KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2022: Saudi Arabian GP

Ogromne koszty wypadku Schumachera, ale Haas wyrobi się na Melbourne



Biorąc pod uwagę trudności finansowe, jakie może mieć Haas po odejściu Uralkali, każdy duży wypadek będzie dla nich podwójnie kosztowny. A podczas GP Arabii Saudyjskiej Mick Schumacher narobił szkód na nawet milion dolarów.

Haas od początku sezonu 2022 boryka się z problemami z niezawodnością, jednak w wyścigach udaje się dojeżdżać do mety, o ile w tym wyścigu się wystartuje.

Podczas sobotnich kwalifikacji Mick Schumacher rozbił swoje auto, uderzając z prędkością blisko 270 km/h w barierę. Przeciążenie chwilowe wyniosło podczas wypadku aż 33G. Auto zostało przedzielone na dwie części i koszty zniszczeń są bardzo duże.

Gunther Steiner, szef ekipy, zapewnia jednak, że najważniejsze części – monokok za pół miliona dolarów oraz jeszcze droższy silnik – będą nadawały się do dalszego użytku.



„Monokok nie wydaje się być uszkodzony. Struktura zderzeniowa owszem jest, ale ją można zmienić. Oczywiście musimy dokładnie sprawdzić monokok, ale szczerze mówiąc, nie jest tak źle. Silnik również – jak powiedziało mi Ferrari – wydaje się być OK, podobnie jak bateria. Cała reszta jest zniszczona” – mówi Steiner, cytowany przez racefans.net.

„Myślę, że mimo wszystko koszt nadal jest bardzo wysoki bo poszło zawieszenie oprócz lewego przodu, gdzie uda się coś jeszcze uratować. Reszta samochodu to pył karbonowy. Nie znam dokładnych kosztów, ale skrzynia, cała karoseria, chłodnice, wloty – nie ma ich. Więc powiedziałbym, że jest to między pół milionem a milionem dolarów” – dodaje szef Haasa.

Niektóre koszty wypadków da się odpisać od limitu wydatków, obowiązujących w tym sezonie w Formule 1, jednak biorąc pod uwagę wyrzucenie z ekipy tytularnego sponsora, Haas raczej nie dobija finansowo do limitu. Wie o tym Steiner, który podkreśla, że ekipa nie może sobie już pozwolić na tak kosztowne wypadki.

„Mamy nominalną kwotę przeznaczoną na naprawy, bo zawsze jest ich ryzyko, ale dwa czy trzy takie przypadki i to będzie już duża strata. Musimy zatem tym zarządzać” – przekonuje Steiner.

Może to nie być łatwe. W ubiegłym roku Mick Schumacher został „zwycięzcą” nieoficjalnej klasyfikacji „desctructors championship”, prowadzonej przez kibiców. Według niej w ubiegłym roku Niemiec spowodował szkody na $5 mln. Haas za naprawy zapłacił najwięcej bo swoje $2,8 mln dołożył Nikita Mazepin.



W tegorocznej klasyfikacji Mick jest oczywiście liderem, choć przygotowana przez użytkownika „basspro24chevy” na Reddicie tabela zalicza mu szkody na aż $2,7 mln. Drugi jest Nicholas Latifi, który narobił szkód na $1,6 mln.

Schumacher w ubiegłym sezonie dwukrotnie nie wziął udziału w kwalifikacjach z powodu uszkodzeń auta w 3. treningu, teraz ma na koncie opuszczony wyścig po swoim wypadku.

Co ciekawe, Niemiec zgłosił gotowość do jazdy, po tym jak szpitalne badania wykazały brak jakiejkolwiek kontuzji. Zespół uznał będzie jednak, że dla kierowcy i mechaników lepiej będzie zrezygnować z udziału w dalszej rywalizacji.

Steiner zapytany, czy nie będzie problemu z przygotowaniem samochodu na kolejny wyścig w Australii, mówi: „Melbourne nie będzie problemem. Zdecydowaliśmy się nie wyjeżdżać w niedzielę i skupić na Australii.”

Steiner pytany o niebezpieczeństwo toru w Arabii Saudyjskiej, mówi, że wysokie prędkości i ryzyko to część wyścigów.

„Ściganie się musi być wyzwaniem, potrzebna jest prędkość. Zawsze jestem daleki od opinii, że powinniśmy się ścigać na lotniskach bo w razie błędu nic się nie dzieje.. Wyzwanie podąża za nami – gdziekolwiek jeździmy. Nie twierdzę, że kierowcy muszą podejmować duże ryzyko, ale jest ono częścią motorsportu. Trzeba jedynie kontrolować jego poziom. Teraz, przy tak dużym wypadku, nic się nie stało. Myślę, że te samochody są bardzo bezpieczne i mamy szczęście, że nimi dysponujemy, ale nie możemy też polegać jedynie na tym” – mówi Steiner.

Źródło: racefans.net, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi