KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Formula 1 2022: Bahrain March testing

Steiner nie rozmawiał z żadnym innym kierowcą niż Magnussen



Szef zespołu Haas, Guenther Steiner twierdził, że Kevin Magnussen był pierwszym i jedynym kierowcą, z którym się skontaktował, aby znaleźć kandydata do zastąpienia Nikity Mazepina.

Decyzja Haasa o natychmiastowym zerwaniu więzi z Mazepinem i jego rosyjskim sponsorem Uralkali po ataku Rosji na Ukrainę spowodowała, że amerykański zespół musiał szybko znaleźć zastępcę.

Chociaż Steiner mógł liczyć na rezerwowego kierowcę, Pietro Fittipaldiego, który zajął miejsce Mazepina pierwszego dnia testów w Bahrajnie, priorytetem Włocha było sprowadzenie doświadczonego kierowcy, który uzupełniałby się z Mickiem Schumacherem, a nie kolejnego debiutanta.

“Kiedy rozstaliśmy się z Uralkali i Nikitą, rozmawiałem z Gene kogo z dostępnych kierowców można by było wsadzić do samochodu ” – powiedział Steiner.



“Pojawiło się imię Kevina, a Gene zapytał: Czy myślisz, że Kevin będzie chciał wrócić? Powiedziałem, że nie mam pojęcia, ale mogę do niego zadzwonić i to zrobiłem, a on powiedział: Tak, jestem zainteresowany.”

Biorąc pod uwagę, że obie strony świetnie się znają, zawarcie “wieloletniej” umowy, zdaniem Steinera, nie wymagało dużego wysiłku.

“Myślę, że znasz człowieka całkiem dobrze po czterech latach pracy z nim i nawet nie musieliśmy o tym dyskutować. Obaj powiedzieliśmy: Zrobimy to. I tak było. To było dość proste” – powiedział Steiner.

“Nie było żadnych negocjacji ani nic. Wiedziałem, czego on chce, a on wie, czego my chcemy. Jesteśmy tutaj, aby znowu stać się lepszym i potrzebujemy, żeby nam w tym pomógł tak jak ostatnim razem” – dodał szef Haasa.

Jednak nawet jeśli Magnussen nie wahał się zbyt długo, to musiał rozwiązać kontrakt z amerykańskim zespołem Chip Ganassi Racing, z którym miał rywalizować w serii IMSA oraz z Peugeotem, z którym miał startować w serii WEC.



Steiner był przekonany, że Magnussen będzie w stanie przekonać swoich pracodawców do zwolnienia go z jego zobowiązań, co zrobili.

“Nie rozglądałem się na boki” – powiedział. “Aktywnie nad tym pracowałem. Nie rozmawiałem z nikim innym, z żadnym innym kierowcą, byłem po prostu pewien, że to się uda. Oczywiście było kilka trudności, ale kiedy robisz jakąkolwiek transakcję na tym poziomie, wiesz, że będzie to trudne, zwłaszcza jeśli jesteśmy zaangażowani, wszystko jest trudniejsze!”

“Ale potem po prostu pracujesz nad tym, rozwiązujesz trudności i znajdujesz rozwiązania. To znaczy, kiedy już zdecydowaliśmy, nie powiedziałbym, że poszło gładko, bo na drodze było kilka przeszkód. Ale po prostu je pokonaliśmy” – stwierdził Steiner.

Steiner uważa, że ogromne doświadczenie Magnussena jest ważnym atutem, który pomoże zespołowi iść naprzód, dlatego Haas od początku rozważał jego powrót.

“Zawsze patrzysz, co działało i w jakiej sytuacji się znaleźliśmy, zastanawialiśmy się, jak możemy poprowadzić zespół do przodu w najszybszy sposób przy najmniejszym ryzyku? I to był Kevin, my go znamy, bo z nami pracował. Biorąc kolejnego debiutanta, ponownie napotkalibyśmy ten sam problem, nie wiedzielibyśmy, gdzie jesteśmy, ponieważ nie mielibyśmy odniesienia. Z tyłu głowy myślisz sobie: Idźmy bezpieczną drogą. To właśnie zrobiliśmy. Ale nadal nie jest to mega zabezpieczenie. Po prostu wiemy, że coś działa i jeśli masz możliwość do tego wrócić, to robisz to. I my to zrobiliśmy” – kończy Steiner.

Autor: Patryk Kucharski

Źródło: f1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi