KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Miko marczyk 2022

Marczyk pojedzie w WRC2!



Po okresie spędzonym w Rajdowych Mistrzostwach Europy, Mikołaj Marczyk rozpocznie starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W sezonie 2022 pojedzie w kategorii WRC2.

Mikołaj Marczyk to przykład niesamowitej motorsportowej kariery, rozpoczętej w późnym wieku. Jeszcze w 2012 roku rywalizowałem z nim w łódzkich ligach kartingowych, a jego jedną z pierwszych motorsportowych nagród była książka ufundowana przez bloga za tytuł najlepszego debiutanta Amatorskiej Ligi Kartingowej.

Miko startował w kartingu halowym, 3-krotnie zdobywając tytuł Mistrza Polski. W 2016 roku zaczął poważniejsze starty rajdowe. Był mistrzem Polski, zaliczał świetne starty w Mistrzostwach Europy.



Teraz ogłoszony został jego program w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kategorii WRC2. Jego pilotem – tak jak w ostatnich latach – będzie Szymon Gospodarczyk. Pojadą oni w Skodzie Fabii Rally2 Evo.

– Rozpoczynamy nowy, wspaniały okres. W sezonie 2022 wraz z Szymonem i całym zespołem wystartujemy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To jest dla mnie niesamowita chwila i absolutnie przełomowy krok. Pamiętam, jak dopiero co debiutowałem w zespole Subaru w mistrzostwach Polski, potem z Szymonem byliśmy członkami teamu Skoda Polska Motorsport, a ja zostałem najmłodszym mistrzem Polski w historii. Wreszcie, przejście do ORLEN Team i znakomity sezon 2021, w którym zostaliśmy mistrzami Europy juniorów – wymienia Mikołaj Marczyk.

– WRC 2 to kolejny krok w kierunku naszych marzeń. Bardzo mocno wierzę w to, że nasz potencjał jest bardzo wysoki i tak naprawdę będziemy go dopiero odkrywać. Naszą przygodę z rajdami na absolutnie najwyższym poziomie rozpoczniemy od Rajdu Chorwacji. Pora na to, aby zebrać doświadczenie na tych najważniejszych rajdowych trasach świata. Wierzę w to, że potwierdzimy nasz potencjał. Ufam, że w skali najbliższych lat udowodnimy, że polska załoga może liczyć się w walce o miejsce w fabrycznych zespołach WRC – podkreśla kierowca ORLEN Team.

– Mistrzostwa Świata WRC 2 to coś ogromnego. To jest coś, o czym zawsze marzyłem. Kiedy zaczynałem moją rajdową karierę podziwiałem gwiazdy, takie jak Marcus Gronholm, Tommi Makinen, Richard Burns – patrzyłem na nich jak na obrazek. Nie wierzyłem, że mogę kiedyś dojść na ten najwyższy poziom. Teraz wspólnie z Mikołajem spełniamy te marzenia – zaznacza Szymon Gospodarczyk.

– To będzie na pewno bardzo trudny sezon. Przed nami wiele wyzwań – jesteśmy debiutantami w najtrudniejszym, najbardziej wymagającym, najlepszym cyklu rajdowym świata. Pokazaliśmy nasz potencjał w mistrzostwach Europy. Startowaliśmy tam zaledwie dwa lata i otarliśmy się o tytuł w klasyfikacji generalnej. Starty w WRC 2 to naturalny krok w dalszym rozwoju. Chcemy się uczyć, zdobywać doświadczenie. Chcemy wykonywać kolejne kroki, aby – kto wie – może kiedyś startować samochodem Rally1 w fabrycznym zespole WRC – podsumowuje Gospodarczyk.

Przejedzie on 6 rund – w Chorwacji, Portugalii, Włoszech, Estonii, Finlandii i Hiszpanii. Partnerami jego startów będą m.in. PKN Orlen, Orlen Platinum, SEOgroup, RMF FM i Skoda Polska.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi