KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Dobre tempo, pech i zamieszanie na koniec: Prema 4. w 1000 Mil Sebring



Choć możemy czuć niedosyt po tym wyścigu, to jednak trzeba wyciągnąć z niego kilka pozytywnych wniosków i liczyć na to, że w kolejnych wyścigach dobrych decyzji oraz szczęścia będzie więcej. Zapraszam na podsumowanie wyścigu 1000 Mil Sebring, w którym Prema Orlen Team zajął 4. miejsce.

Wyniki

 

Oto ostateczna kolejność wyścigu 1000 Mil Sebring:

wyniki 1000 mil sebring wec 2022

Best lapy

Kubica był najszybszym kierowcą Prema Orlen Team. W swoim drugim wyjeździe na tor uzyskał 1:50.879. Był to 4. wynik całego wyścigu w LMP2. Oto pierwsza piątka najlepszych czasów:



1. Will Stevens (JOTA #38) 1:50.836
2. Felipe Albuquerqe (United Autosports #22) 1:50.851
3. Nicklas Nielsen (AF Corse) 1:50.870
4. Robert Kubica (Prema Orlen Team) 1:50.879
5. Ferdinand Habsburg (RealTeam by WRT) 1:50.969

Sektory

Najmocniejsza Prema była w ostatnim sektorze, w którym Kubica miał 2. czas. W środkowym był 3, a w pierwszym 4.

sektory 1000 mil sebring wec 2022

Składając najlepsze sektory, Kubica dysponował 3. czasem.

optymalne czasy 1000 mil sebring wec 2022

Prędkości

Lorenzo Colombo podczas swojego stintu uzyskał 275,6 km/h i była to druga najwyższa prędkość wyścigu w LMP2. Szybsze tylko United Autosports.



maksymalne prędkości sebring 2022 wec

Czas w boksach

Prema Orlen Team spędziła najmniej czasu ze wszystkich w alei serwisowej. O 18 sekund dłużej stała JOTA #38, a o 19 United Autosports #23.

Przebieg rywalizacji

 

Kubica zaczął bardzo dobrze, zyskując na pierwszych dwóch okrążeniach 2 pozycje. Następnie udało się wyprzedzić jeszcze jedną ekipę dzięki krótszym pit-stopom i Polak oddawał auto Lorenzo Colombo na 3. miejscu. Włoch przejechał dobry i solidny stint, a następnie do samochodu wszedł Louis Deletraz. Gdy wyjeżdżał na swój drugi stint, Prema była na prowadzeniu i miała kilka sekund przewagi nad United Autosports.

Niestety po wypadku Jose Marii Lopeza, wyścig został przerwany, a różnice zniwelowane. Wówczas Prema zdecydowała się zostać na starszych oponach i tempo zaczęło spadać. Dodatkowo trzeba było wykonać zaległe zmiany opon i kierowców w boksach. To sprawiło, że Colombo wyjeżdżał na tor na 6. miejscu i utknął za znacznie wolniejszą JOTĄ. Po pierwszej udanej próbie wyprzedzania, popełnił on błąd i znów musiał wyprzedzać. Kosztowało go to sporo czasu.

Gdy auto przejmował Kubica, miał przed sobą prawie 2 godziny jazdy. Początkowo tempo było dobre, Robert poprawiał najlepsze czasy zespołu, ale bezpośredni rywale byli szybsi. Ostatecznie Prema musiała liczyć na pecha rywali lub duże swoje szczęście by walczyć o podium.



Gdy nadeszło widmo burzy z piorunami, wywieszona została czerwona flaga, trwająca 20 minut. Następnie kierowcy przejechali kilka okrążeń za samochodem bezpieczeństwa, po czym znów wywieszono czerwoną flagę. Następnie znów pojawił się samochód bezpieczeństwa, który zaprowadził auta do boksów. Prema w tym czasie awansowała na 3. miejsce gdyż na krótką dolwekę paliwa musiał zjechać RealTeam by WRT. W klasyfikacji zespół widniał na 3. miejscu. Już po wyścigu cofnięto wyniki do stanu sprzed pierwszej czerwonej flagi i Prema Orlen Team spadł na 4. miejsce.

IEC

 

Dla Inter Europol Competition to była pechowa runda od początku. Najpierw poztywny wynik testu Alexa Brundle, następnie potężny dzwon zastępującego go Fabio Scherera w kwalifikacjach, a następnie mały kontakt tego samego kierowcy i zaczęły się problemy – najpierw z elektroniką, potem ze sprzęgłem. Runda do zapomnienia, a pocieszać może niezłe tempo wtedy, gdy wszystko w aucie działało jak trzeba.

Ode mnie

 

Jak się tak długo śledzi poczynania Roberta Kubicy to z jednej strony można „nauczyć się” od niego poczucia niedosytu, a z drugiej starać się wyciągać pozytywy z każdej sytuacji. Jasne, wolelibyśmy podium czy zwycięstwo bo z pewnością Prema zasługiwała na nie, ale z drugiej dostaliśmy wczoraj potwierdzenie, że tempo – zarówno auta jak i kierowców – jest tam, gdzie powinno być. A to nam zwiastuje pełen emocji sezon i walkę w nim o najwyższe cele.

Zdarzają się jeszcze błędy strategiczne, zdarzają przestrzelone ustawienia, ale to, co najważniejsze jest na swoim miejscu. I to duży pozytyw.

Kolejnym jest postawa Lorenzo Colombo. Nieco obawialiśmy się o tego młodego zawodnika, jednak zarówno tempo na czystym okrążeniu jak i jazda w tłoku były bardzo dobre. Być może nie będzie drugim Yifeyem Ye, ale z pewnością będzie z niego pożytek i już teraz możemy powiedzieć, że Prema dokonała dobrego wyboru.

Co do samego wyścigu, to takich rzeczy jak czerwona flaga nie da się przewidzieć. Prema była na dość komfortowym prowadzeniu, a z pewnością była na autostradzie do podium. Niestety, pech, a potem błędna zmiana strategii sprawiły, że ich zadanie bardzo się utrudniło.



Wyścigi w USA rządzą się swoimi regułami, również związanymi z bezpieczeństwem. Władze WEC musiały dostosować się do lokalnych przepisów i ogłosić czerwoną flagę gdy pojawiły się pioruny niedaleko toru. Fakt jednak, że całość rozegrano dziwnie. Nie byłoby wątpliwości, gdyby nie kilka okrążeń za samochodem bezpieczeństwa, przejechanych pomiędzy jedną a drugą czerwoną flagą. Gdyby nie one, wyniki byłyby jasne. Ale przez to, że kierowcy je pokonali, nie rozumiem szczerze mówiąc wracania wynikami do sytuacji sprzed pierwszej czerwonej flagi.

Trudno, odrobimy w kolejnym wyścigu.

statystyki premy

Vlog

 

Na podsumowanie tego, co działo się na Sebring zapraszam na godz. 11:00 na vloga.

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi