KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

testy bahrajn 2022

Statystyki przed Grand Prix Bahrajnu 2022



Kto najczęściej wygrywał w Grand Prix Bahrajnu? Które zespoły dominują na Sakhir? Zobaczcie garść statystyk przed inauguracją sezonu 2023 Formuły 1.

O torze i wyścigu:
Długość okrążenia: 5.412 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 57
Dystans wyścigu: 308.238 km
Rok budowy toru: 2002 – 2004
Projektant: Herman Tilke
Koszt budowy: ok. 150 mln. dolarów
Inauguracja: 2004
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 70 000
Nocny wyścig: od 2014
Liczba lamp: 495
Liczba zakrętów: 15
Różnica poziomów: 17.3 m
Poziom docisku: średni/niski
Zużycie opon: średnie
Opony przygotowane przez Pirelli: C2, C3, C4
Strefy DRS: prosta startowa, między zakrętami nr 3 & nr 4, prosta między zakrętami nr 10 & nr 11
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:31,447 – Pedro de la Rosa – McLaren MP4/20– 2005
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:27,264 – Lewis Hamilton – Mercedes W11 – 2020
Dotychczas:
16x GP po obecnej konfiguracji
1x (2010) wyścig po dłuższej wersji toru – 6.299 km
1x (2020) na torze Sakhir rozegrano GP Sakhir, na pętli zewnętrznej – 3.543 km

Statystyki dotyczą wszystkich zawodów F1 rozegranych na torze Sakhir w Bahrajnie.

Bahrain International Circuit (zwany też Sakhir) to nowoczesny obiekt położony w samym sercu pustyni Sakhir. Tor został zaprojektowany przez znanego niemieckiego inżyniera Hermanna Tilke. Lączy w sobie wiele cech lokalnej kultury. Tor jest dosyć szeroki i zawiera dużą płaszczyznę stref wyjazdowych.



Koszt budowy całego obiektu wyniósł około 150 milionów dolarów.
Inauguracyjny wyścig F1, rozegrano w Bahrajnie 4 kwietnia 2004 r. (04/04/04), Sakhir był pierwszym torem wyścigowym na Bliskim Wschodzie, który gościł Mistrzostw Świata Formuły 1. Otworzyło to drzwi dla całego regionu, nie tylko w sportach motorowych, ale także w biznesie i turystyce.

Ponad 10 lat później, Grand Prix Bahrajnu jest dziś uważana za jeden z najbardziej przyjaznych, klimatycznych i emocjonujących wyścigów Formuły 1. Stała się również jednym z wyścigów z największą oglądalnością na całym świecie, a także jednym z najbardziej opłacalnych komercyjnie przedsięwzięć .

Liczba pole position (kierowca):
1. S.VETTEL 3
2. L.HAMILTON 3
3. MSC 2
4. N.ROSBERG 2
5. V.BOTTAS 2
6. F.ALONSO 1
7. F.MASSA 1
8. R.KUBICA 1
9. J.TRULLI 1
10. C.LECLERC 2
11. M.VERSTAPPEN 1

Liczba pole position (zespół):
1. Mercedes 7
2. Ferrari 6
3. Red Bull 3
4. Renault 1
5. BMW Sauber 1
6. Toyota 1

Liczba pole position (dostawca silnika):
1. Mercedes 7
2. Ferrari 6
3. Renault 3
4. BMW 1
5. Toyota 1
6. Honda 1

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo:
Pole Zw. %/W. GP
1 7 44.44
2 5 27.78
3 3 16.67
4 2 11.11
5 1 5.56

Liczba zwycięstw w wyścigu (kierowca):
1. L.HAMILTON 5
2. S.VETTEL 4
3. F.ALONSO 3
4. F.MASSA 2
5. MSC 1
6. J.BUTTON 1
7. N.ROSBERG 1
8. S.PEREZ 1
9. C.LECLERC 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (zespół):
1. Ferrari 7
2. Mercedes 6
3. Renault 2
4. Red Bull 2
5. Brawn GP 1
6. Racing Point 1

Liczba zwycięstw w wyścig (dostawca silników):
1. Mercedes 8
2. Ferrari 7
3. Renault 4



Najszybsze okrążenia w wyścigu (kierowca):
1. N.ROSBERG 3
2. S.VETTEL 2
3. V.BOTTAS 2
4. MSC 1
5. P.de la ROSA 1
6. F.MASSA 1
7. H.KOVALAINEN 1
8. J.TRULLI 1
9. F.ALONSO 1
10. K.RAIKKONEN 1
11. L.HAMILTON 1
12. C.LECLERC 2
13. M.VERSTAPPEN 1
14. G.RUSSELL 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (zespoły):
1. Mercedes 6
2. Ferrari 6
3. Red Bull 3
4. McLaren 2
5. Williams 1
6. Toyota 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (dostawcy silników):
1. Mercedes 8
2. Ferrari 6
3. Renault 2
4. Cosworth 1
5. Toyota 1
6. Honda 1

Obecność na podium (kierowca):
1. L.HAMILTON 10
2. K.RAIKKONEN 8
3. S.VETTEL 5
4. V.BOTTAS 4
5. F.MASSA 3
6. F.ALONSO 3
7. N.ROSBERG 3
8. MSC 2
9. J.TRULLI 2
10. J.BUTTON 2
11. R.GROSJEAN 2
12. S.PEREZ 2
13. M.VERSTAPPEN 3
14. R.BARRICHELLO 1
15. R.KUBICA 1
16. C.LECLERC 2
17. A.ALBON 1
18. E.OCON 1
19. L.STROLL 1
20. C.SAINZ 1

Obecność na podium (zespół):
1. Mercedes 15
2. Ferrari 16
3. Red Bull 7
4. McLaren 4
5. Lotus 4
6. Renault 3
7. Toyota 2
8. Racing Point 2
9. BAR 1
10. BMW Sauber 1
11. Brawn GP 1
12. Force India 1

Źródło: własne, bahraingp.com, statsf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum