KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Jest potencjał, ale łatwo nie będzie. Jak Kubica podsumował testy?



Dwudniowe testy WEC na Sebring i choć nie wszystko poszło po myśli „polskich” ekip, to jednak możemy mieć nadzieję na ich walkę w nowym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata. Jak testy podsumował Robert Kubica?

Wyniki

 

Najlepsze czasy uzyskiwano wczoraj podczas popołudniowej sesji. Na 10 ostatnich minut miał wyjechać Robert Kubica by przeprowadzić symulację kwalifikacji, niestety czerwona flaga udaremniła ten plan.

Problemy miał też Inter Europol Competition, który stracił większą część sesji.

Tak przedstawia się klasyfikacja ostatniej sesji. Przypomnę, że w sobotę Robert Kubica uzyskał czas 1:49.084 i był to najlepszy wynik pierwszego dnia jazd.



Wyniki Sebring nowe

Prędkości

Tu mamy dostępne dane zbiorcze z całych testów i okazuje się, że najwyższą prędkość spośród prototypów LMP2 osiągnął wczoraj Lorenzo Colombo. A to zawsze jest niezły prognostyk przed weekendem wyścigowym.

predkosci premaa

Prema podsumowuje

 

„Po pierwsze, zaczęliśmy odgrywać tor, który jest dość interesujący i zupełnie inny od tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni w Europie. To bardzo wyjątkowy obiekt. Mieliśmy sporo pracy do wykonania dla siebie jako kierowców oraz dla zespołów. To było kilka trudnych dni jeżeli chodzi o ilość pracy, a w kolejnych tygodniach i miesiącach nie będzie łatwiej. Musimy nadal pracować, analizować, co możemy poprawić i mamy nadzieję, że będziemy tak dobrze przygotowani, jak tylko można. Naprawdę doceniam dotychczas wykonaną pracę” – powiedział Robert Kubica po testach.



Zadowolony z jazd był też Louis Deletraz.

„Zaliczyliśmy kilka solidnych dni testów. Próbowaliśmy kilku rzeczy i nadal uczyliśmy się jako nowy zespół – dzień po dniu. Teraz mamy przed sobą weekend wyścigowy z dwoma dniami na analizę danych i na to liczymy” – skomentował Szwajcar.

Najmłodszy kierowca ekipy, Lorenzo Colombo, miał nieco inne wyzwania przed swoimi jazdami w LMP2.

Galerię z testów zobaczycie tutaj

 

„Musiałem złapać chemię z torem, gdyż jest on dla mnie nowy i bardzo wyboisty. Znalazłem dobre tempo od razu na starcie, również dzięki moim kolegom z zespołu, którzy są ekstremalnie dobrze przygotowani. Pracowaliśmy z samochodem by poprawić to, czego potrzebowaliśmy w każdej sesji i idziemy do przodu. Nową rzeczą dla mnie jest ruch na torze, a uczenie się radzenia sobie z nim na Sebring nie jest łatwe, gdyż wszyscy kierowcy muszą się wzajemnie rozumieć. Test był naprawdę pozytywny, nabiliśmy trochę kilometrów i jesteśmy w dobrym miejscu przed wyścigiem” – powiedział Włoch.

Ode mnie

 

Jazdy na Sebring pokazały, że świetni kierowcy potrafią szybko odnaleźć się w nowych okolicznościach, a mając dostępne profesjonalne narzędzia i zespół, od razu będą wysoko.



Tak stało się w przypadku ekipy Premy i jej kierowców. Żaden z nich nie jeździł dotychczas na Sebring, a dodatkowo Colombo – jak i cały zespół – mają zaledwie kilkanaście godzin jazdy prototypem LMP2.

Mimo tego byli w stanie być niemal cały czas w czołówce testów i szybko ustawili auto pod zupełnie inny tor niż te, z których mają doświadczenia.

Testy pokazały już, kto może być silny w tym sezonie. Oprócz Premy będą to ekipy United Autosports i WRT, a do rywalizacji włączą się również zapewne inni.

Wydaje mi się, że kluczem do sukcesów będzie Lorenzo Colombo. Po poprzednim sezonie możemy być pewni Kubicy i Deletraza, ale o powtórzenie formy, jaką momentami dysponował Yifey Ye, nie będzie łatwo. Chińczyk potrafił jechać genialnie i nie można nie doceniać doświadczenia, z jakim przyszedł do WRT. Był on już mistrzem Asian Le Mans Series i to, na co zwraca uwagę Colombo – jazdę w tłoku – miał już opanowaną. A na Sebring jest ona bardzo trudna. Jeżeli Włoch nie popełni błędu, wierzę w walkę o podium.

Dla mnie nie ma to tak dużego znaczenia jak dla niektórych, jednak mimo wszystko jestem ciekaw, kto będzie jeździł kwalifikacje w ekipie Prema Orlen Team. Tempo Roberta w sobotę może sugerować, że właśnie on. Jeżeli nic się nie zmieniło w porównaniu z WRT, to znów będzie decydować dyspozycja na danym torze.

Vlog

 

Na omówienie testu Roberta i Inter Europol Competition zapraszam dziś na godz. 20:00.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi