Jak nie strategia to walka na torze. Formuła 1 2022 ponownie nie zawiodła i w Arabii Saudyjskiej oglądaliśmy bardzo ciekawe widowisko. Jak wyglądają jego najważniejsze liczby? Zapraszam na podsumowanie!
Wyniki
Skrót
Best lapy
Dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie wyścigu zgarnął Charles Leclerc, ale Max Verstappen był niewiele wolniejszy. Po tych wynikach widać, jaka przepaść jest między Ferrari i Red Bullem a innymi ekipami w stawce. Haas i McLaren z lepszymi wynikami niż Mercedes, na samym końcu spośród tych, który dojechali był Zhou.
Sektory
Mocne okrążenia Ferrari brały się głównie z pierwszego sektora. Co ciekawe, gdyby złożyć w jednym okrążeniu najlepsze czasy sektorów Verstappena, to on miałby najlepszy czas wyścigu.
Prędkości
Duże różnice między Verstappenem a Perezem i kierowcami Ferrari oraz dobry wynik Lewisa Hamiltona.
Pit-stopy
Podczas wczorajszego wyścigu kierowcy pojawiali się w alei serwisowej zaledwie 18 razy. Znów zdecydowanie najszybsi byli mechanicy McLarena, ale do czołówki wrócił też Red Bull. Nieźle było w Ferrari, lepiej niż przed tygodniem w Mercedesie. Haas i Alfa nadal bardzo słabo.
Opony
W użyciu były jedynie dwie mieszanki – pośrednia i twarda. Lepsze czasy uzyskiwano na tej twardszej bo ona była wykorzystywana w końcówce wyścigu.
Strategie
Tym razem była tylko jedna strategia – na jeden pit-stop. Żaden z kierowców nie zdecydował się na dwa postoje, a sprawę mocno „ułatwił” Nicholas Latifi, który rozbił swoje auto.
Alfa podsumowuje
„To rozczarowujące zakończenie wieczoru, podczas którego pokazaliśmy tak dobre tempo. Byliśmy na drodze do podwójnych punktów, ale szczęście nie było po naszej stronie i zostaliśmy z niczym. Valtteri zatrzymał się ze względu na problemy z chłodzeniem gdy walczył o 6 miejsce. Zhou wracał z końca stawki po problemach na starcie i kontakcie z Ricciardo i również byłby w pierwszej 10-tce, gdyby nie kara przejazdu przez boksy. To boli, ale takie są wyścigi. Musimy wyciągnąć z tego naukę i upewnić się, że nadal będziemy mieć taką prędkość w kolejnych wyścigach” – mówi Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo F1 Team Orlen.
Valtteri Bottas musiał wycofać się na 37. okrążeniu z powodu problemów z chłodzeniem.
„Szkoda, że musiałem się wycofać bo do tego momentu to był bardzo dobry wyścig, szczególnie że liczyliśmy na przynajmniej 6. miejsce. Temperatury silnika rosły i musimy ustalić, co było tego przyczyną, ale musieliśmy wycofać samochód bo nie chcieliśmy stracić silnika. Tak jest czasem w wyścigach, teraz musimy rozwiązać tę usterkę i jechać dalej. Patrząc na pozytywy, widać, że samochód jest bardzo dobry. Zrobiliśmy duży postęp w porównaniu z poprzednim wyścigiem, również jeżeli chodzi o start. Wykonujemy dobrą pracę i cieszymy się możliwością walki na torze. Teraz musimy wrócić do punktowania w Australii” – mówi Fin.
Guanyu Zhou dojechał na 11. miejscu. Najpierw ściął drugi zakręt i zyskał przez to miejsce co poskutkowało karą przejazdu 5 sekund podczas pit-stopu. Alfa nie odczekała jednak regulaminowego czasu i za to Zhou dostał karę przejazdu przez boksy. Gdyby nie to, byłby w punktach.
„Chcę traktować to jako dobre doświadczenie, zwłaszcza w kontekście nabierania pewności siebie na torach ulicznych w F1. To było przydatne doświadczenie, ale ogólnie nasz wyścig był daleki od idealnego. Mieliśmy anti-stall w pierwszym zakręcie, a wcześniej miałem słaby start, choć lepszy niż ten w Bahrajnie. Musimy zrozumieć, co się wydarzyło. Potem zaliczyłem dobry powrót z 18. miejsca i wyglądało na to, że możemy zrobić punkty, ale kara drive through sprawiła, że spadliśmy na koniec i było po wszystkim. Miejmy nadzieję, że w Australii zaliczymy lepszy wyścig. Samochód z pewnością jest konkurencyjny” – powiedział Chińczyk.
„Ode mnie” i Vlog
„Tekst „Ode mnie” jako że będzie trochę dłuższy, zamieszczę w osobnym wpisie.
Co do vloga, póki co sytuacja wygląda tak, jak na obrazku poniżej, ale być może się poprawi i spotkamy się o godz. 20:30 – poinformuję wówczas o vlogu w osobnym wpisie.
Klasyfikacje
Kierowców:
Poz | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 454 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 308 | |
3 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 305 | |
4 | George Russell | Mercedes | 275 | |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 246 | |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 240 | |
7 | Lando Norris | Mclaren Mercedes | 122 | |
8 | Esteban Ocon | Alpine | 92 | |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 81 | |
10 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 49 | |
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 37 | |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 37 | |
13 | Kevin Magnussen | Haas | 25 | |
14 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri | 23 | |
15 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 18 | |
16 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 12,5 | |
17 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | 12 | |
18 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo F1 Team Orlen Ferrari | 6 | |
19 | Alex Albon | Williams Mercedes | 4 | |
20 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 2 | |
21 | Nyck de Vries | Williams Mercedes | 2 | |
22 | Nico Hulkenberg | Aston Martin Mercedes | 0 |
Konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | |
---|---|---|---|
1 | RedBull Racing RBPT | 860 | |
2 | Mercedes | 409 | |
3 | Ferrari | 406 | |
4 | McLaren Mercedes | 302 | |
5 | Aston Martin Aramco Mercedes | 280 | |
6 | Alpine Renault | 120 | |
7 | Williams Mercedes | 28 | |
8 | AlphaTauri RBPT | 25 | |
9 | Alfa Romeo Ferrari | 16 | |
10 | Haas Ferrari | 12 |