KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Ferrari: 5 koni więcej, kilka kilo mniej i tryb konserwacji



Być może na starcie sezonu 2022 Ferrari ma jeszcze większą przewagę niż pokazało to w Grand Prix Bahrajnu, w którym Charles Leclerc i Carlos Sainz wywalczyli dublet. W wielu aspektach ekipa z Maranello ma mieć bardziej wydajny bolid niż rywale.

Waga

 

Ferrari na ten rok postawiło na bardziej agresywny rozwój silnika. Jego moc miało zwiększyć nie tylko nowe paliwo, przygotowane przez Shella, ale przede wszystkim użycie ultra lekkich elementów, dzięki którym w Maranello problem z „nadwagą” nie jest tak duży, jak w innych zespołach.

Doniesienia po Grand Prix Bahrajnu mówią, że Ferrari nadal minimalnie przekracza minimalną wagę bolidu, ale i tak znacznie mniej niż Red Bull, który startował z około 15 kg nadwagi i próbował „zrzucić” około 7-10 kg, ale udało się jedynie połowę tego. Jak informuje portal formu1a.uno, Ferrari ma obecnie ważyć 800 kg (2kg nad minimalną wagą), a Red Bull 810 kg.



Również dzięki silnikowi Ferrari Alfa Romeo F1 Team Orlen ma być jedynym zespołem nie przekraczającym minimalnej wagi bolidu.

Moc

 

Choć dane dotyczące prędkości z GP Bahrajnu tego nie pokazują, to Ferrari ma mieć najmocniejszy silnik w stawce, mający przewagę około 5 koni mechanicznych nad Red Bullem i jeszcze większą nad silnikami Renault i Mercedesa.

Już przed sezonem mówiło się, że Ferrari ma sporą przewagę nad rywalami.

Tryb konserwacji

 

Najciekawsze informacje podaje włoskie Corrierre dello Sport. Według gazety podczas wyścigu o Grand Prix Bahrajnu Ferrari jechało z silnikiem w… „trybie konserwacji”.

Z racji stworzenia jednostki z nowych, ultralekkich materiałów, w Maranello boją się nieco o niezawodność i przekroczenie limitu jednostek dostępnych w sezonie, dlatego na początku sezonu ograniczają moc swoich silników, starając się jedynie kontrolować przebieg wyścigu.

Moc ma być stopniowo „odkręcana” w kolejnych wyścigach sezonu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi