Czasówka do pierwszego wyścigu sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata za nami. Na Sebring kwalifikacje pojechał Robert Kubica i skończyło się 6. wynikiem. Ostatnie okrążenie Polaka zostało zakłócone przez czerwoną flagę, wywołaną przez… polski zespół.
Wyniki
Oto wyniki kwalifikacji Hypercarów oraz LMP2:
Sektory
Robert Kubica w 1. sektorze miał 8. wyniki, w drugim 7. a w ostatnim 6.
Optymalne czasy
Składając w całość najlepsze sektory każdego z zespołów, wychodzi, że Prema Orlen Team miał 7. miejsce.
Wszystkie czasy
Ode mnie
W ubiegłym sezonie przyzwyczailiśmy się do walki zespołu Kubicy o najwyższe pozycje. Być może w najwyższej serii z debiutującym zespołem – zarówno w LMP2 jak i endurance – będziemy musieli obniżyć nieco swoje wymagania.
Jest to mimo wszystko dobra pozycja w gronie 15 prototypów LMP2. Nie wiemy jeszcze, czy 6. miejsce jest wynikiem słabego pakietu i świetnych okrążeń Kubicy czy może gorszych okrążeń Polaka, jednak widać, że jest tu potencjał do walki o podia, a to najważniejsze na początek przygody z WEC dla Kubicy i Premy. Łatwo jednak nie będzie i kluczowym będzie unikanie błędów. Dla przypomnienia, były to 3. kwalifikacje Kubicy w WEC. Podczas 6h Bahrajnu i 8h Bahrajnu z High Class Racing w ubiegłym roku również jechał czasówkę.
Ciekawe jest pierwsze miejsce ekipy AF Corse, mającej jednego kierowcę „brązowego” i przez to startującej w Pro-Am. AF Corse przygotowuje półoficjalnie program hypercarów Ferrari i widać, że wsparcie tak potężnej fabryki im służy.
Oprócz nich przed Premą Orlen Team jeszcze tylko dwie ekipy United Autosports oraz dwa zespoły WRT. A zatem te, których moc przewidywaliśmy na po testach i treningach. Patrząc na składy, najmocniejsze wydają się jednak ekipy WRT, zwłaszcza główna.
Prema Orlen Team w tym składzie jest w niezłej pozycji, choć start z „początku środka” stawki nie będzie łatwy i trzeba będzie podczas niego bardzo uważać.
Bardzo szkoda Inter Europol Competition. Przede wszystkim dlatego, że pojechać nie mógł Alex Brundle. Różnica między nim, a Schererem, który zachował przyzwyczajenia z DTM i się rozbił, jest spora.
A na czele sensacje. Alpine przed Glickenhausem, a 2 sekundy za Francuzami Toyoty, które mocno ucierpiały na alans of performance. Podsumowując – tworzymy kategorię, w której nikt nie chce jeździć, jest droga i powolna, a najszybsze auta tej kategorii, a raczej jedyne, które wypełniają ideę hypercarów (hybrydy) tak spowalniamy wagą, że są znacznie wolniejsze od spowolnionego LMP1 sprzed kilku lat. Brawo.
Vlog
Na podsumowanie kwalifikacji i zapowiedź rywalizacji w GP Bahrajnu zapraszam do vloga o godz. 10:30.