KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

W McLarenie coraz więcej problemów



Wczoraj nie byli w stanie przejechać dystansu wyścigowego, a podczas testów mają tylko jednego kierowcę dostępnego. Przywiezione w nocy poprawki nie dały spodziewanego efektu. McLaren zalicza trudny start sezonu.

Po jazdach w Barcelonie, niektórzy wymieniali McLarena w pierwszej trójce najszybszych bolidów. I rzeczywiście przejazdy Norrisa i Ricciardo wyglądały solidnie. W Bahrajnie zaczęły się jednak duże problemy, które mogą mocno rzutować na początek sezonu tej ekipy.

Chłodzenie

 

O ile w Barcelonie temperatury nie były bardzo wysokie, o tyle w Bahrajnie już są i to powoduje wiele kłopotów ekipom, zwłaszcza jeżeli chodzi o hamulce. Pożaru doświadczył wczoraj Williams. Aż tak dramatycznie nie wyglądało to w McLarenie, choć problem w zespole z Woking jest zdecydowanie większy.



Jazdy Lando Norrisa były wczoraj mocno zakłócane przez problemy z hamulcami. Lando Norris wielokrotnie przestrzeliwał hamowania, musiał chłodzić hamulce i nie był w stanie wykonywać dłuższych przejazdów.

McLaren nadzieję pokładał w nowych wlotach powietrza do hamulców, które w nocy dotarły na tor. Jak powiedział w rozmowie z Auto Motor und Sport Andreas Seidl, sytuacja się poprawiła, ale nie na tyle, na ile liczył zespół. Dziś zespół byłby już w stanie przejechać dystans wyścigu, ale wiązałoby się to z mocnym zarządzaniem hamulców.

W zespole przyznają, że potrzebują poprawek na pierwszy wyścig w Bahrajnie, by móc jeździć i nad tym teraz będzie skupiała się praca w Woking.

Kierowcy

 

Po wczorajszych wieściach dotyczących zakażenia koronawirusem u Daniela Ricciardo, ekipa musi jeździć przez całe testy z Lando Norrisem. Australijczyk straci cenny czas za kółkiem i nie jest w komfortowej sytuacji.



Dodatkowo, nie ma pewności że będzie mógł pojechać. Jego izolacja – zgodnie z lokalnymi przepisami – kończy się w czwartek wieczorem. By wejść do padoku, będzie musiał mieć negatywny wynik testu.

W McLarenie już przygotowują się na wypadek, gdyby Ricciardo nie był dostępny. Pierwotnie ekipa mówiła: „Mamy umowę z Mercedesem” – co oznaczało, że albo debiut w F1 zaliczyłby Nyck de Vries albo do serii wróciłby Stoffel Vandoorne, który był przecież kierowcą McLarena. Popołudniu ogłoszona została jednak umowa McLarena z Alpine, która mówi, że razie niedyspozycji któregoś z kierowców, jego miejsce może zająć Oscar Piastri, kierowca rezerwowy Alpine.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi