KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Verstappen w Red Bull do 2028 roku. Dlaczego tak długo?



Zgodnie z informacjami z ostatnich dni, Max Verstappen przedłużył kontrakt z Red Bullem, jednak jego długość zaskoczyła kibiców. Holender będzie jeździł w ekipie z Milton Keynes przez kolejne 7 sezonów!

Mistrz świata jest związany z Red Bullem od 2014 roku, kiedy – po testach w aucie Formuły Renault 3.5 – został włączony do akademii młodych kierowców tej ekipy. W sezonie 2015 był już kierowcą Toro Rosso w Formule 1, zostając wówczas najmłodszym kierowcą w historii, który pojechał w wyścigu F1 (17 lat i 166 dni).

Od tego czasu Max stał się wielką gwiazdą F1, ale dopiero w ubiegłym roku miał szansę walki o tytuł – skuteczną. Aktualny kontrakt Verstappena wygasał pod koniec 2023 roku. Holender w ubiegłym roku zarobił na jego mocy około $50 mln – wszystko ze względu na premie za zwycięstwa i mistrzostwo świata.



Dziś poinformowano o nowym kontrakcie Maxa, który będzie obowiązywał aż do 2028 roku.

Oczywiście kwot nowej umowy nie znamy, ale nieoficjalnie mówi się, że Verstappen będzie zgarniał około $50 mln za sezon.



Dlaczego tak długo?

 

Verstappen już po ubiegłym sezonie mówił, że chce jeździć w Red Bullu do końca swojej kariery. Jest tam niekwestionowaną gwiazdą, a ekipa jest mu podporządkowana. Nowe umowy zespołu dają nadzieje na świetlaną przyszłość.

Nic zatem dziwnego, że Max chce zostać w Red Bullu, a ekipa chce nadal korzystać z usług jednego z największych talentów ostatnich lat w F1.

Sprawa może mieć jednak drugie dno. Po pierwsze, Verstappen może mieć w kontrakcie wiele klauzul, które zarówno jednej jak i drugiej stronie pozwolą na wcześniejsze rozwiązanie umowy. Podpisując umowę na tak długo, Verstappen zapewnił sobie jednak, że w razie wejścia ograniczeń budżetowych dotyczących płac kierowców, nowe przepisy go nie obejmą.



Obecnie w F1 toczy się dyskusja o ograniczeniu zarobków zawodników, którzy w ramach obecnie obowiązujących przepisów są wyłączeni z limitu budżetowego, podobnie jak trzej najlepiej opłacani członkowie ekip. Niektórzy postulują wprowadzenie maksymalnej kwoty, jaką kierowcy mogą zarabiać rocznie, jednak jeżeli wejdzie ona w życie, nie będzie dotyczyła już zawartych umów.

Poniżej zobaczycie długość kontraktów wszystkich obecnych kierowców F1:
Lewis Hamilton (Mercedes) – 2023
George Russell (Mercedes) – 2023
Max Verstappen (Red Bull) – 2028
Sergio Perez (Red Bull) – 2022
Charles Leclerc (Ferrari) – 2024
Carlos Sainz (Ferrari) – 2022
Lando Norris (McLaren) – 2025
Daniel Ricciardo (McLaren) – 2023*
Esteban Ocon (Alpine) – 2024
Fernando Alonso (Alpine) – 2022
Pierre Gasly (AlphaTauri) – 2023
Yuki Tsunoda (AlphaTauri) – 2022
Sebastian Vettel (Aston Martin) – 2022
Lance Stron (Aston Martin) – dożywotni?
Nicholas Latifi (Williams) – 2022
Alex Albon (Williams) – 2022
Valtteri Bottas (Alfa Romeo) – 2024
Guanyu Zhou (Alfa Romeo) – 2022
Mick Schumacher (Haas) – 2022
Nikita Mazepin (Haas) – 2022



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi