Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

F1 Grand Prix of Bahrain

Przed Arabią: Zmiany, rozwiązane problemy, kontrakty i powrót



Choć oficjalnych konferencji prasowych w Arabii Saudyjskiej w czwartek nie było, to już mamy sporo wieści z padoku, dotyczących przede wszystkim czołowych ekip. O jakie chodzi?

Zmiany na torze

 

Formuła 1 opublikowała szczegółową listę zmian, jakie zaszły na torze w Arabii Saudyjskiej:

– Bariery w zakrętach 2, 3, 14 i 21 zostały przesunięte o 1,5 metra
– Poprawione mocowania betonowych barier w zakrętach 4, 16, 22 i 24
– W zakręcie 27 tor został poszerzony o 1,5 metra

Zmiany te mają sprawić, że będzie bezpieczniej, przede wszystkim pod kątem widoczności w tych zakrętach. Ma być w nich również nieco szybciej.



Pierwsze opinie kierowców po track walku są takie, że zmiany nie wnoszą zbyt wiele jeżeli chodzi o najważniejsze kwestie, ale ogólnie są krokiem w dobrym kierunku.

Sainz blisko przedłużenia

 

Już w poniedziałek informowałem Was o doniesieniach, że kontrakt Ferrari z Carlosem Sainzem, który wygasa wraz z końcem sezonu 2022, ma zostać przedłużony. Jak mówił Mattia Binotto, wszystko zostało już ustalone, teraz trzeba to „przelać na papier”.

Jak pisze dziś Roberto Chinchero, Ferrari i Sainz ustalili przedłużenie kontraktu o 2 lata, czyli do końca 2024 roku. Wówczas też kończy się umowa Charlesa Leclerca. Jej ogłoszenie ma nastąpić na początku kwietnia.

Taki rozwój wypadków zamyka na jakiś czas drogę do Ferrari Mickowi Schumacherowi, jednak on – jak twierdzi – nie przejmuje się tym: „Oczywiście ważna jest rozmowa z każdym czołowem zespołem, ale przede wszystkim chodzi o moją formę. Muszę mieć pewność, że w Haasie daję z siebie wszystko. Reszta przyjdzie z czasem” – mówi dla Auto Motor und Sport Mick.



Red Bull rozwiązał problemy

 

Wczoraj informowaliśmy Was, że Red Bull zidentyfikował już problemy, które doprowadziły do awarii aut Maxa Verstappena i Sergio Pereza w Grand Prix Bahrajnu.

Nastąpiły one w obrębie dostarczania paliwa do jednostki napędowej, jednak nie były związane ściśle z pompą paliwa, która jest jednym ze standardowych elementów w bolidach w sezonie 2022.

Red Bull informował dziś, że wszystkie problemy związane z systemem zostały rozwiązane i nie powinny wystąpić ponownie w Arabii Saudyjskiej.

Szybki powrót

 

Podczas dzisiejszych wywiadów przed Grand Prix Arabii Saudyjskiej ekipa Red Bulla przestrzegała, że minimalny spadek formy Mercedesa raczej nie potrwa długo i za kilka rund Lewis Hamilton i George Russell będą dysponować samochodem zdolnym do wygrywania.

Podobne pogłoski dobiegają z Brackley, gdzie zidentyfikowali już główne bolączki samochodu i pracują nad poprawkami.

Poprawki jeszcze nie teraz

 

Ferrari nie przywiezie większych poprawek do Arabii Saudyjskiej, podobnie będzie w Haasie. W opinii ekspertów, jeżeli zespoły nie mają większych problemów z niezawodnością, raczej wstrzymają się z przywożeniem poprawek by móc zebrać dane z większej liczby obiektów i warunków.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 30 września
godz. 12:00 – 13:00 – 1. trening
godz. 15:00 – 16:00 – 2. trening

Sobota, 1 października
godz. 12:00 – 13:00 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 2 października
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi