym najlepszy wynik miał Verstappen, ale w kolejnych dominowały już Ferrari.

sektorky baharjanfs

Prędkości

Najszybsze dziś były Red Bulle, a najwolniejsze Astony.

predkosci kwale bahr

Kto szybszy?

Bardzo ciekawą statystykę po kwalifikacjach przedstawił Phillip Horton. Zgodnie z nią najwięcej w porównaniu z ubiegłym rokiem poprawił się Haas – o prawie sekundę. Inne ekipy traciły w porównaniu z zeszłorocznymi kwalifikacjami w Bahrajnie. Najwięcej Aston Martin i McLaren – ponad 2 sekundy. Oto zestawienie:



Haas -0.988s
Alfa Romeo +0.852s
Ferrari +0.880s
Williams +1.348s
Alpine +1.372s
Mercedes +1.663s
Red Bull +1.684s
AlphaTauri +1.826s
McLaren +2.081s
Aston +2.176s

Ciekawe wypowiedzi

 

George Russell: „Naprawdę szkoda, choć przynajmniej próbowałem. Byłem zadowolony z okrążenia wyjazdowego i próbowałem czegoś innego z miękkimi oponami. Cisnąłem naprawdę mocno na ostatnim okrążeniu, ale po prostu nie miałem przyczepności. Jechałem sekundę wolniej, a spodziewałem się poprawy. Wiemy, że nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być. 9. miejsce jest znacznie poniżej naszych oczekiwań. Nie jest idealnie, ale wyścig jest jutro”.

Lewis Hamilton: „Ogólnie jestem dość zadowolony z dzisiejszego wyniku, biorąc pod uwagę problemy, jakie mieliśmy. To pozytywne. Wiem, że jesteśmy najlepszym zespołem i przeskoczymy tę przeszkodę razem, zjednoczeni i pokonamy wszystkie problemy, które mamy. Dla sportu to dobrze, że Ferrari wróciło” – mówi Lewis Hamilton.

Max Verstappen: „Myślę, że mamy dobry samochód i dobry samochód wyścigowy. To był dobry start nowej ery. Walka z Carlosem i Charlesem była bardzo bliska”.

Charles Leclerc: Nie byłem do końca zadowolony ze swojej jazdy, ale udało się przejechać takie okrążenie, które dało pole position. Byliśmy przekonani, że Red Bull będzie szybszy od nas w kwalifikacjach, ale tak się nie stało. Teraz musimy skupić się na wyścigu, na analizie degradacji. Wyścig będzie długi i wszystko może się zdarzyć”.



Valtteri Bottas: „Miejsce jest świetne. W wyścigu może być dobrze. Tempo wyścigowe mieliśmy chyba nawet lepsze niż kwalifikacyjne. Ferrari i Red Bull są raczej poza zasięgiem, ale kto wie, może uda się powalczyć coś z Mercedesem”.

Kevin Magnussen: „To szalone, brak mi słów. To zdecydowanie więcej niż to na co kiedykolwiek liczyłem. Ostatnie kilka tygodni było szalone. Dotarcie tu, nauka samochodu, świadomość, że może być on dobry to jedno, ale to co stało się w kwalifikacjach to zupełnie coś innego. Jestem super sadowolony. To był prawdziwy rollercoarster. W treningach zaliczyliśmy kilka dobrych długich przekazdów więc mamy szanse na punkty, ale naszym największym zmartwieniem jest niezawodność”.

Nico Hulkenberg: „Stawka jest bardzo ciasna w tym roku i niewiele brakło nam do Q2 jednak wyścig będzie prawdziwym wyzwaniem. Nie mogę doczekać się jednak ścigania choć nie da się przygotować do jazdy koło w koło z innymi bolidami i znać zarządzania oponami i paliwem po takiej przerwie”.

Lance Stroll: „Jestem bardzo rozczarowany dzisiejszym rezultatem. Nie spodziewałem się go po pozytywnym 3. treningu. Dokonaliśmy pewnych zmian w samochodzie i być może to był zły kierunek. Zupełnie nie miałem przyczepności”.



Lando Norris: „Nie jest to dla nas duży szok. Wiedzieliśmy, że będziemy mieć problemy. Najgorzej było w wolnych zakrętach”.

Ode mnie

 

Jak my długo musieliśmy czekać na takie kwalifikacje… Oczywiście, to tylko jedna sesja i nie można popadać w hurraoptymizm, ale widać wyraźnie, że stawka się wyrównała, a ci, którzy dominowali przez ostatnie lata, teraz mają problemy.

Wielu ucieszy świetna forma Ferrari. To pierwszy raz od sezonu 2007, kiedy wygrali kwalifikacje do pierwszej rundy sezonu. Leclerc nie był zadowolony ze swojego okrążenia, a i tak wystarczyło ono do zajęcia pierwszego pola startowego. Widać, że jest moc w Maranello i chyba sami nie dowierzali swoim świetnym wynikom podczas testów, które wskazywały, że są najlepsi.

W Red Bullu myślę, że będą rozczarowani bo zanosiło się na ich wyraźne zwycięstwo. Ferrari ich jednak zaskoczyło, ale dla mnie faworytem wyścigu jest Verstappen, który był bardzo mocny w symulacjach wyścigu i który w ostatnich latach znacznie częściej radził sobie z presją walki o najwyższe miejsca w wyścigu niż Leclerc czy całe Ferrari. Właśnie w formie strategicznej zespołu upatruję przewagi Red Bulla, który dodatkowo będzie miał na 4. pozycji Sergio Pereza, który zaliczył naprawdę udaną sesję.

Piąte miejsce Hamiltona jest według niego pozytywnym sygnałem, jednak Mercedes może jutro wmieszać się w walkę o podium. Zarządzanie oponami zawsze było ich konikiem, mają dwa komplety twardej mieszanki na jutro i niezłe tempo wyścigowe, a do tego strategicznie mogą bez presji rozgrywać ten wyścigi. Myślę, że dla takich kierowców jak Perez czy Sainz Hamilton nadal będzie stanowił duże zagrożenie.



Rozczarowaniem forma Russella, który potrafił mieć w Williamsie serię 52-0 w kwalifikacjach, a w pierwszych kwalifikacjach jako etatowy kierowca Mercedesa spalił się, popełniając błąd. George musi szybko się ogarnąć bo inaczej zostanie szybko „zredukowany do roli Bottasa”.

Jeżeli już o Valtterim mowa to jest on jednym z największych zaskoczeń tej sesji. Tak wysokiego miejsca startowego w Hinwil nie widzieli od dawna. Są bardzo szybcy, a Bottas promienieje i z pewnością będzie chciał pokazać na co go stać. Co do Zhou to musimy dać mu jeszcze kredyt zaufania. Ważne, że przeszedł do Q2 i jutro będzie miał chrzest bojowy w wyścigu.

Sensacją kwalifikacji Kevin Magnussen i chyba wszyscy dziś jesteśmy Guntherami Steinerami. To genialna sprawa, że możemy widzieć dziś radosnego Kevina zamiast poskrzywianego Mazepina, który zamiast tak jak Duńczyk zweryfikować Micka Schumachera, straciłby do niego sekundę. Mick będzie miał trudny czas z Magnussenem w zespole, ale ja bardzo się z tego cieszę. Czas udowodnić, jakim jest się talentem panie Micku.

Niewidoczne dziś Alpine zaliczyło według mnie udaną sesję. 8. i 11. miejsce to mocny środek stawki i szansa na wykorzystanie błędów rywali startujących wyżej. Alonso znów przed Oconem…

Rozczarowaniem jest AlphaTauri. Gasly, który potrafił się kwalifikować czasem na 4. czy 5. miejscu dziś dopiero 10. i jest to rozczarowanie w porównaniu z tym, co pokazywał w ubiegłym roku. Fatalna pozycja Tsunody może jednak świadczyć o tym, że w Faenzy są problemy.

Jeszcze większe kłopoty w McLarenie. Zaliczyli fatalną sesję. O ile problemy z hamulcami miały być większe w wyścigu, o tyle nawet na jednym kółku Norris i Ricciardo nie byli w stanie nic zrobić. Fatalna sesja i niezbyt widać szanse na poprawę, ale jeżeli ktoś ma się po tym odbudować to właśnie oni.



W Williamsie zaskoczył mnie Albon. Nie sądziłem, że będzie w stanie aż o tyle pokonać Latifiego. Jeżeli ma wracać do F1 to w takim stylu. Nicholas znów będzie potrzebował wielu miesięcy na przystosowanie się do auta?

Fatalnie jest też w Astonie, ale nie z powodu auta. Ono jest słabe, to fakt i tego się spodziewali. Nikt nie spodziewał się za to, że Nico Hulkenberg, który ostatnio w jakimkolwiek aucie wyścigowym był w listopadzie 2020, pokona o 0,3 sekundy Lance Strolla, który tłucze Formułę od lat. Fatalny występ Kanadyjczyka, ostateczny dowód, że nie zasługuje na F1.

Jutro będzie świetny wyścig!

Vlog

 

Zapraszam do wysłuchania podsumowania dzisiejszych kwalifikacji:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi